Part 4

641 49 17
                                    

#GRAB

PART 4

“Daddy, can?” Tu budak perempuan tanya.

Punya comel tu muka, mau juga saya picit oh tu pipi dia.

“Of course, doll.” Si daddy dia, Elvis yang hensom jawab. Lembut lagi tu suara dia.

Inilah lelaki idaman saya.

Sudah hensom, berkereta mewah lagi. Tutur kata pun lembut sebagai seorang bapa.

Apa tu si Anna selalu bilang? Bila dia sudah bertaubat nanti, dia akan cari imam makmumnya.

Nampak saja muka si Elvis, terus saya rasa saya mau bertaubat daripada kehidupan dan kegiatan saya sekarang. Tsk tsk.

Saya mendekati si budak perempuan. Lantas saya tunduk melutut sambil mengusap rambut dia. Lembutnya rambut dia, terus saya imagine mau ada anak banyak-banyak oh. Sama si Elvis, of course. Hahahaha.

“Shasha kah your name?” Saya tanya sambil tersenyum lembut.

Tapi si Shasha budak manis buat muka bidak ni. Terlain terus hati saya.

“Smelly.” Tangan si Shasha kipas-kipas hidung dia. “And scary.”

Astaga, punya saya malu.

Si Elvis pun langsung tidak membantu. Patut dia marahlah anak dia kerana berani memalukan seorang wanita di khayalak umum. Ini bukan pula dia marah tu anak kurang ajar, ketara pula dia menahan ketawa.

“Your breath stinks oh kakak.” Si Shasha bilang lagi! “Bau taik.”

PUKITAI!

Tu cashier ketawa! Dia ketawa! Orang yang membayar di cashier sebelah pun ketawa.

ARGH!!! Macam saya mau tarik rambut ni budak! Kalau anak saya ni, saya kasi kuyak tu mulut dia.

“Shasha, let’s go. You’ll be late for ballet.” Si Elvis memimpin tangan anak dia.

“But this…?” Si Shasha tanya bapa dia.
“Next-” Saya agak sudah apa Elvis mau cakap.

Pantas saya memotong kata-kata dia.
“Biar I bayar.”

“No, it’s okay.” Elvis bilang.
“No, I-” Saya bersekiras.

Elvis ignore saja saya.
“Miss, kira yang ini.” Kemudian dia menunjuk Panadol Actifast saya di atas counter. “Kasi kira tu satu kali.”

What? Wow, lucky oh saya. Nasib duit saya tidak terkeluar untuk membayar patung untuk si anak dia yang mulut biadap.

“Ummm, thanks.” Saya bagi senyuman saya yang termanis.

Si Elvis mengangguk saja dan berjalan keluar dari tu supermarket sama anak dia.

Tapi anak dia…

Sempat pandang belakang.

“Kakak, kakak.” Dia panggil saya.

“Iya?” Saya memaksa sebuah senyuman yang tawar.

“Go buy Codomo Lion k?” Dia bilang.

Codomo… APA?

Macam saya mau cangak tu budak hidup-hidup!

Dalam masa 10 minit saya sampai sudah rumah.

Si Anna yang buka grill dan pintu rumah. Sakit kepala saya sampai saya tidak dapat mengorek sudah clutch saya.

“Oi, mana kau oh semalam?” Anna tanya saya.
“Macam kau juga bah.” Saya jawab sambil tersengih.
“Semalam saya di rumah, okay.” Anna balas.

GRABWhere stories live. Discover now