TW- sudet
Susi juoksi yön pimeydessä lumisen metsän siimeksessä ainoastaan tähtien valo seuranaan. Se haisteli petoeläimien varalta, samalla etsien saalista. Metsä oli vaipunut hiljaisuuteen, puhdas lumi kylpi kuunvalossa.
Susi alkoi ravata kovaa vauhtia pitääkseen itsensä lämpimänä kylmässä pakkasilmassa. Se juoksi aina keskiyöhön asti, jolloin kuu oli kirkkaimmillaan.
Suden kaulassa oli yhä jäljet rautapannasta, ja syvät uurteet kuonossa. Muistuttamasta entisestä.
Lopulta se saapui metsän ja pellon rajalle, missä puut loppuivat kuin seinään. Se pysähtyi ja istui kylmälle hangelle. Odottaen.
Susi ei vieläkään haistanut mitään ihmeellistä, alkoi nuolla rintaturkkiaan.
Hiljaisuus vallitsi maailmassa, kuu ja tähdet hohtivat pimeällä taivaalla kilpaa. Pelto oli peittynyt lumeen tasaisesti keskitalvesta muistuttaen.
Yhtäkkiä suden korvat liikahtivat ja se jähmettyi. Pellon toisella puolella näkyi liikettä. Sulavasti liikkuvia hahmoja. Lauma.
Susilauman johtajauros kohosi mahtavuudellaan muiden ylle, sekin haisteli ja kuunteli maailmaa. Luonto vaati sitä tekemään sen, niin kuin jokaisen toisenkin.
Johtaja kiipesi isolle kivelle, muut sudet jäivät parveilemaan kiven juurelle.
Hiljaisuuden rikkoi terävä ulvahdus, ja siitä seurannut ulvonta. Johtajauros ulvoi täyttä kurkkua taivaalle. Tunteella kuin kyseessä olisi ollut maailman tärkein asia.
Metsän reunassa tilannetta tarkkaillut susi nosti epäröimättä kuononsa kohti taivasta ja yhtyi johtajan ulvontaan. Pikku hiljaa muut lauman jäsenet liittyivät mukaan ja seurauksena oli jotakin niin kaunista, minkä ainoastaan sudet pystyivät kokonaisuudessaan ymmärtämään.
Johtajasusi oli heittänyt ilmoille kutsun. Kutsun paremmasta. Kutsun satutetulle sudelle.
Susi lähti jolkottamaan raukeampana kuin koskaan kohti isoa kiveä ja kohti laumaa ja kohti susia, jotka yhä ulvoivat.
Vapautta kohti.
Uutta alkua kohti.
A/N Selailin mun vanhaa kirjotusvihkoa ja tää löyty sieltä, ja päivämäärän perusteella aika lailla kaks vuotta sitten kirjottanut tän. Ehkä sieltä löytyy vielä jotain muutakin julkaisukelpoista ;) who knows.
Love youu,
wwyrmi
YOU ARE READING
suruja ja iloja, novelleja maan ja taivaan väliltä
Short StoryKaikenlaisia ja erilaisia novelleja, aina suruista iloihin, kuolemasta syntymään ja toivottavasti onnistun jotakuta koskettamaan näillä :) Mahdolliset varoitukset aina jokaisen kertomuksen alussa, ja toivottavasti nimet kertoo aina jotain, että voit...