Di Akademik Fiore yang terkenal dengan pelajarnya yang cemerlang dari keluarga kaya.Fakhrul Nazim atau nama panggilannya Zim,
Sandra William Sánchez dan Chu Na-Ran atau dipanggil sebagai Nerd.
Walaupun seorang gamers.Zim merupakan bos dari geng Black Dragon yang didirikan olehnya bersama Sandra dan Nerd.Tapi Sandra yang merupakan teman masa kecil Zim perlu keluar dari geng Black Dragon kerana telah dilantik menjadi ketua osis yang dipilih langsung oleh cikgu.
Isnin adalah hari yang paling tak diminati oleh semua pelajar kerana kena pergi ke sekolah begitu juga dengan Zim dan Nerd.Sandra:Zim kau hampir terlewat.Tapi aku tak kisah.
Zim:Maaf San.Betul ke kau tak kisah.
Sandra:(Muka memerah).
Dah...dah...Pergi masuk kelas.
Zim:Baik bos.
Sandra:Ni kerja teacher Yeoh bagi.Aku tau kau takkan buat.Jadi cepat siapkan.
Zim:Thank San.Kau tau² je perangai aku ni.
Sandra:Aku dah kenal kau lama Zim.
Zim:Aku masuk kelas dulu.
Sandra:Hmm...KRING...KRING...KRING...
Sandra:Dah bunyi loceng.(Tutup pintu pagar sklh).
Nerd:TUNGGU!!!(Lari dan nafas tercungap-cungap)
Sandra:Kenapa kau lambat hari ni Nerd dan juga apa terjadi pada badan kau?Kau jatuh longkang ke?Penuh dengan luka.Bukan aku risaukan kau ya.
Nerd:Muka aku?Itu cuma kemalangan kecil je.
Sandra:Kemalangan kecil kau kata.Takkan sampai macam ni bukan.
Nerd:Itu nanti kau tanya jelah pada Zim sendiri masa rehat nanti.Biar dia yang terangkan untuk kau.Aku masuk kelas dulu.Bye.
Sandra:Yelah.Jadi Sandra masuk ke dalam kelas.Dia terfikir tentang apa yang Nerd beritahu tadi.Apa Black Dragon ada buat pergaduhan dengan geng lain?Tanpa sedar loceng waktu rehat telah pun berbunyi.
Zim:San mari kita rehat sama².
Sandra:Zim.
Zim:Ya.
Sandra:Boleh aku tanya kau satu soalan.
Zim:Tanyalah.Tanya banyak soalan pun takpe.Sandra bertanya soalan itu dalam perjalanan mereka menuju ke kantin sekolah untuk makan.
Dalam perjalanan menuju kesana mereka terserempak dengan Nerd.Nerd berada di kelas yang berbeza dengan mereka.Sandra:Kau ada cari gaduh dengan geng lain ke?
Zim:Kenapa kau tanya?
Sandra:Sebab Nerd datang dengan muka penuh dengan luka.
Zim:Itu...
Nerd:Hai korang.
Sandra: Hai Nerd.Mari ke kantin bersama.
Nerd:Jom.
Sandra:Kejap.Zim kau belom jawab soalan aku tadi.
Zim:Kita orang bergaduh dengan Rock Snakes.
Sandra:Kau...(percakapan dipotong)
Zim:Bukan kita orang yang mula dulu.Kan Nerd.
Nerd:Ya.Mereka yang cari gaduh.Kami cuma pertahankan diri saja.
Sandra:Yelah.(Tepuk badan Zim)
Zim:Auch...(meringis sakit)
Sandra:Berdarah.
(terkejut)
Nerd:Luka kau terbuka balik Zim.
Zim:Ya.
Sandra:Kau lari dari hospital ya.Mari ke bilik kesihatan.
Zim:Ehhh....Tak perlulah.
Sandra:MARI.
Zim:Baik.Mereka berdua tidak jadi ke kantin kerana luka di perut Zim terbuka kembali.Nerd pergi beli makanan untuk kedua kawannya itu.Jadi dalam bilik kesihatan itu cuma ada Sandra dan Zim sahaja.Aku ingatkan kembali S.A.H.A.J.A.
Sandra:Zim buka baju kau.
Zim:Kau nak buat apa San.(tutup dada bidangnya yang masih tersarung baju akademik)
Sandra:Jangan fikir yang bukan² ya.Aku cuma nak ganti perban kau yang berdarah tu je.
Zim:Yeke.(Kecewa)Zim merasa malu kerana salah faham.Dia cuma ingatkan diri bahawa dia dan Sandra cuma berkawan saja.Pada masa yang sama Nerd pun kembali ke bilik kesihatan untuk memberi makanan kepada Sandra dan Zim.Ketika membuka pintu bilik kesihatan itu,Nerd melihat sesuatu yang tidak sepatutnya dia lihat.Jadi Nerd pun minta maaf dan tutup kembali pintu bilik kesihatan itu dengan segera.
BRAK...
Nerd:Ops...Maaf(tutup kembali pintu dengan segera)
Zim:NERD.(Na-Ran sudah tidak kelihatan di depan pintu bilik kesihatan)
Sandra:Apa yang salah fahamnya?(Tanya Sandra dengan tatapan polos)
Zim:Takde apalah.'Sandra memang tak peka langsung'.
