(سلامااااات عليكم يا غوالي أنا رجعتلكم من جديد ومعايا رواية جديدة وصغنونة 😂 ويارب تعجبكم وتحبوها وألاقي تفاعل يفرحني عليها ومن دلوقتي بتفق معاكم هلاقي تفاعل هتلاقوا بارتات حلوة وأنا عايزة أعرف منكم أكتب الحوارات بالتركي ولا ترجمة بالفصحى أسهل ولا بالعامية علطول)
©©في مدينة أسيوط ...
#وفي هذه المدينة الجميلة يعيش بها فتيات عائلة أتاكول التركية مع أهلهم حيث تزوجت الجدة بزوجها التركي حينما سافرت للدراسة هناك ودُفنت معه في الصعيد بلدها الأصلي .. وكان لدى هذه السيدة ثلاث أبناء أحدهم توفى هو وزوجته في حادثة سيارة قبل سنوات والثاني عاش في الصعيد مع زوجته وفتياته وإبنة أخاه أما الآخر عاش في تركيا مع عائلته ولكنه قرر أن يعود إلى موطنه ويقضي الباقي من عمره في بيته العائلي الكبير ومع أخاه الأصغر ويعيش معه من جديد في سعادة وراحة ...[في منزل محمد أتاكول الكبير]
©©وفي الغرفة الخاصة بالأميرات الثلاثة مدللات الأب والأم الحنونان .. تدخل الأم إلى غرفة الفتيات لتوقظهم من نومتهم الثقيلة لكي ينظفوا معها المنزل وينتظروا حضور عمهم وعائلته القادمة لأول مرة ...والدة سهيلة بغيظ :- وه يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم ع البقرتين النيلة إللي عندي دول يارب بقى أنا هلاقيها منين ولا منين يوووه يلااا يا بقرة منك ليها إصحوا علشان هننضف البيت وهتساعدوني علشان بكرة بالليل جايلنا ضيوف وهيقعدوا معانا علطول .
سهيلة بنعاس وغطت وجهها :- وهو معقولة الضيوف غلسة للدرجادي وهتقعد عندنا وهتأنتخ عندنا علطول يا ماما يوه وبعدين أنا نايمة الصبح بسبب المذاكرة والنهاردة إجازة وخليني أنام ياريت .
ياسمين بنوم ونبرة نعسة :- يا جودعان دهو النهاردة إجازة يعني حرااااممم عليييككككم خلوني أنام بقى شوية من غير دوشة وإزعاج وبعدين مين الضيوف الغلسة الباردة إللي هتدايقنا ف بيتنا دي يوه .
والدة سهيلة بغضب :- وأنتو مالكم بقى هـاا أنتو إيه دخلكم مين جاي ومين هيقعد وبعدين ده كلام أبوكم ويلا قومي إنتي وهي قولت .
جنا دخلت عليهم وهي تحمل قهوتها :- برضو مفيش حد عايز يصحى منهم يا ماما خلاص متتعبيش إنتي نفسك وأنا هنضف معاكي وهما خليهم نايمين .
والد سهيلة دخل الغرفة وهو يبتسم :- وكالعادة إللي لازم يصحي أميراتي هو أنا مش كده يلا يلا أميراتي الحلوين يصحوا ويفوقوا من النوم علشان جايين لينا ضيوف غاليين وهيقعدوا معانا ف الشقة إللي فوق .
سهيلة بتساؤل وإعتدلت من نومها :- كمان ف الشقة إللي فوق طب يا بابا هو مين إللي جايين عندنا دول وهيقعدوا معانا فترة طويلة كده .
ياسمين بإستغراب :- مش دي يا بابا شقة عمو عاكف إللي مسافر وعايش ف تركيا من زمان وطالما قولت كده يبقى شكلهم راجعين وهيعيشوا معانا .
أنت تقرأ
الصعيدية والتركي ♥️🌏 مكتملة
Romanceالجزء الأول من سلسلة الصعيدية والأجنبي بطلتنا المجنونة إللي تعرفوها 😂 معاها كمان بطلات جديدة مختلفة هتنور الرواية الجديدة أبطالنا الشباب أتراك وقمرات من الآخر يعني 😂 وطبعا فيها أشرار بس مش هيفضلوا كتير معانا يارب تعجبكم وتحبوها 🤲🌍