bu tesadüf iyi olmadı 7

50 8 4
                                    


"Yok, annesi, üçüncü mü dördüncümü evrede kanserdi. Kadın da Bergüzarda çok çekti.

Önceleri fazla paraları olmadığı için, bu hastaneye getirememiş. Aslında buradaki doktorların en iyisi olduğunu biliyormuş.

Babasını kaybedeli de çok olmamış, tek çocuk.

Dayısı ve teyzesi varmış ama onlardan da para isteyemezmiş çünkü o kadar çok paraları yokmuş. Sonra, bir işe girmiş ve patronu ona kredi çekmesi için yardım etmiş.

Ne iyi patronlar var. Sende çalışanlarına vicdanlı davran güzel oğlum benim. İnsanlar neler çekiyor.

Geceleri annesine bakıyor gündüz çalışıyordu. Okulunu dondurmuş. Annesine de masrafları hastanenin sosyal yardımından yararlandık demiş.

Geceleri hiç uyumazdı ve annesinden gizli ağlardı. Bana da çok yardımı oldu. Dert ortağım gibi oldu. Kızım olsa bu kadar ilgilenirdi.

Ve bir gün annesi öldü. Bergüzar yıkıldı.

Zaten ondan öncede perişandı, bir anda sanki on kilo vermişti! Zaten öyle üstüne başına pek bakmazdı. Hep bol salaş şeyler giyerdi.

Neyse işte, annesinden sonra ben çıkana kadar ziyaretime geldi.

İğne ipliğe dönmüştü ve gözleri hep ıslaktı. 

Bu yaz başında dayısının ısrarı ile trenle doğuya seyahat etmeye karar vermiş, hatta dayısı onu kendi elleriyle bindirmiş.

Hani şu teröristlerin bombaladığı tren vardı ya hatırladın mı?"

"Evet o trendeydi deme!"

"Dedim bile, kızlarda o trendeymiş ve bir birilerini tanımıyorlarmış.... Anlattı anlattı.

"Of anne içim şişti. Bende sanıyordum ki aşk acısı falan. Neyse sen bu gece bizimle kal. Yarın çocuklarla kahvaltı edersin. "

"Olur. Önce ,şu kızı bir arayayım merak ettim."

Poyraz da konuşulanları can kulağı ile dinlediği halde ilgilenmiyormuş gibi yaparak telefonunu eline aldı.

"Bergüzar kızım iyi misin? "

"Teşekkür ederim Nur teyze. Oğlunuza teşekkür edin bizim adımıza lütfen.

Taksi para almadı. Biraz bozulduk ama adam bizi bırakıp kaçtı sanki. Nasıl tembihlendiyse!"

Nur kahkaha attı, biraz daha konuşup telefonu kapattı.

"Şoföre ne dediysen adam para vermek istediklerinde adeta kaçmış."

Poyraz güldü.

"Benim bindirdiğim insanlardan para almamaları gerektiğini hepsi bilir.

Sahi nerede okuyormuş ona takıldım. Kızcağızın tahsilini bile etkilemiş!"

"Vah vah Poyraz da kıza pek acımış. Kızcağız falan! " Nur hanım, bunları geçirdi aklından bir an.

"Ankara hukuk. Neyse  sonra  devam etmeye başlamış. Önümüzdeki yıl mezun olacakmış ve diplomasını alıp annesiyle babasına götürecekmiş. Onlara sözü varmış.

Senin gibi hayırlı evlat. İnşallah senin evlatlarında senin gibi iyi ve hayırlı olurlar."

"Annem, geç oldu duygusala fazla bağladık haydi iyi geceler. Buralara elleme, biliyorsun sabah Hacer abla gelip toparlar."

                                                                        ****            ****

"Bergüzar tamam ağlama artık. Yapılacak bir şey yok."

AĞLADIĞIMA BAKMAYIN  (üç kadın)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin