T W E N T Y S E V E N

494 24 0
                                    

Hela vägen har jag gått hem med Zayn hängandes över min axel och min rygg som blöder fruktansvärt mycket. Vi hade inte sagt så mycket. Ingen orkade. Vi båda är helt slut.

Det blir moln när vi andas och gåshuden på mina armar avslöjar att jag fryser.

Jag stannar till utanför huset. Det lyser mysigt från fönstren och jag vill inget hellre än att krypa ner under täcket tillsammans med Louis och känna hans kroppsvärme. Men hur ska jag förklara det här? Zayn som ska vara död har jag med mig hem. Och jag som gick hemifrån ren och hel kommer nu tillbaka och ser ut som djävulens skapelse.

"Zayn?" Han mumlar ett lågt 'mm' som svar. "The thing about Ashton, Cameron and I stay between us, okay?" Frågar jag försiktigt.

"Okay. But I will be there tomorrow to help you" Hostar han fram och lyfter trött på huvudet så han ser mig.

"Deal"

Vi går med sakta och haltandes steg upp mot huset. Snart kommer frågorna komma mot oss som ett spöregn. Min blodiga hand hamnar på dörrhandtaget, med ångesten krypandes inom mig drar jag ner handtaget och värmen möter oss. Zayn hänger fortfarande med huvudet när vi kliver in i huset.

"Did it go well sweetheart?!" Ropar Louis och man hur han kommer närmare hallen. Snart kommer dom, frågorna.

"Why the hell does it smell blood?" Hör jag hur Luke säger från köket. Snart står dom alla i hallen. Alla. Dom skannar oss stumt med blicken.

"What have happened?"

"Kylie you are bleeding."

"Zayn you are supposed to be dead?"

"Let me help you Kylie"

Och där börjas det. Men allt möter mina öron som mummel. Allt jag vill just nu är hjälpa Zayn.

Vi gör vår väg mot badrummet. Vi går rätt förbi alla, dom följer efter oss men jag stänger dörren och låser den. Tystheten lägger sig som ett täcke över oss och det är jag tacksam för. Det är allt jag behöver just nu, tystnad. Tystnad för att bearbeta allt som precis har hänt.

"I'm so sorry" mumlar jag och Zayn sätter sig ner på toalocket.

"It's okay, they just care about us" Säger Zayn trött. Jag börjar rota runt i skåpen efter något som kan hjälpa Zayn.

"Kylie I'm a vampire. You need more help. Let me help you" Säger Zayn och räcker sig efter min hand men då är jag redan på väg ut från badrummet igen.

"No I'm fine. I will just get some blood for you. Lock the door after me" Säger jag bara.

Jag går ut från badrummet och direkt är dom alla efter mig. Frågorna haglar över mig. Trött, sliten och skadad som jag är skiter jag bara i dom alla. Men det är svårt när dom är som yra höns.

"Can everyone just shut the fuck up!" Skriker jag irriterat.

Masken som jag så länge hållit uppe ramlar av, den glada Kylie försvinner helt plötsligt. Jag kan inte låtsas vara något jag inte är längre. Alla blir direkt tysta.

Adrenalinet pumpar fortfarande för fullt i mina ådror och smärtan i min rygg känns inte alls. Jag stirrar på dom med tårar i ögonen och helt plötsligt verkar dom förstå allvaret i det hela. Snart är det bara jag och tre till i rummet. Harry, Louis och Luke.

Utan att säga ett enda ord till dom går jag till köket. Jag tar fram en blodpåse till Zayn men utan att jag hinner reagera viker sig mina ben under mig och det blir suddigt för mina ögon. Jag vet att jag har förlorat mycket blod, men inte så mycket. Men Louis är snabb tänkt. Han hinner fram till mig innan jag nuddar golvet. Harry tar blodpåsen ur mina händer och försvinner in till Zayn.

Dark beautyWhere stories live. Discover now