البارت العشرون

180 10 1
                                    

#البارت_العشرون🍃🌸



«بسم الله الرحمن الرحيم»


ايام تمر... ومازلنا نقف هنا منذ شهران...
افترقنا... تحطمنا... سَعِدنا... ولكن في النهاية مازلنا عند نفس النقطه... الي متي سنظل ننظر للماضي... ماضينا الذي يحطمنا اكثر مما نحن مُحطمون... لننظر معاً للحاضر و ننير المستقبل ببتسامتنا... لنشق الطريق معاً للغد... لغدٍ مشرق مليئ بالأمل او حتي بالظلام.♡

.... ~بعد مرور شهران~....

كانت تسير في الممر حتي وقفت امام المكتب الخاص به لتطرق الباب.. مرت دقيقه حتي سمعت صوته يأذن لها بالدخول لتمسك المقبض ثم تحركه و تدخل المكتب...

عدي بستغراب: إيمان؟؟؟... ازيك يا إيمان اختفيتي ليه يا بنتي من شهرين...
(إيمان كانت ظهرت قبل كده في البارت الثامن)
إيمان بهدوء: انا الحمد لله ازيك انت يا عدي..
عدي: انا كويس الحمدلله... مجاوبتنيش اختفيتي ليه مرة واحده...
إيمان بهدوء: مفيش شوية ظروف... كنت عايزه اتكلم معاك...
عدي: اكيد اتفضلي...
إيمان بجدية: انا مش عايزه الف و ادور عليك ف بصراحه.. هو انت بجد بتحب النقيب مريم...
عدي بتعجب: ايه السؤال دا يا إيمان...
ايمان بهدوء: ممكن تجاوبني...
عدي ببسمة: ايوه اكيد بحبها... اومال لو مش بحبها كنت خطبتها ليه...
ايمان: اصل انا فكرت انك اتجوزتها عشان من عيلتك و كده...
عدي: لا طبعا انا بحبها عشان كده اتجوزتها... بس ليه بتسألي..
إيمان بحزن: ممكن تقول عليا وقحه شوية بس انا صريحه مش وقحه... انا بحبك يا عدي و كان نفسي تبقي من نصيبي بس لما سمعت انك خطبت مريم قررت اني اجي اسالك لو بتحبها هبعد عنك و هنساك لكن لو مش بتحبها ف هحاول لحد ما تحبني.. انا اسفه علي طريقه كلامي و اسفه اني ازعجتك..
عدي ببسمة: انا سعيد انك جيتي و قولتيلي و اتفهمتي حبي لمريم... لو واحده غيرك كانت هتحاول تبعد مريم عني.. انا محترم كلامك جدا و مقدره و بتمني من ربنا يكتبلك واحد محترم يقدرك بجد و يقدر عقلك و قوتك..
إيمان ببسمه: شكرا ليك... والف مبروك ليك انت و...

ليقاطعهم دخول مريم بدون سابق انذار...

مريم ببسمة:عدي حبيبي...ايه دا انتي بتعملي ايه هنا...
إيمان ببسمة:هستأذن انا يا سيادة الرائد...والف مبروك يا سيادة النقيب علي الخطوبة...عن إذنكم...

ابتسمت لهم ثم خرجت بهدوء..لتنظر مريم لظهرها ثم تنظر لعدي...

مريم:البت دي كانت بتعمل ايه هنا يا عدي...
عدي ببرود:اعدلي طريقه كلامك معايا يا مريم..
مريم بغضب:انا طريقتي كويسه..رد عليا ايمان كانت بتعمل ايه في مكتبك و لوحدكم..
عدي بصدمة:قصدك ايه ب لوحدنا يا مريم...انتي وصل ليكي الحال انك مش واثقه فيا..
مريم بغضب و غيرة:يوووه هنمسك بقا في الثقه و نسيب الموضوع...رد عليا كانت هنا ليه..
عدي بغضب: مش متنيل متكلم و لو مش واثقه فيا يبقي من قاصرها بقا و اتفضلي بره المكتب يا مريم عشان انا مش هتكلم...
مريم بغضب:لا والله عال يا استاذ عدي..لما تبقي واحده زي دي السبب في خناقنا...
عدي بغضب:يوووه احنا هنفضل علي الموال دا كتير..بقالنا شهرين بنتخانق يا استاذه مش ملاحظة اني خلاص جبت اخري...
مريم بغضب:انا مروحه البيت...
عدي:اتفضلي قدامي اوصلك...قرف علي الصبح و بس....

سبعة قلوب تعشق❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن