"Apa, Rogol? kau orang gila ke nak tuduh kawan baik Zac macam tu" Jerkah Zacrul
"Tapi kita orang tak sedar apa yang jadi malam tu!" Hazwan cuba pertahakan diri.
"Pada aku la bila tengok video tu nampak sangat kau orang berdua enjoy" Shaz menyampuk.
"Habis apa kita orang kena buat? Takkan nak biar macam tu je?" Pertikai Danish.
"Nak report polis? lepas tu polis buat siasatan, kau orang kena bagi video tu kat polis. Kalau polis kata tak cukup bukti apa yang kau orang dapat? Dapat malu ada la!" Zacrul cuba membuatkan Hazwan dan Danish bertindak rasional.
"Macam ni, pasal rogol tu kau orang settle cara elok dengan Amin dan Asyraf. Aku nak video shooting je. Aku dengan Zac akan siapkan editing iklan. Yang lain terserah kau orang nak buat apa!" Arah Shaz
Setelah menyerahkan rakaman penggambaran iklan, Hazwan dan Danish meninggalkan pejabat Zacrul dengan rasa tidak puas hati.
"Aku tak puas hati boleh pulak Zac back up member dia sendiri" Rungut Hazwan
"Tu lah, tapi ada betul jugak cakap Zac. Kalau report polis kita yang dapat malu" Danish cuba menenangkan
"Kita nak buat apa sekarang?" Soal Hazwan
"Kita ke rumah kau, kita check balik footage mana tahu kita dapat bukti!" Cadang Danish
Mereka pun pergi ke rumah Hazwan. Mereka menghadap PC berjam jam untuk mencari bukti dalam video yang mereka dirogol namun hampa. Tiba-tiba Hazwan mendapat idea.
"Kalau kita tengok ada video Amin dengan Asyraf main kan?" Soal Hazwan
"Betul ada video dia orang tengah main" Danish masih keliru.
"Apa kata kita viralkan video tu dan bila dah viral Amin dengan Asyraf confirm dapat malu" Terang Hazwan.
"Kau genius Haz, tapi macam tak baik buat orang macam tu" Kata Danish ragu
"Habis apa yang dia orang buat kat kita tu baik sangat. Sedap sedap ratah tubuh orang" Bantah Hazwan
"Betul jugak, kalau macam tu kita proceed" Danish bertukar fikiran
"Tapi nak buat macam mana?" soal Hazwan kebingungan.
"Apa susah buat fake account telegram. Join banyak-banyak group lepas tu kita post video dia orang dalam group" Cadang Danish
"Pintar banget, ok aku create fake account lepas tu kita on projek memusnahkan dua founder minyak konek terkenal hahaha" kata Hazwan lalu ketawa besar.
Setelah sejam memuat naik video, rancangan mereka berhasil. Video tersebut menjadi viral di semua group Telegram. Bahkan ia menjadi trending di Twitter.
"Padan muka!" kata Hazwan berpuas hati.
Danish hanya tertawa membaca komen-komen di Telegram dan Twitter.
Sementara itu Amin yang baru terjaga dari tidur terkejut menerima banyak mesej Whatsapp kebanyakannya berisi cemuhan, hinaan dan kejian. Amin menjadi tertekan memikirkan apa yang ditakutinya menjadi kenyataan. Tiba-tiba telefon bimbit Amin berbunyi yang merupakan panggilan dari Asyraf. Dia menjawab panggilan.
"Apa yang kau nak dari aku ha? Kau sengaja nak jatuhkan aku ke apa?" Jerkah Asyraf
"Apa benda ni, kenapa tiba-tiba kecoh ni?" Soal Amin kebingungan.
"Apa benda kau cakap? kenapa kau rakam video kita main dekat PD?" Asyraf masih tak berpuas hati dengan suara serak seram basah.
"Video apa pulak Am tak tahu menahu?" Amin semakin keliru.
"Video kita dah viral dekat Telegram dengan Twitter. Kenapa kau buat aku macam ni?" Tempik Asyraf
"Am tak pernah rakam apa apa video!" Amin cuba pertahankan diri.
Tiba tiba panggilan terputus. Amin cuba menyiasat apa yang berlaku. Berderau darahnya melihat video seksnya bersama dengan Asyraf menjadi tontonan umum.
"Apa salah aku?" Amin menjerit sekuat hati
YOU ARE READING
Amin Untuk Asyraf: Cinta Jejaka Padu
FanfictionWarning (Malaysian BL) Nama watak tiada kaitan dengan mana-mana individu samada yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia Sinopsis Amin dan Asyraf telah kenal lama namun mereka jadi lebih rapat sejak projek di PD. Namun kejadian di PD merub...