"Sizler dışarı çıkın."
Bergüzar, dayısının koluna girdi, Sude onları takip etti.
Galip söyleniyordu. Kapı açılana kadar da söylendi.
" Galip ya bir sus allasen. Kocakarının dötü gibi durmadan zortluyorsun ya!"
Galip, gözlerini açıp Sude ye baktı. Bergüzar, daha fazla dayanamayıp gülmeye başladı.
"Kızım ne tür arkadaş buldun kendine! "
Sude cevap veremeden kapı açıldı içeridekiler çıktı. Can komiser kızlara iyi günler diledi.
Galip, dilini yandan dışarı çıkarıp ısırdı.
"Lan polis olmayacaktın ki..
"Hapishane çok kötü bir yer, girmeyi istemezsin inan bana."
Sude , Galip'i çekiştirerek içeri sokup kapıyı kapattı.
"Bekâr mı herif?"
"Bekâr dayıcım ve Sevgiye evlenme teklif etti Sevgi de kabul etti. "
"Bu pisliğin teklifini kabul mü ettin Sevgi?"
Kızlar kahkahayla gülmeye başladı. Sude zorlukla,
"O hoo, kızlar bu olmuş," dedi.
Sevgi kızardı.
"Anlar bakalım kimmiş senin façanı bozmaya çalışan ve yakalamışlar mı?"
Sevgi, Sude ye baktı.
"Kara çarşafla kendini kamufle etmiş. İkinci beyler pasajına kadar görüntü var, ondan sonra Kemeraltına dalıp izini kaybettirmiş.
Büyük ihtimalle kadın olduğunu düşünüyorlar. Doktorla konuşmuşlar.
Erkek olsa akciğere kadar sokarmış. Güçsüz ve acemiymiş. Bana gözdağı vermek için yaptıklarını düşünüyorlar."
"Bir dakika pasaja girdiyse gören olmuştur. Nerede bu pasaj?"
"Galip, bu pasaj aynı zamanda geçit. Kemeraltına çıkıyor yani ara sokaklara falan. Saklanacak kaçacak çok yer var."
"Peki bu polisler ne işe yarıyor çapkınlık dışında?"
"Dayı, Can polis başından beri Sevgiye yardım ediyor. Ayrıca evli ve bebeği var."
"Şunu başında söylesenize, beni dellendireceğinize!"
Galip, Sevginin yanına oturdu ve elini tuttu. Sevgi, elini çekmeye çalıştı ama Galip, sıkıca tuttu.
Kızlar birbirine bakıp kaş göz işareti ile dışarı çıktılar.
**** ****
İyi ki arkadaşlarım var ve benimle geldiler. Hem de isteyerek.
Onlara İzmir'in görülmesi gereken her yerini gezdireceğim. Hatta adaya bile götüreceğim. ( Kuş adası)
Sude'nin coşkusu sıkıntımı biraz olsun dağıttı. Bergüzar da şaşkın. Şu işi bir an önce bitireyim de içim rahatlasın.
O pislikle tekrar karşılaşmak beni etkilememeli. Ona zayıflığımı, korktuğumu belli etmemeliyim.
Acaba komiserin odasında mı karşılaşırız!
Sırtım ağrıyor. Kızlara sesleneyim. Öz çekimin sıra...
Ah sırtım. Sesler duyuyorum, birisine bir şey oldu galiba!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AĞLADIĞIMA BAKMAYIN (üç kadın)
Ficción GeneralÜç kadın, üç hikaye. "Tek seçeneğiniz var. Annen mi, doğmamış bebeğin mi?" Üçüncü kadın sordu. "İnsan kendi evladını satar mı?" Birinci kadın sordu. "Çok adice." İkinci kadın konuştu. "Sen hiç seçeneksiz kaldın mı ki?"