KRUTÝ ZÁVOD SEBEVĚDOMÍ

625 14 0
                                    

Udýchaně jsme doběhli k VIP tribunám, kde si Emma plácla s nějakým klukem, který nám nejspíš hlídal místo. Ten se hned potom ztratil v davu a Emma se jen svalila popadajíc dech na lavici. Zhodnotila jsem, že udělat to samé, co Emma bude ten nejlepší nápad, a tak jsme se jak dva vorvani válely na lavicích. 

Fanoušci nadšeně křičeli a já se rozhlížela, abych si poprvé mohla udělat přesný obrázek,  jak takový závod Formule1 vypadá. Všude panoval chaos, fanoušci nepřestávali ječet a nad tribunami létal kouř všech barev. 

Na obrovské obrazovce se objevila pozice jezdců v pořadí, jak budou startovat a já si četla jména. Moje oči se zastavili na jednom jméně. Několikrát jsem zamrkala a podívala se na to pořádně znovu. Jméno Lando Norris, které bylo u třetí pozice se mi vypalovalo do očí. To je nějaká blbost, určitě tu je ještě někdo kdo se jmenuje stejně. začala jsem můj mozek přesvědčovat. Všechny moje naděje o tom, že se mi to jen zdá byly zahozeny v tu chvíli, kdy jsem se koukla trochu doleva na tabuli a tam jsem zahlédla jeho fotku. Byl to on. Neměl na sobě tedy jeho typický úsměv, ale byla jsem si na sto procent jistá, že to on je. Na páté pozici byl jeho kamarád Pierre a na druhým na mě zírala fotka Charlese. Koukala jsem na to, jako že si ze mě někdo opravdu dělá srandu. 

Otočila jsem se za Emmou, ale ta byla zrovna zaměstnaná něčím jiným. Koukla jsem tedy jejím směrem snažíc se najít, co ji a všechny ostatní tak zaujalo. Ze svých stájí zrovna vyjížděly naleštěné vozy formulí a zastavovali na svých pozicích. Vyhledala jsem třetí pozici a zaměřila se na řidiče, který seděl uprostřed oranžovo modrého McLarenu. Kolem něj běhali na poslední chvíli lidi, kteří mu dolaďovali poslední maličkosti a jezdec si prohlížel dav a všem mával. Nebylo mu vidět do obličeje, protože měl helmu, ale i tak si už v tu chvíli bylo mé povědomí jisté, že to je opravdu on.

...

Závod byl odstartován a všichni přítomní se dali do povzbuzujícího křiku. Ta lavina povzbuzování mě po chvilce strhla také, a tak jsem i já ječela jako smyslů zbavená. Nevěděla jsem kdo je kdo, protože jsem se v těch rychlých skvrnách aut ztrácela, ale v duchu jsem fandila jenom jedinému jezdci, kterého moje oči už od startu sledovaly jako ostříž. Lando se řítil po úzké silnici a rozhodně neměl v plánu někoho před sebe pustit. Emma se mi mezi závodem snažila vysvětlit všechno potřebné a mezitím hlasitě ječela. 

Lando jel už několikáté kolo a docela se mu dařilo. Držel se druhého místa jako klíště a v jeho těsném závěsu bylo auto od Red Bullu. Blížila se ostrá zatáčka a jeho soupeř se rozhodl zaútočit. Nalepil se Landovi těsně za auto a když vyhodnotil, že je správný čas začal okamžitě předjíždět. Jakmile byly zhruba vedle sebe, Lando se mu pokusil ještě dráhu zablokovat, ale soupeř při tom zásahu cukl a pneumatiky obou aut do sebe v tu chvíli narazily. Cizinec se z toho stačil vymotat a ujet, ale Lando měl v tu chvíli před sebou bariéry a musel strhnout volant, aby do nich nenarazil. Jeho auto dostalo smyk a řítilo se na druhou stranu. Potom prudce zabrzdilo. Neubylo ani pár sekund a Lando opět nabral rychlost a řítil se pryč. 

Celá tribuna úplně ztichla a jen ten rychlý manévr se zatajeným dechem sledovala. Jakmile se Landovi podařilo získat zpět kontrolu nad vozem a rozjel se, všichni si hlasitě oddechli. Někteří se drželi za hlavu a nevěřícně kroutili hlavami. Až teď jsem si uvědomila, že jsem do tohoto momentu zadržovala dech. Hlavou se mi honily ty nejhorší myšlenky a do očí se mi nahrnuly slzy úlevy, ale taky strachu. 

Očima jsem opět vyhledala jeho auto s číslem 4, které se zrovna řítilo na rovince rychlostí blesku. Byl na šesté pozici a cíl se nebezpečně blížil. Zbývalo poslední kolo. Nějaké auto zrovna vylétlo z trati a muselo těsně před cílem závod ukončit. Poslední kolo bylo jako přetahovaná. Kam oko dohlédlo, tak mezi sebou závodili dvě, nebo více aut, které se rvaly o své místo. Lando projížděl zatáčkami a před sebou tlačil auto pod značkou Aston Martin. Jezdec se mu ještě snažil ujet, ale nastala cílová rovinka a obě auta se setkala vedle sebe. Zatajila jsem dech a ruce se mi neuvěřitelně klepaly. Zbývalo posledních pár metrů když se najednou z auta McLaren ozval nezvyklý zvuk motoru a auto vynaložilo poslední své síly. Lando se dostal před něj a dojel pátý.

ANGEL'S SMILE / LANDO NORRISKde žijí příběhy. Začni objevovat