" Lovely's pers "
Jag vaknade av att jag hörde något borta vid dörren så jag satte mig hastigt upp och kollade bredvid och där låg Skye och sov, så det kunde inte vara han. Jag hörde något som ramlade och någon som sa något.
- Helvete.
- Vem faan är du !?!, halv skrek jag ut och ur skuggan så kom någon som jag aldrig någonsin ville se i gen Johan. Han log ett hånfullt leende och jag kollade bredvid mig och såg att Skye fortfarande sov så jag ställde mig upp och Johan kollade fundersamt på mig.
- Ska du inte väcka din lille hjälte som du har. Sa han för att reta upp mig ännu mer.
- VAD VILL DU !?!
- Jag vill avsluta allt i hopp som jag på började. Sa han och tog upp en kniv ur bak fickan och jag skulle skifta men jag han inte för jag kände hur någonting trycktes in i min mage och smärtan gjorde fruktansvärt ont och jag bara skrek ut av smärta men Skye hade fortfarande inte vaknat. Jag var tvungen att sätta mig ner. Sen kände jag en spark i ryggen på mig och jag skrek ännu en gång. Och han bara skrattade jag hörde hur fönstret öppnades och sen blev det tyst....
" Skye's pers "
Jag vaknade av att hörde någon skrika så jag satte mig hastigt upp och såg att det var Lovely, men som tur var hade hon bara skrikigt i sömnen.
- Lovely vakna. Sa jag och ruskade lite på henne. Hon vaknade och satte sig upp och stirrade upp i tomma intet och efter en liten stund började hon gråta och jag tog henne i min famn och kramade om henne och jag kände hur min ena bröstkorg blev blöt och jag drog henne i från och kollade in i hennes ögon och torkade bort dom flesta tårarna på hennes kind.
- Vad har hänt ? Frågade jag lugnt och tog hennes han för att visa att jag var där.
- Johan kom in i mina drömmar. sa hon och jag blev arg men sen lugnade jag ner mig och kollade på henne. Och hon hade oro i blicken.
- Ta det lugnt det var bara en dröm och i fall han skulle komma hit i gen så lovar jag att ingen kommer att få röra dig, ok?
- Ok.
- Bra försök somna om nu. Sa jag och hon la sig ner och jag la mig bakom henne och hållde om henne. Och jag märker snart att hon har somnat och jag kollar på hennes ansikte och jag märker att hon har somnat med ett leende på läpparna och inte långt efter så somnar jag.
" nästa dag, Lovely's pers "
Jag vaknade av att det hade blivit lite små kalt och märkte att täcket hade ramlat ner och så var inte Skye vid min sida men sen så kände jag en otrolig doft av bacon och omelett. Det är den bästa frukosten jag vet. Så jag klädde på mig ett par mjukis byxor och en lite pösig tröja och borstade håret. Sen gick jag ner till Skye. Och satte mig vid köks bordet och väntade på frukosten. Sen kom frukosten på bordet och jag kollade med stora ögon på maten för jag var utsvulten och Skye bara skrattade och kysste mig på läpparna.
- Godmorgon mat vrak. sa han och jag kollade på honom med lite små sur blick och sen kom jag på att vi hade fått post så jag gick ut till brev lådan och gick sen in och satte mig vid köks bordet och började ta för mig. Jag gick i genom posten.
- Räkning, Räkning, Räkning.....
- Vad är det, frågade Skye och kollade på mig med undrande blick.
- Vi har blivit in bjudna till RED STONE flocken. Sa jag och sprang till Skye och kramade om honom så hårt att han började hosta och jag började skratta för hans roliga min. Sen efter att han tagit lite luft så började han prata.
- Vem är det du känner i RED STONE flocken. Säger han och kollar undrande på mig.
- Jo det är så att min store bror är alfa för den flocken. Sa jag lite tveksamt och pilade lite med naglarna och Skye vände sig om från spisen och kollade på mig.
- Och varför har inte jag vetat om det. Sa han med lite busig röst.
- Du frågade aldrig. Sa jag tveksamt.
- Men man brukar väl få veta sånt ändå få veta sånt. Sa han lite bestämt men ändå med det busiga i rösten och då sprack det för mig.
- Ok då, jag visste om att ni två hade bråkat och att era flockar har varit fiender i evigheter så jag vågade inte säga något, för att jag var rädd att du skulle lämna mig. sa jag med gråten i halsen och så kände jag en tår rinna ner för min kind. Och han gick fram till mig och satte sig på huk och tog mitt ansikte mot sitt och kysste mig och sen drag han sig ifrån mig.
- Jag skulle aldrig lämna dig för vad som helst. Sa han och torkade bort tårarna från min kind och jag slängde mig i hans famn och grät som om jag inte hade gjort något annat.
