Előszó

66 6 0
                                    

2008-ban elhatároztam, hogy megírom magamnak a kedvenc regényemet. Ennek az elhatározásnak gyümölcse az Ego Sum Resurrectio et Vita.

A történet az első három évben három kötetesre duzzadt, aztán következett egy évtizednyi kihagyás. 2021 májusában ültem neki a folytatásnak, amely már a negyedik kötetet jelentette, és amely jelenleg is íródik. Hogy a végére hány kötetbe fér bele Raymund von Birken története, az még a jövő zenéje.

De milyen is ez a regény?

Százötven éven és kontinenseken átívelő, lassú cselekményszövésű, klasszikus alapokon nyugvó, mégis rendhagyó vámpírtörténet. Neogótikus naplóregény, amely egy morózus úrfi, egy odaadó cseléd, egy raplis színésznő, egy tisztességtelen felügyelő, egy beteges fotóriporter, egy ördögi gyermek, egy joviális bokszoló, egy jellemes régészprofesszor és egy rendíthetetlen katona (s még számos, eddig meg sem született naplózó) jegyzeteibe, levelezéseibe enged betekintést, amelyek a huszadik század első évtizedeitől egészen egy, a nem túl távoli jövőben bekövetkező, végzetes eseményig vezetik az Olvasót.

Ennek a regénysorozatnak az első, bevezető kötetének előszavát olvasod most, amelyben öt naplózó (Raymund, Marie, Amélia és Anastasia)  jegyzeteiből ismerhetjük meg a lassanként kibontakozó eseményeket.

Nem szándékozom hosszúra nyújtani az elsőszót, mindazonáltal néhány fontos dologra szeretném felhívni a figyelmed, mielőtt belekezdesz. Mint már említettem, a regény formája alapvetően naplóregény, viszont lényegesnek tartom megemlíteni, hogy nem szabályos naplóregény, mivel - az események előrehaladtával magad is láthatod majd -, ahogy az én szereplőim naplóznak, úgy nem naplóznak a valóságban - hacsak nem folytatásos regényt akar írni valaki az életéből.

A másik említendő dolog, hogy a lehetőségek szerint bár igyekszem valós feneket keríteni a sztorinak, ám ha a cselekmény megkívánja, a valóságot formálom a regény javára, és sohasem fordítva. Kérlek tehát, hogy az Ego sum Resurrectio et Vitában elhangzó, valósnak tűnő információkat ne kezeld fenntartások nélkül, mert bár nem túl sűrűn, néha bizony csalok.

Harmadsorban - kinek figyelmeztetés, kinek kedvcsináló a folytatásokhoz - a történet alapvetően a 18 év fölötti korosztálynak javallott, mert bár az első kötetet még nem jellemzi erősen, a következőkben nem szűkölködik durva beszédben, fizikai és lelki erőszakban, erkölcstelenkedésben, blaszfémiában, tabutémák döngetésében; továbbá az Ego Sum nem egy könnyen olvasható, pörgős, laza kikapcsolódást nyújtó regény, amelyre a fiatalabb korosztály általában vágyik.

Marianna von Birken

Ego Sum Resurrectio et Vita: Első kötetWhere stories live. Discover now