Günlerden Bu Gün

8 0 0
                                    

Bu gün Roma'lılar bizim için ferman yayınlamıştı,savaş fermanı.Sanıyorlardı ki biz Fransızlar korkak bir orduya sahibiz fakat büyük bir yanılgı içine düştüklerinin henüz farkında değillerdi.Hemen Orgenerallerimi toplayıp hızlı bir toplantı yapmak üzere saraya çıktık.Sayı ve ordu gelişmişliği açısından eşit bir izlenim vardı ortada fakat işimizi şansa bırakmamalıydık.Orgenerallerime bahsettiğim plandan sonra gözlerinin parladığını bu fikirlerimden çok etkilendiklerini farkettim.Herkesin dilinden aynı şey dökülüyordu 'Napolyon sen çok yaşa,zafer bizimle!'.

Hemen Kral ile görüşüp gereken izinleri aldıktan sonra Orduya bir yazıt yayınladım.Herkesin sabah sularında sarayda toplanmasını,gereken tüm hazırlıkları yaptıktan sonra sefere başlayacağımızı ilettim.Ordu çok heyecanlı ve hırslıydı.Hepsi yürekli ve cesaretli insanlardan oluşuyordu.Narşist Romalılara sayıların hırs ve cesaretten üstün olmadığını öğretmek onlara ders vermek adına önemli bir savaştı bizim için.Orduma bunları söylediğimde hepsi bunu başarabileceklerine daha çok inanmış,gönülleri daha çok cesaretle dolmuştu.

Sabah ordu toplanmış,hepsi hazırlanmıştı.Onların karşısına çıkarak 'Zafer bizimdir büyük Fransa ordusunun cesaretli askerleri.Tanrı bizimle olsun' diye seslendim.Hepsi beni alkışlamaya ve tezahürat yapmaya başlamıştı.Göğüsüm kabardı,gururlandım,ve içim daha çok cesaretle doldu.Önemli olan sayı ve güç değil,keskin bir zekaya sahip olmaktı.Sayılar ve silahlarla değil,onları zihin gücümüzle,taktiklerimizle bir bozguna uğratmak zorundaydık.

Emrimle sefere doğru yola çıktık,çok uzun bir yol vardı önümüzde.Ben de dahil tüm ordu geride sevdiklerimizi bırakmanın üzüntüsünü ne kadar yaşasakta sevdiklerimizin güvenliği için savaşacak,ardımızda kalanlara değer verdiğimiz için bu savaşı kazanmaya kendimizi motive etmeye başlamıştık.Bir insan inandıktan sonra başaramayacağı şey yoktur.Biz de bu savaşı kazanmayı çok istediğimiz için asla kaybetmek gibi bir düşünce ve hüzne sahip olmadan yolumuza emin adımlarla devam ettik.

Saatler geçiyor,yollar geçiyor,vakit daralıyordu savaş için.Ama konu ne olursa olsun o savaşa güçlü çıkmalıydık.Ne demiştik,günlerden bu gün ZAFER günüdür.

Napolyon'un Günlüğü Kısım 1

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 26, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Napolyon'un GünlüğüWhere stories live. Discover now