©©في منزل عائلة أتاكول ...
#دخلت سهيلة إلى مطبخهم وهي تفكر فيما قاله قبل قليل دوروك وإعترافه الصريح بحبه لها ولكنه قرر أن ينكر ذلك ويقول العكس بعد ذلك وبدأت تفرغ غضبها في غسل الأواني بعصبية وتتحدث مع نفسها ..."سهيلة" بغضب :- بقى أنا يقول مش بيحبني ومش هيحبني ليه هـاا ليه أكونشي عرجة ولا حولة ولا فيا حاجة معيوبة ولا عبيطة ده أنا زينة البنات وأستاهل أحسن منه وبعدين أنا محروقة ليه يعني طــظ فيه .
"ياسمين" وقفت خلفها وقالت بخفوت :- حصل إيه يابت ومالك متعصبة أوي كده ليه والحج دوروك قال إيه وهو معاكي فوق أصل الصراحة أنا لمحته بينزل من فوق ومتعصب بشكل فظيع .
"سهيلة" بضيق :- أنا مش عايزة أعرف أي حاجة عنه نهائي سواء رايق ولا متعصب ولا متزفت ع عينه أنا مليش دعوة ومش عايزة أتدخل ف إللي ميخصنيش وعلاقتنا أولاد عمام وبس ومفيش حاجة تانية .
"ياسمين" بإستغراب :- الله الله وهو إيه إللي حصل للدرجادي يا لوليتا مهو كنتوا كيوت ومكانش فيه أي حاجة معكننة عليكي زي كده .
"سهيلة" بغضب وهي تغسل الإناء :- جايلي متعصب ويقول ملكيش دعوة بقدير ومتقعديش معاه حتى أنا نفسي أعرف هو ماله وبيتدخل بتاع إيه وكمان يقول أنا مش بحبك وهنسى أي شيء بدأت أفكر فيه .
"ياسمين" :- طالما كده يُبقى هو بيحبك بس بيحاول يمنع نفسه ويحط حواجز خصوصا علاقتك إنتي مع قدير الكل يشوفها حب مش صداقة وأراهنك إذا كان قدير نفسه بيحبك وعلشان كده خايف عليكي بالذات ومن أقل حاجة بيتعصب وبيقولك إبعدي عن دوروك خالص ومتتكلميش معاه .
(إديلو ماية إديلو نار .. الزمالك فريق جبار .. احم أنا طلعت من الحوار سكساكيوزمي بلييز لأنو ماعندي لا حبيب ولا صديق والله 😂😂)
"سهيلة" بنفي :- طبعا لأ يا ياسو أنا وقدير أصحاب وبيستي من الطفولة علشان كده مشاعري تجاهه دي إخوة وصحوبية بس مش أكتر من كده .
"ياسمين" بغيظ وحنق :- إنتي عبيطة يابت يعني أنا شايفة وحاسة بمشاعره تجاهك وإنتي تقولي صداقة قوية مش أكتر والنبي عبيطة وهبلة كمان وشكلك ف النهاية هتخسري الاتنين سوا .
"سهيلة" بجدية :- مش هخسر أي حد طالما أنا حابة صداقتي مع قدير چيم وعارفة حدودي مع دوروك لو تفتكري كده إنه قال مش بيحبني يعني خلاص .
"نهلة" بغضب وضيق :- خلصت روحك ياختي ممكن أعرف إيه إللي حصل بينك وبين دوروك علشان نازل من فوق متعصب وزعلان ودخل أوضته مش طايق يشوف أو يسمع حد فينا نهائياً .
"ياسمين" بإرتباك :- إهدي يا نهلة مفيش حاجة أكيد بينهم وبعدين دوروك چيم متعصب ليه بقى .
"سهيلة" :- بُصي يا نهلة أخوكي بيتخطى حدوده ف الأدب معايا وكل شوية يدايقني ومن الآخر كده إحنا متخانقين ولو حاول يعمل كده تاني هقول لبابا عليه وياريت يكون ف حاله أحسن .
أنت تقرأ
الصعيدية والتركي ♥️🌏 مكتملة
Romanceالجزء الأول من سلسلة الصعيدية والأجنبي بطلتنا المجنونة إللي تعرفوها 😂 معاها كمان بطلات جديدة مختلفة هتنور الرواية الجديدة أبطالنا الشباب أتراك وقمرات من الآخر يعني 😂 وطبعا فيها أشرار بس مش هيفضلوا كتير معانا يارب تعجبكم وتحبوها 🤲🌍