Een nieuwe start

38 3 1
                                    

Week update:
Nadat ik iedereen opnieuw heb mogen leren kennen, heb ik wat tijd besteed aan mijn nichtje "dochtertje van Imaad en Dikra"
Ik ben gewoon tante... is toch niet te geloven?
Einde update
-

Dikra zit tegen over mij aan tafel, ik ben eindelijk thuis. Samen hebben we een heerlijke pasta gerecht klaargemaakt met gedroogde tomaten, my fav.

Nadat onze borden leeg zijn zeg ik spontaan ' wist je nog toen we er van overtuigd waren dat ik eerder zou trouwen en kinderen zou krijgen?' Dikra moet lachen ' Allah had toch andere plannen' zegt ze.  'Je hebt haar mijn naam gegeven...' zeg ik zacht.  Ze kijkt me beleefd aan en zegt ' we wilde je een stuk geluk mee geven voor als je wakker werd'. Persoonlijk vond ik dat zo cute om te horen.
Ik sta van mn stoel op en loop naar haar toe om haar een dikke knuffel te geven, op dat moment komt Imaad binnen met onze prinses Benazir. 

' hey tortelduiven' zegt Imaad. Dikra en ik moeten lachen. ' zal ik je een bordje op scheppen '  vraag ik Imaad.....

In de avond loop ik de kamer van mijn moeder binnen om te vragen hoe het echt met haar gaat. De laatste dagen lijkt het alsof ze niet helemaal goed in dr vel zit.

'Salam mami, hoe is het?'
'Salam hbiba, goed Alhamdulillah nu ik jou zie'
'Waar zit je mee mama, het lijkt alsof je ergens mee zit'
Mijn moeder kijkt me aan en glimlacht 'niks ontgaat je he?' Zegt ze.
Stiekem weet ik dat ze medelijden met mij heeft. Ze heeft me anders willen zien en dat begrijp ik wel. Onbewust doet het haar pijn, omdat ze denkt dat ik er mee zit. ' mama, ik neem het genoege met wat er is gebeurd. Allah heeft het zo gewild en het kan nu alleen maar beter gaan oke?'

Geen vertrouwen als lmekteb Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu