Bilmeniz gereken ilk şey annemin bana Enola adını vermiş olması. Sıradışı bir isim olduğunu biliyorum ama annem kelime oyunlarına bayılır. Enola'nın tersten okunuşu yanlız...
Bana sürekli şunu söylerdi..
"Yanlız başına gayet iyi olucaksın Enola"
Yinede hep bir aradaydık.Babam ben küçükken öldü. Onu hatırlamıyorum ve iki abimde kısa süre önce evden ayrıldı. Onlarında çok az hatırlıyorum. Yani sadece annem ve ben vardık, ve bu harikaydı!Bana deniz kabuğu dizmeyi öğretmedi ya da nakış yapmayı öğretmedi. Farklı şeyler yaptık. Okumak, Bilim, Spor o türden egzersizler, hem fiziksel hemde zihinsel. O her şeyi özgürce yapabileceğimizi söylerdi. O benim dünyamdı...
Ama benimle her şeyi paylaşmamıştı."Tamam hanımlar. Seçeneklerimiz, Bagbenment, Entakelher ya da elitehouse hem fikirmiyiz? Evet"
"Tamam o zaman elitehouse"
Annem mahremiyetin en önemli erdem olduğuna inanırdı ve sıklıklada ihlal edildiğini. Buda bilmeniz gereken ikinci şeyi doğuruyor. Bir hafta önce, on altıncı doğum günümün olduğu temmuz sabahı uyandım.
"Anne!"
Annemin olmadığını öğrendim. Evimizi terk etmişti... Gecenin geç bir saatinde.
"Anne!"
Bekledim, ama geri dönmedi. Bayan L. Bana vermesini istediği bir kaç hediyeyi bırakıp gitti.
Bayan L. : "Ne hoş hediyeler! AA. Bak bunu kendi yapmış."
Enola:"Biz mutluyduk demi Bayan L.? Bunları bana kendisinin vermesi gerekmezmiydi?"(Enola bisikletten düşer)
Bilmeniz gereken üçüncü şey şu, aranızda bunu çoktan tahmin edenler olabilir. Oda bisiklete binmekten usta olduğum. Ona bir yerlere hızlı gitmek için binmem gerekiyor.
(Tren sesleri)
Bilmeniz gereken dördüncü şey ise tren istasyonuna abileri almaya gelmiş olmam. Mycroft ve Sherlock. İsimlerinin tersten okunuşları tforcym ve kcholeres oluyor. Belkide tersten okuma olayına bu kadar takılmamak lazım. Evet Sherlock Holmes meşhur dedektif, benim dahi abim. Aynı Einstein gibi düşünür. O tüm cevapları biliyordur.
(Holmes ve Watson Enola'nın yanından geçer ve gider)
"Uh Bay Holmes?"
Holmes:"Evet?"
Enola :"Beni çağırdınız. Telgraf gönderdiniz. Burada buluşmamız söylediniz."
Ve bilmeniz gereken beşinci şeyse beni uzun zamandır görmediklerini bilmeniz.
Holmes :"Enola."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Enola Holmes
AdventureSherlock Holmes ve Dr. Watsonun kız kardeşi enola istemediği bir okula yazdırılır.Bunun üzerine Enola evden kaçar. Yeni kişilerle tanışır ve hayatında yeni olaylar oluşur