Zawsze kochałam gwiazdy. ,,dlaczego?"
przypominają nam, że istnieje mnóstwo piękna, którego prawie nigdy nie widzimy, ale potem poznałam prawdę, gwiazdy, które widzimy, są już martwe od milionów lat, one wszystkie są... kłamstwami, gwiazdy są naszym odbiciem, każda gwiazda zaczyna tak samo jak każdy z nas, każdy z nich, podobnie jak my, rodzi się zależny od innych, jeśli chodzi o ich utrzymanie, schronienie i wsparcie, każda z nich świeci w własnym zakresie możliwości, nawet jeśli są zdane na siebie nawzajem, są przępiekne ale skrywają w sobie coś znacznie więcej niż tylko piękno, sprawiają że chcemy próbować, ich połysk wśród ciemności jest pokarmem jak dla ćmy...
one zawsze szukają światła w ciemności, jesteście ćmami... ja również, jest miliardy gwiazd, gwiazdy, które świecą dla nas każdego dnia, są cudowne ale nie na tyle cudowne... my wciąż patrzymy na tą jedną z nich, czy to piękne czy może rujnujące?
każdy ma swoją gwiazdę, ja miałam swoją, świeciła dla mnie najjaśniej jak się da, do czasu, wśród wszystkich, wiedząc że istnieją inne i tak patrzyłam na nią, czy to nie zwykła fikcja? czy moje iluzja? wciąż świeci najaśniej mimo, że w moich oczach już dawno spadła, jak cała reszta, jej blask rani moje oczy ale wciąż nie mogę oderwać od niej wzroku, teraz ciemność rozkwita, a ja zanikam w rzeczywistości, która nigdy nie była rzeczywista, gwiazdy w końcu spadną. a teraz dam im świecić każdej nocy, niech spadną razem, świecąc by poczuć się lepiej samemu ze sobą, gwiazdy w końcu spadną... mówili, ale to ja byłam jedną z nich, nieprawdaż? gdziekowiek jestem ty zawsze tu jesteś, gwiazdo, nie pozbęde się ciebie, a kiedy odchodzisz, nadal cię widzę lecz teraz upadam jak najniżej i najdalej gdy wszyscy wokół świecą próbując skryć się przed ciemnością, posłuchaj zanim odejdę, zanim spadnę w dół, zanim przestanę świecić, jeśli chcesz mnie dostrzec lepiej się pośpiesz, nie potrafię dłużej świecić, niebawem zgasnę, zanim się zorientujesz... gwiazdy nie kłamały, nie było dla mnie miejsca w kosmosie, to astronomia, jesteśmy dwa różne światy.
CZYTASZ
Gwiazdy Spadną
PoesíaPoezja o dwóch gwiazdach i dwóch sercach. Wojna się skończyła ale jakim kosztem?