Red Riding Hood

205 10 8
                                    

"KRINGGG" Bunyi jam lonceng yang mengejutkan Yoo Jung dari tidurnya "ahh...mengantuknya...pukul berapa entah aku tidur semalam..." Keluh Yoo Jung.Yoo Jung segera mandi dan bersiap untuk ke sekolah.

---

Dalam Kelas

"Anyeong Yoo Jung.." Tegur Baekhyun. "Anyeong!" Tegur Kai pula. "Nae..anyeong semua!" Balas Yoo Jung. Yoo Jung memandang Xiumin yang sedang tidur di hujung meja bersebelahan dengan D.O. "Tidur pula dia.Macam tak cukup tidur je." Kata Yoo Jung dalam hati. "Dia tu memang selalu tidur pagi-pagi macam ni." Kata Luhan kepada Yoo Jung apabila dia perasan Yoo Jung memandang Xiumin dengan pelik. "Oh..nae." Kata Yoo Jung perlahan. "Hey Yoo Jung! Macam mana hari pertama tinggal kat asrama tu? Ok?" Tanya Chanyeol.
"Ahh nae...tapi....malam semalam saya terdengar bunyi wolf...... dan saya nampak..." Percakapan Yoo Jung terhenti apabila Cikgu Mi Ho masuk ke kelas.Suho sebagai ketua kelas mengarahkan semua murid berdiri dan tunduk hormat pada Cikgu.

"Saya ada benda nak bagi tahu kamu semua.Kelas kamu ni terpilh untuk pertandingan persembahan lakonan." Kata Cikgu Mi Ho sambil tersenyum. "Jinjja?!" Tanya Suho terkejut. "Nae..lagipun murid-murid dalam kelas ni ada bakat menari,menyanyi dan berlakon kan?Jadi Cikgu nak kamu sediakan satu persembahan yang menarik untuk semua penonton nae?" Kata Cikgu Mi Ho. "Oh kaebsongg~" Kata Baekhyun. "Kamu kenapa Baekhyun?" Tanya Cikgu Mi Ho. "Aniyo..hehe.." Jawab Baekhyun.

"Tapi..kelas kitorang nak buat apa eh?" Tanya Tao. "Kau berlakon jadi panda je! pakai Mascot." Kata Baekhyun dan yang lain ketawa. "Dah!Dah! Cikgu cadangkan kamu buat lakonan macam cerita Red Riding Hood ok? Baekhyun kamu jadi nenek" kata Cikgu Mi Ho.

"hahahaha" Semua ketawa. "Padan muka kau!" Kata Tao. "Tao! kamu jadi penebang pokok" kata Cikgu Mi Ho lagi. "hahahaha" Baekhyun gelakkan Tao balik. "Nae..." Kata Tao perlahan. "Yoo Jung pegang watak sebagai Red Riding Hood,Xiumin pula jadi teman wanita Yoo Jung,Kris jadi ayah Yoo Jung,Baekhyun jadi nenek Yoo Jung,Suho jadi omma Yoo Jung,Chen jadi kawan Yoo Jung,Tao jadi penebang pokok,Luhan jadi tunang Yoo Jung,Sehun jadi serigala,Kai&D.O jadi jiran Yoo Jung dan Chanyeol jadi pembaca cerita ok?" Terang Cikgu Mi Ho dengan panjang lebar. "Nae Seosangnim!" Kata semua murid dalam kelas itu. "Jadi mulai hari ini kamu kena practice!" Kata Cikgu Mi Ho sebelum keluar dari kelas.

"Weh Xiumin? Kau okay?" Tanya Chanyeol. "Aku okay je.." balas Xiumin. "Jom arh kita pergi bilik latihan kat sana senang sikit kita nak berlatih." Kata Suho kepada mereka semua. "Urmm.. jom arh blatih kat sane" Kata Yoo Jung.

----Skip time mereka berlatih---

Tiba hari pertandingan tersebut.

I'm A Wolf (Xiumin FF)Where stories live. Discover now