Sandra:??
Zim:'Nampaknya aku kena terangkan salah faham ni pada Nerd seorang diri.'SKIP
Waktu di akademik telah tamat.Murid² semua berpusu-pusu untuk pulang ke rumah masing².
Masa nilah Zim nak terangkan apa yang sebenarnya berlaku dibilik sakit pada Nerd.Zim:Nerd tunggu.
Nerd:Tak payahlah menjerit Zim.Aku dengar kau panggil aku.Kau nak apa?
Zim:Aku nak terangkan tentang salah faham kat bilik kesihatan tadi.SKIP
Selepas ceritakan semua tu pada Nerd.Zim merasa lega sedikit dihatinya.Tapi Nerd sambung percakapan Zim yang terhenti selepas menceritakan apa yang berlaku pada rehat tadi hanyalah salah faham sahaja.
Nerd:Dari cerita kau ni.Aku dapat rasa yang kau ni ada hati kat San bukan.(teka Na-Ran)
Zim:Mana mungkin aku dengan San couple.Lagi pun kami sudah berkawan sejak kecil lagi.
Nerd:Itulah yang membuatkan perkara ni akan berlaku.
Zim:Benda ni takkan terjadi.
Nerd:Yelah.Aku pernah baca yang sahabat boleh jadi pendamping hidup kita bila dah besar nanti.Jadi aku bagi tau kau awal² ni jangan sampai kau jilat ludah kau sendiri nanti Zim.(Kata Nerd dan berlalu pergi)Beberapa hari selepas kejadian itu.Mucul perasaan lain dalam diri Zim apabila bersama dengan Sandra.Zim yang playboy tidak tahu perasaan apa itu.Jadi ia cuma biarkan saja perasaan itu berlalu pergi dengan sendirinya.
Mungkin perasaan ni akan hilang kalau tidak difikirkan,fikir Zim.Ini berlaku beberapa hari sebelom exam akhir mereka.Sandra:Zim,Nerd.Jom belajar kat rumah aku hujung minggu ni.
Nerd:Maaf San.Hujung minggu ni aku sibuklah San.Aku kena pulang ke Korea.
Sandra:Ok.Zim kau pula.
Zim:Aku kena pergi melawat ibu aku.
Sandra:Jangan nak beri alasan.Mak cik May kata yang aku kena ajar kau supaya lulus Bahasa English.
Zim:😰😰.
Nerd:Aku pergi dulu.Berusahalah Zim.Jadi sebulan sebelom exam akhir Zim belajar besungguh-sungguh.
Kerana dia di ajar oleh Sandra.Lagi pun Sandra luangkan masa untuk mengajar Zim daripada pulang ke rumah melawat ayahnya yang tinggal di Sepanyol.SKIP
Masa berlalu dengan pantasnya.Exam akhir pun sudah tamat.Mereka hanya menunggu keputusan yang akan keluar nanti.
Hari keputusan exam akhir telah pun keluar yang dapat no.1 tak lain dan tak bukan adalah Sandra William Sánchez.Tiada siapa yang dapat merebut tempatnya.Manakala tempat kedua jatuh pada Fakhrul Nazim.Budak yang malas belaja ini telah berjaya mengegarkan satu akademik dengan pemcapaiannya itu.
Hinggalah hari graduasi tiba Zim pun melamar Sandra.Dia tidak boleh menyagkal perasaan yang berada di dadanya.
Akhirnya dia terjilat ludahnya sendiri.Zim:Sudikah kau menjadi suri hatiku Sandra William Sánchez.Maaf sebab aku tidak pandai merangkai kata² manis.
Sandra:Siapa yang sudi kawin dengan kau?(San memalingkan mukanya)
Zim:Maksudnya kau terimalah lamaran aku ni ya San.
Sandra:Memang taklah.Siapa nak lelaki macam kau?(memerah)
Zim:Terima kasih sebab sudi terima aku seadanya San.😚cup.Aku sayang kau.
Sandra:Hmm...😣Mereka pun berkahwin selepas tamat hari graduasi.Tapi perkahwinan mereka diuji dengan satu ujian.Mereka berdua tidak dapat memiliki anak kerana Sandra mandul.Ibu Zim iaitu Maya/May bersedih apabila dapat tahu perkara ini.Tapi dia tak salahkan Sandra.Mungkin ini cuma sesuatu yang Allah mahu uji dalam rumah tangga mereka.
Jadi ibu Zim cadangkan ambil anak angkat.Tapi perkara ini di tolak mentah² dari ayah Zim iaitu Ariff Zafran.Uncle Ariff menginginkan cucu darah daging anaknya sendiri.Jadi dia suruh Zim berkahwin baru untuk mendapatkan zuriat.Aunty May:Sabar ya San.Ini semua satu dugaan.
Sandra:Ya ibu.Sandra redha.Walaupun San tak terima yang ayah suruh Zim kawin lain.
Aunty May:Ibu pun tak setuju dengan cadangan ayah tu.Jangan risau ya San.Ibu akan sayang kamu.Sebab kamu adalah menantu ibu satu-satunya.
Sandra:Ya ibu.TBC...
YOU ARE READING
KONGSI/BAHAGIKAN CINTAMU
FantasyFakhrul Nazim merupakan seorang lelaki playboy sejak SMP lagi..... Kalau nak tau bacalah..