Anlaşılamayan Bölüm-Yersiz Eleştiriler

411 43 1
                                    

Önceki bölümde bahsetmek istediğim şeyi anlamayan kişiler oldu. Yanlış anlaşılacak şeyler falan yazmadım. Ben orada finalde, arada yaşanan ve asıl olayla pek ilgisi olmayan olayın bulunmasıyla ilgili bir cümle kurdum. Bunda yanlış anlayacak bir şey yok.

Ana olay, kitabın asıl konusu finalde açığa kavuşturulur. Ben bu konu hakkında bir bölüm yazmadım. Belki başka bölümde yazarım. Anlatmaya çalıştığım şeyi doğru anlayıp anlamamak size kalmış.

Evet, her eleştiriden hoşlanmam. Bana yapılan eleştiri haklı bir konudaysa ve akıllıca yapılıyorsa âmenna. Ama yanlış anlaşılmaktan gerçekten nefret ederim.

Ben bu kitaba 'ÖYLESİNE' başladım ve hâlâ öyle devam ediyorum, böyle de devam edeceğim. Kimse benim kişisel eleştirilerime karışamaz. Eleştirilerim senin fikirlerine uymuyorsa okuma. Kimse okusun diye başlamadım bunları yazmaya. Yazar olarak değil, okuyucu olarak eleştiriler yazıyorum.

Burada kavga falan çıkarmaya çalışan boş zihniyetler var. Eleştiriye eleştiriyle karşılık vereceksen adam akıllı ver. Kötü laflarla ancak kendinizi küçük ve ciddiyetsiz kılarsınız. Kimseye yazdığım şeylerin açıklamasını yapmak zorunda değilim. Mâdem beğenmiyorsun, okuma. Zorla burada tutmuyorum sizi. İsteyen okur, isteyen okumaz. Edepli olun. Bölümlerde vermeye çalıştığım mesajı anlamıyorsan o senin sorunun.

Ben burada sadece eleştiri yapmak amaçlı yokum. Her okuduğum hikâyede kusur bulmuyorum. Ama o kadar okuduğum kitaptan sonra, hataları bulup, eleştirip eleştirmemek bana kalmış bir şey. Katılmıyorsan katılma görüşlerime de.

Kitaba kafama göre bölüm yazarım, yazmam. Okur kişi var ya da yok. Ben bu kitaba kimsesiz başladım, öyle devam etse bile umrumda değil. Herkesin hatası kendine kalsın, o da umrumda değil. İstediğinizi anlayın görüşlerimi okuyup. Hele bu hiç değil.

İnsanları eleştirecekseniz düzgün ve haklı sebeplerden ötürü eleştirin. Kendimi eleştirmediğim noktalarda başkalarının kusurunu bulmam. Eleştiriyorsam bir sebebi var ki eleştiriyorum.

Hadi eyvallah.

Yazmak ya da Yazmamak ♧ ELEŞTİRİ K.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin