" Měla byses vrátit do Boiduru. Budeš mít možnost bojovat s nejlepšími tvého království. Musíš se uvolnit a bojovat s tobě rovnými." pronesl zasněle Brisingr.
Xena zvedla obočí a naklonila hlavu nastranu. ,,Rovným?"
Brisingr souhlasil, ,,Ano. Rovným."
,,No, moc rovné souboje to nebudou ale nevadí. Tak se tedy přemístím do Boiduru." řekla a sbalila potřebné věci.Boidurum - Sindar
Z velkého kolosea se ozývalo řinčení štítů a mečů. Xena sledovala Cuppida, jak kolem ní krouží. Zhodnocovala situaci a ujasňovala si, co vše o něm ví a co může zůžitkovat.
Takže, Cuppid je slabý, malý a rychlí, ale hlavně těžkopádný a má problém se dlouho soustředit. To je ono. Je roztěkaný a proto pro něj bude těžké udržet tempo a pozornost. Cuppides s řevem zaútočil. Obloukem sekl po Xenině hrudi. Ona udělala krok zpět a zaútočila na jeho nechráněný pravý bok. Cuppid byl překvapen, když ho těžký meč udeřil tupou stranou do žeber. Zaúpěl a zakryl se štítem. Xena toho využila. Dlouhým krokem se k němu přiblížila na vzdálenost dvaceti stop a naznačila úder na levou ruku, ale zaútočila přímo na hruď. Cuppid se stáhl za svůj štít a Xena si rychle jako gepard, dřepla a podkopla mu nohy. Vyskočila. Chytila ho za límec košile a ke krku přitiskla Deayu.
Z Cuppidova obličeje zkapávaly kapičky potu a jeho zelené oči pozorovaly čepel černého meče.
Xena ho pustila a zasunula meč do pochvy tak lehce, jakoby krájela nožem máslo. ,,Dobrý souboj," pochválil Cuppides.
Xena kývla. ,,Ještě někdo další? Už nikdo jiný?" vyzývala ostatní bojovníky. Z východu kolosea vyšel vysoký a svalnatý muž v helmě.
,,Já bych to zkusil." ozval se silným hlasem.Xeně byl ten hlas povědomý, ale přesto si nebyla jistá komu patří.
Kývla na souhlas a Cuppides vyklidil plochu.Muž vytáhl bojovou sekeru a postavil se do bojového postoje a vyčkával.
Xena si ho se zájmem prohlížela. Vzala Deayu a zasunula ji zpět do pochvy. Muž se zarazil a rozběhl se vytrvalým klusem, jenž se postupně stupňoval do větší rychlosti. Xena zůstala nehybně stát až do chvíle, kdy se jí bojová sekera mihla kolem hlavy. Štítem zastavila úder a donutila muže ustoupit. Položila si štít na záda a rozešla se vstříct útoku. Muž se napřáhl k útoku. Udeřil zeshora a Xena se otočila, aby ho štít odrazil. Přetočila se, z pochvy na zádech vytáhla meč a rychlostí větru ho jílcem udeřila do plic. Muž zavrávoral a padl na jedno koleno. Xena udělala přemet vpřed, dopadla za ním a přitiskla mu meč k hrdlu. Slyšela jak rychle oddechuje a připravuje se na nejhorší. Sňala mu masku z obličeje a kopla ho do zad. Muž padl na zem s těžkým zaduněním, jako když dopadl na zem balvan. Xena si masku prohlížela a nakonec řekla: ,,Co tady děláš?''
Muž se otočil a pod vrstvou prahu a písku byly vidět Svengalovy hnědé oči.,,Chci se k vám přidat."
,,Nesmysl." odfrkla si Xena a hodila mu masku k nohám.
,,Xeno, nemůžeš mi bránit v tom, abych se k vám přidal." rozčiloval se Svengal, jako by se bořil svět.
,,Co ode mne chceš?" zeptala se a otočila se k němu čelem a stála jen pár palců od něj.
ČTEŠ
Drači doupě II - Pomsta
FantasyXenin život se znovu změnil a má cíl. Tentokrát je jeho cílem pomsta. A ona neustoupí dokud jí nedosáhne - ať ji to stojí cokoli. Ale uspokojí ji jeden mizerný život? Nebo jich bude chtít víc a stane se z ní ta stará krvelačná bestie, co před několi...