Yobazın sözlükteki anlamlarıyla başlayacak olursak:
1. Dinde bağnazlığı* aşırılığa vardıran, başkalarına baskı yapmaya yönelen(kimse).
2. Bir düşünceye, bir inanca aşırı ölçüde bağlı olan (kimse).
3. Kaba, saba, inceliksiz (kimse).
(Dipnot: *Bağnaz: Bir düşünceye, bir inanışa aşırı ölçüde bağlanıp ondan başka bir düşünce ve inanışa karşı olan, onu kabul etmeyen.)"Yobaz" kelimesini birinci cümledeki anlamıyla ele alacak olursak, dindar olan kesime uymayacağı oratada. İslamda aşırılık hoş bir şey değildir. İslam insanların aşırılıklar yapması onaylamaz. Başka dinlerde olanlara baskı da yapmaz ancak tebliğ edebilir. Yani birinci cümledeki "yobaz" başörtülülerle (yani Müslüman kesimle) zıt bir anlam taşır.
İkinci cümledeki anlamıyla ele alacak olursak, İslamda bağlılık vardır ama bunun aşırısı nedir bunu anlamak lazım. Hiçbir şeyin aşırısı hoşluk katmazken insana, İslama aşırı bağlılık hoşluk bırakabilir insanda. İslama aşırı bağlanan kimseler deyince benim aklıma peygamberler geldi. Peygamberler insanların en iyi davrananları olduğuna göre bir şeyi aşmışlık değilde mükemmellik kavramı aşılmış gibi oldu benim fikrimde ve bana göre bu tanım benim fikrimdeki tanımla uyuşmadı.
Üçüncü cümledeki anlamıyla ele alacak olursak; başörtülü,tesettürlü insanlar İslam'ın gölgesine girmiş kimseler oldukları için yine İslam ile bağdaşlandıracağım ben. İslamda en yüksek mertebeli insan elbette Hz.Muhammed (sav)'dir. Onun da kaba, saba inceliksiz bir kimse olmadığını bilenler bilirler.
Hâl böyle olunca başörtülüler, feraceliler, pardüseliler, tesettürlüler, takkeliler kısacası Müminler "yobaz" değildirler.
Bir de günümüzde "yobaz" kelimesi genelde aşağılayıcı bir üslup ile kullanıldığı için en çokta bu nedenle Müminler "yobaz" değildir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Benim Başörtüm Var ve Ben Yobaz Değilim ! :)
Non-FictionBaşörtülüler ve tesettürlüler "yobaz" değildir.