"Mana dapat cupcakes tu?" Tanya Aizat kepada Laila apabila nampak gadis tu sedang makan cupcake.
"Oh cik Fiza bagi tadi. Kalau boss nak, boss boleh minta dekat dia." Aizat mengeleng kepalanya tanda tidak mahu.
"It's okeyh i don't need it." Diatur langkah ke office nya semula.
"Boss taknak cuba cupcake saya buat?" Tanya ku. Manalah dia tetiba terdetik di hati nak cuba benda manis.
"Aku tak suka benda manis Fiza." Datar saja suara nya.
"Alah boss cuba lah duluu. Kalau boss berani boss cuba." Cabar ku. Setahu aku, Aizat seorang yang pantang dicabar. Ini pun Laila bagitahu.
Aizat pandang ke arah piring yang ada dua biji cupcakes. Tangan nya mencapai satu. Teragak agak dia mahu menyuap.
Aku tak sabar nak tengok reaksi dia. Aizat mengigit sedikit dan dia diam saja sambil mengunyah.
"Macam mana boss? Sedap tak?" Aizat pandang ke arah wajah Fiza.
"Boleh la."Diletakkan semula cupcake tu di atas piring.
"Yang kau duduk kat dalam office aku kenapa? Pergilah buat kerja." Aku tersengih dan bingkas bangun.
Sebaik Fiza keluar dari bilik nya, dia pandang ke arah cupcake tadi. Disuap masuk ke dalam mulutnya. Dilihat sekeliling takut ada yang nampak.
Fiza yang mengintai sedikit dari tadi menyimpan senyuman bila nampak boss nya makan cupcake tu.
Tangan kiri Aizat mencapai satu lagi cupcake dan disuap ke dalam mulutnya.
Fiza mengetuk pintu tu perlahan dan Aizat menyuruhnya masuk.
"Ni dokumen yang boss minta semalam." Dihulurkan kertas dokumen tu sempat mata melirik ke arah piring yang kosong.
"Eh dah kosong piring?" Aizat yang mendengar tu sudah berdegup kencang jantungnya.
"Tadi ada burung tu datang jadi aku bagi dekat dia." Tenang Aizat berkata namun tidak dihati nya.
"Tak payah menipu lah boss. Elok ja tingkap tu tertutup. Mengaku jelah boss yang makan." Aku ukir senyuman sinis.
"Memang aku makan pun. Kasihan aku tengok tak ada yang makan lagipun bukan sedap." Aku mengetap bibir.
"Eh boss jangan sampai saya sumbat padi dalam mulut boss tau." Kening jejaka tu bertaut hairan.
"Padi?"soalnya pelik. Aku yang melihat wajah bingung dia sudah hairan.
"Ya padi kenapa?" Soal ku.
"Padi? Apa tu?" Aku ternganga. Rasa macam nak gelak berguling guling ja sekarang.
"Padi yang bila dah masak diorang ambil dan proseskan jadi beras." Jelas ku.
"Ouh" wajahnya jelas seakan baru saja mengetahui.
"Selama ni boss tak makan nasi ka?" Pelik aku dibuatnya. Takkan lah nasi pun tak makan.
"No. My family always eat western food." Jawab nya dan aku angguk faham.
"Boss kena makan nasi juga supaya ada karbohidrat." Pesan ku namun Aizat hanya bergumam.
YOU ARE READING
SUAMIKU ENCIK COLD [C]
RomanceAIZAT ARYAN : Berwajah yang ketat setiap masa mampu buatkan orang ramai gerun dengannya. Dingin? semestinya!. Pantang ada yang melawan cakap nya pasti ditengking. SHAFIZA NERISSA : Gadis lemah lembut dan murah dengan senyuman. Bertemu pula dengan je...