•Radion•

494 6 1
                                    

Lilly satt och stickade med garnet hon fått av Charlie. Han ville att hon skulle sticka en liten filt till honoms barnbarn. Lilly hade alltid varit duktig på att sticka och att sy över huvudtaget. Nu hade Lilly varit fast i detta rummet i ungefär en vecka. Hon var inte helt säker eftersom hon inte hade riktigt koll på tiden. Hon hade inte ätit. Bara druckit lite vatten. Dörren öppnades lite långsamt. Charlie höll i en radio. Han satt den på bordet vid sängen och satt i sladden i uttaget.
- Är du inte klar med filten än? Fråga Charlie.
- Snart,sa Lilly lite tyst.
Charlie kastade radion på henne. Lilly föll bakåt.
Charlie skrattade högt.
- Rätt åt dig! Sa Charlie samtidigt som han garvade.
Lilly fortsätter sticka och hon kan känna tårarna rinna ner på kinderna.
Charlie går ut från rummet och låser. Det första Lilly gör när Charlie går ut är att sätta i radion i uttaget igen.
Hon trycker på den röda knappen och radion sätts igång. Rösterna är lite hackiga men man kan ändå höra vad dom säger.
"Nu är det Onsdagen och klockan är 13.06" Sa dom på radion.
Lilly lyckats lista ut att hon varit här i fem dagar eftersom hon blev kidnappad på en fredag.
Dom berättar inte så mycket mer på radion bara om vädret. Lilly skulle precis stänga av radion innan hon hörde.
"Lilly Ericsson har varit borta i drygt en vecka och det är flera personer som letar."
Lilly blev glad att dom letade efter henne.
Charlie kom in till rummet igen med en bricka. På brickan var det en skål med kyckling och ett glas vatten.
Lilly stängde snabbt av radion och låtsades sticka på filten.
Charlie satt brickan bredvid Lilly och log.
- Ät,sa Charlie.
Lilly tog glaset med vattnet och tog en stor klunk. Vattnet var varmt.
- Vattnet är ju varmt! Sa Lilly och spottade ut det i glaset.
- Skit snack! Sa Charlie.
Lilly tog upp kyckling biten och tog ett bett. Den var helt rå så Lilly spottade snabbt ut det.
- Skyll dig själv om du svälter! Sa Charlie och gick ut från rummet.
Lilly satt ner brickan på golvet och satt på radion. Hon hade missat nästan allt dom sagt om henne,för nu pratade dom om något helt annat.
Lilly blev trött så hon somnade.

KidnappadDonde viven las historias. Descúbrelo ahora