Düşüncelerim aitlik kavramını terk etti şeklinde bir cümle kurmak isterdim ama maalesef düşüncelerim hiç bana ait olmadı. Kendi düşüncelerim yok. Sorduğunuz sorulara verdiğim cevaplardan da bellidir. "Üzgünüm bana fikrimi sormayın, bir fikre sahip değilim."
Dersem eğer, biliyorum tuhaf anlamsız bakışlar atacaksınız bana. Bu yüzden "Bilmiyorum." ya da "Henüz karar vermedim." Cümlelerini çok sık duyarsınız benden. Kendi düşüncemi bulmak için zihnimdeki fırtınayı güçlükle aşıp bir yerlerden çıkarmam gerekli onu. Bunu yapmak zamanımı alıyor. Bazen bütün günümü, bütün haftamı, bütün hayatımı. Bunları bulmaya uğraşıyorum, o yüzden düşünüyorum ya sürekli. Zaten kısacık yaşamımda en çok düşünmeye zaman harcamışımdır. Kendi düşüncelerimi bulup çıkarmak en zorlandığım şey olduğu için ben de onları orada bırakıp yabancı, az kullanılmış veya en yakın hangi düşünce varsa onu kullanmayı tercih ediyorum. Açıkçası şunu itiraf etmem gerekli benden duyduğunuz her fikir aslında benim fikrim değil. Eğer o fikri daha önce duymadıysanız, ya iyi bir gözlemci değilsiniz ya da ben sentezi iyi yapmışım demek. Ücra fikirleri mutasyona uğratmakla da çok uğraşırım ben. Kaliteli bir hammadde bulunca her şey kolaydır. Benden hammadde üretmemi istemeyin asla verdiğim şey ya hiçbir şey ya da zaten önceden duyduğunuz bir şey olur. Fabrikalarıma bunun için hiç yatırım yapmadım. Kargaşanın içinde ilerleyip günlerce uğraştıktan sonra bulup çıkarttığım öz, yalın sadece bana ait düşüncelerim de var. Tabi çoğu sonradan yozlaşarak biçimsiz suratlara dönüştü. Çok nadir, gerçekten benim olduğunu hissettiğim düşünceler de vardır. Onlar bambaşka bir boyutta. Onları duyamazsınız, göremezsiniz. Ben bile yitiriyorum çoğu zaman. Nesilleri tükeniyor. Onlar öyle utangaç ki, insan içine çıkınca iskeletlerine kadar kül olmaya başlıyor en sonunda simsiyah bir duman bırakıyor arkasında. Yok oluyor, kendi öz benliğim, sade kişiliğim yok oluyor. Nasıl ki tamamen bitmiş bir tuvalde arı beyazı asla bulamazsınız. Tüm renk cümbüşü içinde en altta kalır, tuvalin kendisi arı beyazdır. Ressam da beyaz boşluk bırakmamaya özen gösterir. İşte o beyazın ta kendisidir benim kişiliğim.