Sejak Ani tahu hubungan ustazah Maisarah dengan abang Is, Ani telah sentiasa rasa curiga, dan sering ingin tahu sahaja segala pergerakan nya. Mulanya Ani tidak percaya dan tidak menduga, bahawa itu adalah ustazah Maisarah. Baginya adalah mustahil seorang ustazah akan melakukan perkara seperti itu. Namun itulah kenyataan nya yang telah berlaku. Apa lagi lelakinya adalah abang Is. Ani kenal sangat siapa abang Is itu, seorang kaki perempuan. Ramai juga yang telah menjadi mangsanya. Tetapi yang Ani kesalkan kenapa dengan ustazah Maisarah.
Sedangkan Ani tahu, abang Is telah melakukan perkara yang sama pada ibu dan kakak tirinya, tetapi dia tidak sekesal itu. Ani juga terfikir fikir, bagaimana lah ustazah Maisarah boleh terpedaya dengan abang Is. Ani mengakui, selain masih muda, dalam sekitar usia pertengahan dua puluhan, abang Is ini memang kacak orangnya, serta turut mempunyai perawakan yang menarik. Dia juga seorang peramah, pandai bercakap dan bergurau senda. Memang tidak hairan, jika semua perempuan boleh terpikat dan terpedaya dengan nya. Tetapi mengapa dengan ustazah Maisarah, itulah yang Ani sukar untuk menerima nya.
Abang Is ini sebenarnya bukan asal penduduk kampung tersebut. Dia adalah anak angkat kepada mak anjang Saodah, kawan baik ibunya. Sebab itulah abang Is boleh rapat dengan keluarga mereka. Rupanya dalam rapat rapat itu, dia telah turut mengambil kesempatan. Ani tahu bahawa ayahnya ada mempunyai masalah tentang kelakian nya. Itu pun Ani terdengar dari ibu, yang bercerita pada mak anjang Saodah. Mungkin dari cerita itulah yang telah sampai ke pengetahuan abang Is, lalu dia pun terus mengambil kesempatan.
Tetapi dengan kak Ina kakak tirinya itu, Ani tidak tahu apa masalah nya, hingga turut terjebak dengan abang Is juga. Atau memang sudah perangai nya sama dengan perangai ibu. Pantang ada peluang, dia pun turut mengambil kesempatan juga. Jika di lihat, apa kurangnya pada abang Wahid, suami kak Ina itu. Anak pun sudah ada dua. Tetapi tidak tahu lah pula, jika sekarang ini abang Wahid juga ada menghadapi masalah yang sama seperti ayah. Ani pun sekarang sudah mula mengambil tahu tentang perkara perkara seperti itu. Walaupun pada asalnya hanya terdengar dari perbualan kawan kawan ibu sahaja.
Kejadian pertama dalam melukakan hubungan seks yang Ani telah saksikan, adalah di antara ibu dengan abang Is. Manakala kejadian yang kedua pula adalah di antara kak Ina dengan abang Is juga. Dengan kedua dua mereka ini, ada beberapa kali juga Ani dapat menyaksikan nya. Walaupun mereka telah melakukan dengan cara sembunyi sembunyi, serta pada hari dan masa yang berlainan pula.
Mereka tidak akan melakukannya pada waktu malam, kerana ayah dan abang Wahid ada di rumah. Jadi hanya pada waktu siang sahaja yang ada, ianya pun mengikut kepada keadaan, peluang dan ruang semasa yang ada pada ketika itu.Pengalaman pertama melihat orang melakukan hubungan seks itu terjadi adalah secara kebetulan sahaja. Pada pagi itu Ani tidak dapat ke sekolah kerana bas yang di naikinya telah rosak di tengah jalan. Kerana memandangkan masa pun sudah lewat, maka Ani pun mengambil keputusan untuk balik sahaja ke rumah. Oleh kerana jarak rumah nya juga belum jauh, Ani hanya berjalan kaki sahaja untuk balik ke rumah. Belum pun sampai, dari jauh lagi Ani sudah nampak motosikal abang Is. Tetapi ketika dia sampai di rumah, keadaan nya sunyi sepi seperti tidak ada orang.
Ketika Ani masuk ke dalam rumah dia tidak menemui sesiapa pun termasuklah ibunya. Ani hanya menyedari bahawa abang Is ada bersama ibunya di dalam bilik, bila dia telah terdengar suaranya. Ketika itu Ani berusaha juga untuk melihat ke dalam, tetapi tidak ada tempat untuk dia berbuat demikian. Kemudian baru dia terfikir untuk melihat nya dari luar, melalui tingkap. Lalu bergegas Ani keluar, dan menuju ke bahagian ruang di mana kedudukan bilik ibunya berada. Ketika Ani dapat melihat ke dalam, acara telah pun berlangsung.
Ibu kelihatan sedang baring terlentang dengan kedua dua kakinya dalam keadaan terkangkang, manakala kain yang di pakainya, yang atas terlurut ke bawah, dan yang bawah pula tersingkap ke atas. Sedangkan abang Is pula, yang dalam keadaan telanjang bulat sedang meniarap di atas tubuh ibu. Kelihatan tubuh abang Is bergerak gerak, terutama di bahagian punggung nya. Tidak lama kedengaran ibu seperti memekik.
" Aaaaaaarkgh."
Hanya itu sahaja yang Ani dapat dengar, serta melihat ibunya yang sedang mendakap erat tubuh abang Is.
YOU ARE READING
ustazah juga manusia
Short StoryTentang seorang gadis yang suka mengintai orang yang sedang melakukan hubungan seks haram, dan salah seorang daripadanya adalah merupakan seorang ustazah.