Zeynep eve girdiğinden beri her yere bakıyordu. Çılgınlar gibi evi talan ediyordu. O zarfı ve poşeti bulmak için debeleniyordu. Dostlar bazen hayat yerden size para buldurur, sevinirsiniz, talihiniz döndü sanarsınız ama hayat sizi götten sikmeye hazırlanıyordur. Zeynep yorgan döşek yığınının içlerinde bir yerde bir poşeti elinde hissetti. Çekti çıkardı. Poşeti açtığında dehşete düştü. Hayal kırıklığını derinden hissediyordu.
"Neden bu kadar çok Bershka Zara Mango etiketi var lan?"
"Sen hor görülme diye pazardan aldığımız kıyafetlerin içine dikiyordum. Hatta geçen Kenan Beylerin evine gittim. Bana burs paranı verirken bu etiketlerden de verdi."
Zeynep elini ağzına götürdü. Annesi konuşmaya devam ediyordu.
"Bakma bana öyle ne yaptıysam senin için yemin ederim. Külotlarına da Victoria Secret etiketi dikecem birkaç tane olur da birine ödünç verirsin vay vay desinler."
Zeynep kaşlarını çattı. Annesine tek bir şey sormak istedi. Ona "Neden birine külot vereyim?" demek istedi. Sonra annesinin menapoza girdiği için vakitsiz daralıp açılıp saçılması ve azgın gibi yandığını daha da kötüsü herkesin böyle olduğunu sandığını farketti. Sadece "Allah bu yangına bir dur desin artık." dedi ve annesinin çıplaklığına daha fazla dayanamayarak evden çıktı.
Ege'yi aramak istiyordu ama arayamazdı. Annesini suçladığı için sinirliydi biraz. Biraz da ottan boktan bahanelerle arayıp birine sinirini atmak istiyordu. Biraz daha yürüdükten sonra telefonu çaldı.
"Çekim yasasına bak çocuğa çaldır kapat yapmışım gibi arattırdı. Hayatıma bütün iyilikleri alıyorum bütün iyilikler benimle yedi yedi yedi, yediyüz yetmiş yedi. Aldım kabul ettim aynen de öyle oldu. Hadi bismillah açıyorum."
Telefonu açtı. Ege konuşmak yerine nefesini alıp veriyordu. Zeynep "Annemin bir alakası yok o adamla. Vefa ile de bir alakası yok yani." dedi. Ege birkaç saniye sustuktan sonra mırıldanarak "Sen yine de dikkat et annene çünkü bazen en yakınlarına dahi konduramıyorsun bazı şeyleri." dedi. Zeynep "Annem alıyordu burs paramı. Demekki elden vermeyi uygun gördüler. Bilmiyorum annemi suçlamak istemiyorum en yakın arkadaşımın baş şüphelisinin evinden çıkmasını duymamış gibi yapmak istiyorum." dedi.
"Anneni seviyor musun cidden?"
"Sevmek istiyorum. Sevgiden de öte güvenmek istiyorum."
Ege sessiz kaldı. Zeynep kapatmak istemiyordu ama ne diyeceğini de bilemedi. Birkaç dakika sonra Ege "O geceyi, dediklerini hatırlamanı isterdim. Bana Vefa'nın katilini bulma motivasyonunu veren sendin. Yarın okulda görüşürüz, hoşçakal." dedi. Zeynep hatırlayamadığı bir şey için hiçbir şey diyemedi.
"Hoşçakal Ege."
Parka oturdu. Elini dudaklarına götürdü ve "Ulan öpüştük kesin, kesin öpüştük. Kız var ya ilk kez öptüğüm adamı nasıl emcüklemişsem dönüp dönüp o gece o gece diyor. İmkan verilsin erkeğimi makine gibi sikerim." dedi. Dedikten sonra dudaklarındaki elleri ayıp bir şey söylemiş de hanım hanımcıklığına zeval gelmiş gibi ağzını örttü. Zeyno utanmıyordu, kadınların da libidosu vardı ve Ege'nin götü onu hayallere daldırıyordu.
"Annem öyle bir östrojen salgıladı ki ilk gördüğüm erkeğe kerkinecek kadar kendimi kaybettim. Ne dedim de Ege, Vefa ve kendi için böyle bir uğraşa girdi? Ne söylemiş olabilirim?"
Hatırlayamadı. Serin bir bahar akşamı parkta otururken Ege'nin sesinin neden böyle kötü geldiğini düşünmek istedi. Ege'ye mesaj atmayı uygun gördü.
"İyi misin?"
Birkaç saniye sonra ard arda iki mesaj geldi. Biri whatsapp'tan diğeri ise Zeynep'in private twitter hesabındandı. Whatsapp'tan "Sanane kodumun fukarası." yazarken twitter hesabından ise "Sana birazdan dönücem. Şu an yanımda Berkler var." yazmıştı. Ege'nin olası bir arkadaşlığı arkadaşlarından saklaması çok normaldi çünkü o da öyle yapıyordu. Gizli hesabına kabul etmemişti onu. Kapının arkasından ucube gibi konuşuyordu Zeynep'le. Hiç kimse yoktu nerdeyse hesabında. Günlük gibi kullanıyordu. Hemen yeni bir şey twittlemek için telefonunu eline aldı.
"Bu erkolar şaka mı abi???? İki ilgi görünce kaçmalar falan??? Hayır bir de ne ilgisi gösterdim naptım bilmiyorum da ;;))) biraz serseryy biraz çılgınnn işte bennn..."
Sonra bir daha twittledi.
"Amk bu boktan hayat benim tercihim olamaz."
Telefonunun ekranını kilitledi. Sinan ve Ali yanına geliyordu. Şunlar bile dedi şunlara bile sikim var desem biliyoruz kanka der geçerler dedi. İçi sıkıldı.
"Kadınım ve sikim yok ama bu iki avelden bağımsız Vefa'nın katilini kıvrak zekamla ben bulacağım. Tabi beraber de bulabiliriz ben sadece Ege'yi o gece nasıl inandırdıysam o bilmediğim anın inancına tutunmak istiyorum."
Çok da komik değil biraz yorgunum ama girizgah da yapmak gerekiyordu aşkım kürek bu sana gelsin öpenzi ve kaçanziiii