BİR

10 3 1
                                    

Gözlerim kapalıyken duyduğum tek şey annemin çığlıkları ve ablamın anneme sakinleşmesini söylediğiydi. Gözlerimi açıp ona söylemek istediklerim vardı fakat olmuyordu...

Sabah uyandığımda saat 7'ydi. Alarmı kapatıp yataktan kalktım. Banyoya girip işimi hallettim. Odama girip okul formalarımı giyip odadan çıktım. Merdivenlere ilerlerken ablam odasından çıktı. Yanıma geldi. Ona gülümsedim ve "Günaydın." dedim. Bana aynı gülümsemeyle karşılık verip "Günaydın canım." dedi. Merdivenlerden inip mutfağa girdik. Annem oturmuştu. Ablamla aynı anda "Günaydın." dedik. Annemin sırtı bize dönük olduğu için bize doğru döndü ve gülümseyerek "Günaydın." dedi. Yerlerimize geçtik. Anneme döndüm ve "Babam daha uyanmadı mı?" dedim. Annem bana dönüp "Bugün erken çıkması gerekti." dedi. Cevap vermeyip önüme döndüm ve kahvaltımı yapmaya devam ettim.

Kahvaltımı bitirdim ve mutfaktan çıktım. Merdivenlerden çıkıp odama girdim. Banyoma girip işlerimi hallettim. Odamdan çantamı alıp çıktım ve aşağı inip ablamı beklemeye başladım. Ablam ile aynı okula gidiyorduk. O lise sondu ben daha yeni başlamıştım liseye.

Ablam sonunda aşağı indi ve beraber evden çıktık. Arabanın yanına gittik. Annem arabaya binmiş bizi bekliyordu. Ablam annemin yanına ben de ablamın karşısına oturdum. Araba çalıştı.

Şirket bizim eve yakın olduğu için ilk annemi bırakacaktık. Şirketin önüne geldik. Annem inmeden önce ikimizi de öpüp "İyi dersler." dedi. Sonra arabadan indi. Araba tekrar yola çıktı.

Birkaç dakika sonra okula vardık. Ablamla beraber arabadan inip okulun bahçesine girdik. İleride Naz ile Arya'yı gördüm. Naz'ın sırtı bana dönüktü. Ablamın yanından ayrılıp onların yanına ilerledim. Arya beni farketti ve "Nerede kaldın kızım?" dedi. Naz bana döndü ve o da sitemle "Hiç gelmeseydiniz Eflin Hanım." Onlara gülerek "Biraz abartmadınız mı? Daha dersin başlamasına 20 dakika var." Arya "Olsun." dedi. Ben de "Peki o zaman artık 5'te gelirim." İkiside güldü. Naz ikimize bakıp "Hadi kafeteryaya gidelim kahve falan alırız." dedi. İkimizde onun peşinden ilerledik. Okul binasına girip kafeteryaya indik. Onlar kahve alırken ben kendime sıcak çikolata aldım. En sevdiğim içeceklerden biriydi.

Bir masaya oturduk. Yakında son sınavlar başlayacaktı. Çok çalışmamız gerekiyordu.

Naz kolumu dürttü. Ona döndüm. Bana "Sınavlar ne zaman başlıyordu?" diye sordu. Ben bilmiyorum der gibi ellerimi kaldırdım. Arya araya girdi ve "Haftaya başlıyormuş sanırım." dedi.

Saate baktım saat 8:55'ti. Dersin başlamasına 5 dakika kalmıştı. Ayağı kalktım. Onlara dönüp "5 dakika kalmış hadi gidelim sınıfa." Ayağı kalktılar ve merdivenlere ilerledik. Birden takıldım ve yere düştüm. Naz beni kaldırdı. Karşımda gülen kişi bana ilk günden kin besleyen Nisan'dı. Bana gülerek "Kör müsün kızım?" dedi. Bilerek ayağını uzatmıştı. Tam ona cevap verecekken Arya araya girdi ve Nisan'a öfkeyle bakarak "Bacağını uzatan sensin o kör değil." dedi. Nisan sırıtarak bana baktı ve "Senin ağzın yok mu?" dedi. Ona öfkeyle bir adım attım ve "O çeneni kesmezsen sen ağzını kaybedeceksin." dedim. Bana sırıtarak bakmaya devam etti. Arya kolumu tuttu ve benim merdivenlere doğru çekti. Naz yanımıza geldi. Beraber sınıfa çıktık. Ben cam kenarında oturuyordum. Sırama oturdum. Bn arkanın iki önünde oturuyordum. Naz ve Arya bir önümde oturuyorlardı.

Çantamdan eşyalarımı çıkarıp sıraya koydum. İkiside bana döndü. Arya kolumu tuttu ve "İyisin değil mi? O kızı takma kafana." dedi. Gülümsedim ve sorun yok der gibi başımı salladım.

Hoca içeri girdi ve ders başladı. Ders matematikti. Çoğu kişi matematiği sevmez fakat ben seviyordum.

Dersin ortalarına doğru kapı çaldı. Hoca girmesini söyledi. Kapı açıldı ve ablam içeri girdi. Hocaya bakarak "Hocam Eflin'i alabilir miyim?" dedi. Hoca bana bakarak "Gidebilirsin." dedi. Ayağı kalkıp sınıftan çıktım. Ablam ile merdivenlerden inip bahçeye çıktık. Bir banka oturduk. Ablam ellerimi tuttu ve "Bu sabah ne oldu?" dedi. Ona baktım ve "Önemli birşey değil." dedim. Bu sefer ısrar ederek "Kavga mı ettiniz?" dedi. İç çekerek anlatmaya başladım. "Sabah kafeteryadan çıkıp sınıfa gidecekken Nisan bana çelme taktı. Bu kadar.". Ablam kaşlarını çattı. "Bu Nisan denen kız sana bu yıl kafayı takıp bir sürü kötü şey yapan değil mi?" dedi. Başımı salladım. "Bir yıl beni beklettin ama artık durmayacağım Eflin. Bu kız sana zorbalık yapıyor, sen susuyorsun. Bu artık bir son bulmalı.". Ablam ayağı kalktı. Tam gidecekken kolunu tutup ayağı kalktım. "Abla lütfen olay çıkmasın yaptıkları umurumda değil beni üzmüyor bile." Ablam bana baktı. "Seni üzmese bile bir başkasına yapsa onu üzebilir. Bu yüzden bu olay kapanmalı" dedi ve okul binasına doğru ilerledi. Peşinden gitmek istemedim ve banka geri oturdum.

HİSSİZLİĞİN HİSSİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin