Masuk toilet untuk touch up makeup memang itu la lumrah seorang wanita lepas makan and termasuklah aku.. makan banyak sangat, kenyang dah kan?.. ramai jugak la dalam toilet pun..kenyang2 membuang ke? rugi.. company bayar mahal2.. haha
Keluar je dari toilet wajah imran ada depan mata eh?
Kenapa? ~ tanya hanis cemas dilihat kiri kanan ramai jugak orang..
Tengku tunggu dekat atas,9 floor..~ jawab Imran sepatah dihulurkan kad bilik hotel ke arah Puan Hanis..
Terkebil2 hanis..berdebar dah jantung dia..di ambil juga kad bilik hotel itu perlahan..
kenapa sakit ke suami dia?tadi elok je borak lama dengan kawan2 dia..sampai aku makan dan makan but still borak lagi..
But why? ~ cemas hanis dah nak menangis dah.. tengok muka imran macam takde perasaan ni.. ish
i have to go.. ~ jawab imran terus berlalu...
eh? imran ni aku suruh mikail fired baru tahu..merangkap p.a,staff and bodyguard konon sesuka hati je blah macam tu.. heartless betul! gumam hanis
....
Pintu bilik ditolak kuat...laju melangkah,matanya mencari kelibat Mikail takde? terus melangkah..
Sayang...!! Sayang...!!! ~ laung hanis jantungnya tak rilek dari tadi.. takut pun ada..
Senyap...
Terus hanis letakkan clutch bag di atas meja makan.. berlalu ke arah master bedroom..resah hatinya Allah saje yang tahu..
Sayang...!!!! ~ seakan menjerit..ditarik nafasnya lagi,airmata dah nak keluar dah..bila2 masa je..mana Mikail ni..
bukak je pintu master bedroom dia berjalan masuk.. tak ada orang?..hah! apa ni!!! What a jokes!! mana mikail!!
baru nak pusing..
Dia dipeluk dari belakang... terkejut! hanis mengeraskan badannya..dah la bilik ni gelap hanya lampu kecil tepi katil yang menyinari bilik itu..sejuk penghawa dingin rasa nak beku..hanis tarik nafas dalam2 ambil oksigen yang tak cukup tadi..bau perfume mikail sangat kuat menusuk ke rongga hidungnya..dia terus pusing..airmatanya jatuh..
Abang!!! ~ terus dia peluk mikail.. sedihnya hanya Allah je tahu.. dia takut.. macam2 dia pikir.. entah mikail diapa~apakan ke macam dalam drama tv tu!
Walaupun samar2 cahaya lampu dalam bilik ini, Mikail nampak terkejut melihat isterinya menangis..terus dibalas pelukan itu..
Why are you crying baby? ~ soal Mikail disapu airmata dipipi dan diusap perlahan2 di belakang isterinya..
Hanis angkat mukanya.. memandang Mikail lama...dipegang muka mikail dengan kedua tapak tangannya..matanya bertaut dengan mata hazel mikail..
I'm scared if anything happen to you... ~ ujar hanis yang masih ada sisa tangis..macam mana dia tak takut tadi,tiba2 mikail jumpa kawan lama,lepastu imran cakap tunggu kat atas tapi mikail takde.. manalah dia tak pikir macam2..
Mikail ketawa kecil..dikucup bibir hanis sekilas..overthinking betul isterinya ni.. tak ada sesiapa berani apa2kan dia! I'm Caden !
No la.. abang nak supriseskan sayang je.. ~ ujar Mikail memeluk pinggang hanis dengan kedua tangannya..seakan tengah mengikut rentak slow dance..bergerak perlahan..dengan suasana malam yang penuh asyik..sunyi tanpa gangguan sesiapa..
I don't like your suprises! ~ marah hanis perlahan.. tangannya dah melingkar ke leher mikail..
But i like my present..! ~ jawab mikail matanya melihat bibir isterinya..
YOU ARE READING
MRS CADEN { IN EDITING }
RomanceStatus : NUR HANIS gadis mentah yang tidak kenal erti cinta? Ye benar pertemuan pertamanya dengan Tengku Mikail Caden di pulau redang menjadi saksi bibit -bibit cinta di antara mereka berdua buat kali pertama dalam hidup gadisnya..Tenungan mata h...