"Sebenarnya kamu itu Bolt, bukan?"
-----------------•-------------------•---------------------
Boruto terkedu. Sekarang dia dalam situasi sulit yang tidak dapat dia hindari dari Sarada lagi. Ini kali kedua dia terjebak dalam situasi seperti ini tapi kalau sebelum ini dia mampu memboloskan diri. Dan sekarang Boruto benar-benar terjebak. Bahkan Sarada tidak memberinya ruang untuk memboloskan diri.
Di sebalik itu, teman-teman mereka yang lain hanya berbual kosong dengan pasangannya masing-masing. Yah.. kebanyakannya tidur,sih. Tapi berbeda ama Sakura yang duduk di kerusi hadapan mereka. Wajahnya sudah pucat kalau rahsia itu terbongkar sekarang. Dia khawatir kalau Boruto bongkarkan rahsia masa lalunya kepada Sarada. Pasti Sarada akan membenci Boruto dan memutuskan untuk berpisah dengannya.
Walau Sakura tidak tahu kenyataannya apa Sarada akan membenci Boruto atau sebaliknya. Untuk pastikan rahsia tidak dibongkar,Sakura memikirkan sesuatu untuk menghalang Sarada daripada mengetahui kebenarannya.
'Apa yang harus ku lakukan? Boruto sudah terperangkap. Kalau begini Sarada akan membenci Boruto' batin Sakura.
Baru saja Sakura hendak bangun untuk membantu Boruto. Tiba-tiba dia mendengar suara Boruto. Dan dia membatalkan niat untuk bangun tadi.
"Kenapa kau fikir aku ini adalah, Bolt?"tanya Boruto.
Sarada terdiam. Tapi dia dapat merasakan kalau Boruto berbohong kepadanya. Walau wajahnya tidak memaparkan ekspresi apa-apa.
"Apa hanya itu bukti yang kau ada? Bukannya aku sudah mengatakan padamu yang kita baru bertemu semasa di SMA. Kenapa kau tidak percaya,sih?"tanya Boruto.
"Gak. Boruto-kun bohong. Kerna dulu Boruto-kun bilang sebelum Boruto-kun duduk di London. Boruto-kun ada duduk di Jepang. Bahkan aku juga pernah bermimpi tentang Bolt yang ingin pindah ke luar negara"ucap Sarada.
Boruto terkedu tapi dia tetap memaparkan reaksi yang biasa.
"Dan juga. Nama teman kecilmu dulu adalah Salad,bukan? Aku terus mencari di internet dan menemukan beberapa hal yang menarik. Iaitu,maksud nama Sarada ada hubung kait ama Salad. Bahkan maksud namamu juga ada hubung kait juga dengan baut iaitu,Bolt"ucap Sarada.
Sarada menatap Boruto yang masih berdiam diri.
"Jadi. Apa yang akan kau jawab, Uzumaki Boruto?"tanya Sarada.
Boruto hanya diam. Dia kehilangan kata-kata untuk diungkapkan. Walaupun bibirnya masih terbuka.
"Jawab saja. Aku tidak akan memarahimu,kok. Pokoknya tenang aja"ucap Sarada.
Setelah Sarada mengatakan itu, Boruto menarik nafas dalam-dalam lalu menatap Sarada tajam sambil memegang kedua pundaknya. Sarada kaget dengan tindakan Boruto yang tiba-tiba.
"Kalau aku mengatakan yang aku berbohong kepada kau selama ini,apa kau akan menerimanya?"tanya Boruto.
"Bor.."
"Kalau jawapan aku membuat kau sakit hati. Apa kau boleh menahannya?"tanya Boruto lagi.
"Itu.."
"Shh.. Aku belum habis cakap. Kalau aku mengatakan hal yang sebenarnya kepadamu apa kau akan percaya padaku lagi?"tanya Boruto datar.
Sarada dibuat bungkam oleh soalan bertubi-tubi yang diberi oleh Boruto. Sarada meneguhkan perasaannya dan menatap Boruto dengan mantap.
"Tentu saja aku percaya. Kerna kamu ialah pacarku. Dan aku adalah pacarmu"tegas Sarada.
"Tapi kalau kau berbohong bagaimana?"tanya Boruto sambil menatap ke arah Sarada.
"Bunuh aku kalau begitu"ucap Sarada.
KAMU SEDANG MEMBACA
I Want To Love You,Mr.Criminal(BoruSara)
AcciónMencintai seorang penjenayah, membuat Sarada berada dalam situasi yang sulit. Di satu sisi dia mahu dirinya berada di sisinya. Dan di satu sisi ayahnya tidak suka dengan si dia. Boruto seorang pemuda bangsawan dari keluarga Uzumaki.. Dia terkenal de...