Bab 15

2.7K 75 6
                                    

"Tengku Mikail Caden Bin Tengku Mizan.."~ Jurunikah

"Saya.."~ Mikail menjawab

"Aku nikahkan akan dikau dan Aku kahwinkan akan dikau dengan Nur Hanis Binti Omar dengan mas kahwin rm3000 ringgit tunai.."~ Jurunikah

"Aku terima nikahnya Nur Hanis Bin Omar dengan mas kahwinnya yang tersebut.."~ sahut Mikail

"Sah...sah...sah..."


Alhamdulillah ! semua di dalam bilik itu mengucapkan rasa syukur di atas pernikahan mereka...

.......

Ayat itu masih terngiang ngiang di dalam kotak pikiran hanis...setelah 8 tahun baru dia tahu nama penuh suaminya TENGKU MIKAIL CADEN, terasa lucu pun ada.. dah lama kenal tapi tak tahu apa-apa tentang lelaki itu,hanya nama saja Mikail.. sungguh dia tak percaya, jalan ini yang dia pilih! 8 tahun yang lalu dia sudah berjanji tidak akan terima mana2 lelaki dalam hidupnya dan hari ini dia menjadikan lelaki yang dia benci sebagai suaminya yang sah! airmatanya menitis di luar perkarangan pejabat di songkla thailand.. terbayang wajah marissa.. Mikail belum tahu yang mereka mempunyai anak perempuan bersama.. adakah dia pentingkan diri sendiri? tergamaknya menipu seorang suami? sungguh dia takut.. getar di jantung begitu kuat...Ya Allah tolonglah hamba mu ini.. sesungguhnya aku takut..

Terasa tubuhnya dipeluk dari belakang.. angin yang sepoi2 membuat dia melayan perasaannya ketika ini...wajah mak dan marissa terbayang dipikiran.. dah kahwin baru nak menyesal hanis? 😏

"Thank you Mrs Caden...."~ ucap Mikail lalu di cium belakang kepala isterinya.. cantik hanis hari ni,pakai baju kurung dan bertudung.. dah lama dia tak tengok hanis pakai macam ni.. ayu manis je..

Macam tak percaya yang dia dah kahwin! Kahwin dengan hanis, wanita yang dia cintai dari sejak dulu.. Allah makbulkan doanya.. baru semalam dia memujuk hanis dengan macam2 alasan.. akhirnya hanis mengalah.. dah tak ada jawapan nak menjawab soalan mikail.. dia tersenyum.. itu la dia mikail! apa yang dia nak pasti dapat! but it depends la. kalau hanis tak terima tak kahwin jugak dia! Membujanglah kau sampai tua Mikail ! hahaha

"Jom la balik... i nak balik kampung petang ni.~ ujar hanis

Hanis tak biasa lagi..dia pusing ke arah mikail.. dia tatap wajah suaminya..hensem sangat Mikail pakai set baju melayu putih dan songkok.. hmm...ikhlas ke Mikail memperisterikan dia?

Mikail balas pandangan mata hanis.. dia senyum manis.. kenapa hanis pandang dia begitu?

"Kenapa sayang? are you okay?"~ soal Mikail diusap pipi isterinya perlahan2..

Hanis diam...lama..baru dia tersenyum kelat..

"Thank you sebab you sudi kahwin dengan i... i tak ada apa-apa nak bagi dekat you..i .."~ ujar hanis tersekat.. hadiah untuk seorang suami pun dah lama dia tak ada..

Mikail tahu apa yang hanis pikirkan... dia tarik hanis di dalam pelukkan...dia tak nak ingat kisah silam mereka berdua..cukup la derita yang hanis tanggung seorang diri dulu.. dia takkan tinggalkan hanis lagi.. itu janji dia!

"I don't need anything in my life sayang..i just want you love me..forever and ever..sampai syurga.. ~ jujur Mikail

Hanis terkedu dengan jawapan mikail..di balas pelukkan Mikail lambat-lambat.. dia takut..dia tak yakin..dan takut nak berharap..tetapi dia juga perlukan seseorang di dalam hidupnya untuk berkongsi suka dan duka..adakah orang itu adalah Mikail?

.....

Sampai je di airport driver Mikail yang mengambil mereka.. terus menuju ke kondo hanis ..mereka berdua hanya berdiam diri di dalam kereta, masing-masing melayan perasaan sendiri,dan hanya jari jemari mereka bertaut rapat..

MRS CADEN { IN EDITING }Where stories live. Discover now