BAB 4

1 3 0
                                    

Sekolah Menengah Kebangsaan Ridz Zakuan adalah sebuah sekolah yang dipenuhi dengan pelajar otaknya macam robot . Semua maklumat boleh disimpan ke dalam otak masing-masing.

Setiap kali periksa susah untuk jumpa orang yang gagal dalam semua subjek mesti akan dapat lulus ada pagar . Sekolah Ridz Zakuan juga adalah sekolah kuat gosipnya . Maklumat apa-apapun mesti kebanyakan pelajar akan tahu .

"Manalah Fakhri ni ?,bayang dia pun tak ada ?.Aku baru ingat nak belanja dia makan nasi lemak kantin "Mata gadis itu mencari kelibat sahabat baiknya .

Tengah gadis itu sedang menlamun .Rasa seakan ada orang memengang bahunya .

Siapa pula yang pegang bahu aku ni.

"Woi Dayana ,kerja melamun aku sentuh bahu kau pun masih juga  termenung."Zafirah Ridayana memandang ke gerangan tersebut.Rupanya orang dia tunggu dari tadi.

"Lambat kau keluar hari ni .Ni mesti cikgu Fatimah ajarkan subjek Matematik kan "Siapa saja tidak kenal Cikgu Fatimah suka sangat ambil waktu rehat"

"Pandai pun kau .Dia bagi kerja banyak .Nampaknya tak bolehlah aku main game hari ni "Rizamir Fahkri wajahnya sudah masam sambil bermain jarinya di atas meja kantin.

"Alah,Fahkri hari ni ja pun.Pelajaran penting untuk masa depan kita juga .Kau nak apa ?.Aku belanja kau hari ni ".Ridayana memandang ke arah Rizamir Fahkri yang mula tersenyum kembali .Bab makan laju.

"Bagus kau hari ni .Nak belanja aku .Aku nak keropok lekor "

"Sekejap aku pergi beli ".Nasib aku dah makan kentang goreng tadi .

Dan Bila Esok Menjadi Kenangan Terindah Where stories live. Discover now