تعالى هنا بقولك ايه قلبي أزاى كده ريحتيه
عارفه بحس معاكى إيه حياه
............
كانت تغني بصوت منخفض وهي تجرى ليسحب أحد السماعه لتنظر لذلك الشخص بغضب وقالت: إنت يازفت عملت كده ليه.
رد عليها الشاب بمرح: أعمل إيه أنا بقالى ساعة بنادي عليكى وأنت مترديش.
الفتاه: تمام يلا نكمل جري وبعدين نقعد فى أي مطعم نفطر تمام يا زين.
زين: تمام أوي يا حبيبتي يلا بينا .
بعد ساعتين من الجري المتواصل هتف زين.
زين بتعب كفايه كده حرام عليكي أنا مش حاسس برجلي خلينا نقعد نفطر الأول وبعدين نكمل جري.
الفتاة:تمام يلا.........................ليتوجهو إلى المطعم.
زين ها بقي يا ملاكي فى أيه.
ملاك:أممممممم أنا شكه مش متأكده أنى أبقى مش بنت منير الأنصاري ولا شاديه المحمدي
زين بغضب :نعم يعني أيه هو علشان بيعملك وحش تبقى مش بنته أزاي يعني.
ملاك بعصبيه ولون عنيها بقى رصاصي من شدة غاضبها: لاء مش علشان كده خليني أقولك أنا ليه المعامله الوحشة إلى أنت بتقول عليها دي حاجه بسيطه لتنهار وتكمل بدموع إنت فاهم يعنى إيه توعى على الدنيا وتلاقي أبوك وأمك منفصلين لاء مش كده وبس إلا إنت بتقول عليه أبويا كل مره يجي علشان ياخد رنا بسأله أنت ليه مش بتخدنى معاك زي رنا عارف إنتى كان بيقولي إيه بيضربنى بالقلم ويقولي علشان هى بنتي أما أنتى لاء ودا كله بيحصل أدام ماما ولما أبصلها إلاقى على وشها إبتسامة شماته فاهم يعني أيه دا كله يحصل لطفله لسه مكملتش ست سنين لاء ومش كده وبس دا كمان لما ياخدني معاه ألاقيه بيجيب لرنا كل حاجه عايزاها أما أنا لتبتسم بإستهزاء فكان بيبقى حابسنى فى أوضه ضلمه وكلها زباله وكل ساعه ألاقيه داخل عليه بالكرباج وكمان بيكهربنى ولما الأسبوع إلى أحنا قاعدين فيه يخلص أروح أقول لماما ألاقيها بتقولي أحسن تستاهلى علشان إنتي السبب فى إنى أبعد عن منير وتقعد تضربني. لاء ولا رنا إلى أي حاجه غلط تعملها تقول أنا طبعا شاديه هانم بيضربنى. وكل إلى بيهون عليا جده إلى لما بيجي من السفر ياخدني معاه وأنا أحكيله كل حاجه وهو يقولى إن هما بيحبوني سيبك أنت من دا كله فاكر عيد ميلادي السادس لما خرجت أنا وجده وداني سلسلة ألماس وقالى مقلعهاش أبدا وإن الحل فيها وإحنا راجعين أتخطفت أنا وجده وجده مات سنه كامله وأنا وجده مختفين يوم مرجعت على البيت وقولت إنى أنا وجده سافرنى علشان أحتفظ بعيد ميلادي وأضينا السنه دي هناك وإحنا راجعين الطيارة وقعت وجده غرق ومات ومحدش لغيت دلوقتي يعرف إنى أتخطفت. زين بصدمه ودموع كل دا فى قلبك. ثم أخذها فى حضنه فهى أخته فى الرضاعه بعد دقائق وقفت ملاك وقالت بقوه:أنا لازم أعرف الحقيقة وأخذ حق جدي . وقف زين أيضا وقال بقوه أنا معاكى ثم أكمل بمرح لتهدئة الجو :بس ناكل الأول أنا جعان.
لتضحك ملاك على أخوها. وبعد مرور سنه.
أنت تقرأ
الملاك والوحش
Misterio / Suspensoبتمنى دعمكم لأن دى أول رواية ليا فيريت تدعموني وأي أخطاء أتمنى أنى أعرافها ويا رب الرواية تعجبكم