" Skye's pers "
Det var såklart att jag var sur att hennes bror var just tvungen att vara alfa till RED STONE flocken. Men aldrig att jag skulle lämna min under bara MATE, aldrig i världen att jag skulle välja bort henne. Inte ens om jag skulle kunna rädda mänskligheten från svält och såna saker. Jag drog henne i från mig och läste brevet. " Hej! Vi vet att du och Kelly har det tufft just nu så vi har tänkt, att kan komma hit om ni vill. Det skulle vara väldigt trevligt i såna fall.
MVH. RED STONE ".
- Vet han om mig ån ? Frågar jag.
Och hon bara skakar på huvudet.
- Varför det ? Frågar jag henne.
- Som jag sa förut var jag rädd att mista någon av er. Sa hon och ännu en tår föll ner för hennes kind och jag torkade bort den och hon log mot mig.
- Jag tar en dusch. sa jag och gav henne en puss i pannan. Och började att gå mot badrummet. Jag kände hur dom varma strålarna värmde min kropp.
" Lovely's pers "
Jag var på väg till kelly's stuga. När jag var framme hörde jag än massa skratt inne från stugan. Men jag knackade på dörren och inte långt efter råt så stog Kelly vid dörröppningen.
- Vad kul att se dig. Sa hon och hoppade in i min famn och jag kramade om henne.
- Så vad har du i hjärtat då ? Sa hon och visade hon mig vägen till köket och vi satte oss ner.
- Jo det är så att vår bror har bjudit in dig och mig hem till han en liten stund eftersom att det är en ganska svår period vi har.
- Men du sa dig och mig, hur blir det med Skye ?. om jag ska säga sanningen så vet jag inte heller.
- Jo det är ju så att Black Forest och RED STONE flocken har varit oense sen långt tillbaka, men det vet du väl redan?.
- Ja det gör jag, men Charlie måste väl få reda på att alfan till Black Forest flocken är din mate och att ni har slagit i hop flockarna och det viktigaste ATT DU ÄR GRAVID.
- Ja det är väl lite svårt att dölja nu när min mage är lika stor som en luft ballong. Hon skrattade bara.
- Men jag har tänkt att Skye ska följa med och att vi berättar allt för Charlie där. sa jag och hon nickade som ett vis att visa att hon håller med.
- Men vi har tänkt åka i morgon så om du vill följa med så får du börja packa. Och hon nästan sprang upp för trapporna och in på sitt rum och jag hörde hur hon öppnade och stängde byråar och dörrar. Jag bara skrattade och gick tillbaka till Sky's och min stuga i gen och så började jag och packa. Sen när jag nästan var klar så kom Skye in.
- Ska du vara borta i ett år? Han kollade lite undrande på mig men jag bara skrattade och kysste honom.
- Jo jag har tänkt att du också ska med och då berättar vi allt för Charlie där? Frågar jag undrande och så tog jag fram mina valp ögon. För att han inte skulle kunna säga nej. Men han började bara skratta.
- Ok jag kan följa med.
- Jaaaaa!! Jag blev jätte glad och hoppade på honom. Och han började skratta.
- Men. sa han allvarligt.
- Nej, det ska alltid finnas ett "men". Sa Jah med ledsen blick och han tog bort en hår slinga från mitt ansikte och jag rodnade.
- Men jag kommer bara vara kvar i högst två och en halv vecka. Sa han ganska allvarligt. Efter ett tag så började han packa.
( nästa dag ) " Lovely's pers "
Vi hade packat ut allting i bilen och så åkte vi i väg ( 3 tim 23 min /senare ) Jag vaknade av att bilen stannade och jag såg att vi var framme jag klev ut ur bilen och det tog inte lång tid innan Skye och Kelly stog bredvid mig. Sen kom Cgarlie ut och när han såg Skye så tog han tag i han krage och lyfte upp honom. Dom stirrade och stirrade , stirrade,stirrade på varandra vad som kändes som om den ena ville döda den andre mer........
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tack så hemskt mycket för 366 läsare❤️❤️. Jag trodde typ bara att jag högst skulle få typ 35 st. Men det värmer att se att det verkar som att i gillar boken. Skriv gärna i kommentarerna vad ni tycker och ge gärna tips och råd. Och ännu en gång tack så mycket. P.S se upp för stav fel i berättelsen👍
YOU ARE READING
Starten av något..
WerewolfJag är en så kallad skiftare. Och mitt namn är Lovely, jag har svart hår till precis under rumpan med blåa slingor och gräs gröna ögon och har ganska fina kurvor om jag ska säga vad jag tycker. Och här börjar min historia. (I boken) Jag kollade på m...