Hautausmaa

791 73 16
                                    

Joonaksen nk. Time skip
Menin polvilleni äitini haudan eteen ja laitoin kukkia siihen. "Haluutko olla yksin vai haluutko et jään tähän?" Niko kysyi. "Haluisin olla hetken yksin." Vastasin. "Selvä. Mä odotan tuolla porteilla." Hän sanoi ja pussasi minua poskelle, jonka jälkeen hän lähti. "Hei äiti. Hyvää syntymäpäivää. Mietit varmaan miks oon tähän aikaan ulkona ja hautausmaalla. Halusin vaan tulla onnittelee ja puhumaan, kertoo sulle miten mul menee nykyää." Sanoin hymyillen surullisesti. "Mulla ei oo menny niin hyvin, mä yritän parantua, yritän päästä viiltelyst eroon, mut en vaa pääse. Se helpottaa mua...haluun lopettaa mut en ti-iiä miten." Sanoin. Kyyneleet valuivat poskiani pitkin maahan.

"O-Onhan mulla jot-tain hyviäki uutisia." Sanoin ja pyyhin kyyneleeni pois. "Mä seurustelen, yhen Nikon kaa. Mietit myös varmaa et miten Ollilla menee. Sil menee hyvin, silläki on poikaystävä ja no se kohtelee Ollii hyvin, oon ilonen niiden puolesta. Isällä on alkanu menee hyvin kans, se palas töihin pari kuukaut sitte ja no meil menee hyvin, edes jotenkin." Kerroin. "M-Miks sun piti jä-ättää meiät? Ta-ajuun olit r-rikki sisäl-ltä, mut olisit s-saanu apua. Isä ja m-mä olt-tais autett-tu sua. Ei s-sun olis tar-rvinnu tehä sitä....s-sä olisit vo-oinu pa-arantua, oli-isit vaa j-jaksanu taiste-ella." Sanoin itkien. "M-Mä ta-arviin sua. E-En pär-rjää ilman s-sua. Joka ikin-nen päivä on yhtä-ä h-helvettiä jat-tkuvasti. En mä v-vaa enää j-jaksa." Sanoin. Painoin kasvoni kämmeniini ja itkin niitä vasten. Tunsin yhtäkkiä kosketuksen olkapäälläni, joten nostin kasvoni pois kämmenistäni ja käänsin katseeni taakseni. Takanani seisoi isäni. Hän halasi minua. Hautasin kasvoni hänen rintakehään. "Mennään kotiin. Tääl alkaa olee aika kylmä. Niko odottaa jo autos." Isäni sanoi. Nyökkäsin. Nousimme ylös maasta. "Nähään j-joku toinen päi-ivä taas." Sanoin äitin hautakivelle, jonka jälkeen me lähdimme isän kanssa hautausmaalta.
》《》《》《》《》《》《
Sanoja: 311

Why me? 》Niko x Joonas《VALMISWhere stories live. Discover now