-6-

99 11 0
                                    

Voteler bizim için çok önemli vote verirseniz seviniriz hatta yorum yaparsanız çok iyi olur...

Odama doğru hızlı adımlarla ilerlediğimde gördüğüm şey kitaplarımın içinde sinirlenmiş bir (Ayşe Çınardı). Bana bakıyordu bense şaşkınca elindeki kitaba baktım. Çok sevdiğim bir kitaptı ve niye sinirlendiğini anlayamadım.''Ben sana bir daha bunları okumuyacaksın demedim mi?'' dedi şimdi niye kızdığını anladım cinayet kitablarını yasaklamıştı ama ben onların zeka geliştirdiğine inanıyordum. ''Hemen, hemen atıyorsun bunları'' dedi tekrar bağırdığında konuşmaya başladım ''ya yeter bağırıp durma atmayacağım onları'' sesim tahmin ettiğimden de yüksek çıkmıştı. O da kitapları yere bırakıp odasına gitti. Bavullarıyla merdivenden inerken''bu kitapların bulunduğu ve pisliğin götürdüğü bu evde daha fazla duramam'' dedi sesimi çıkartmadan kitaplarımı toplamaya başladım hepsini dağıtmıştı. Ben kitaplarımı toplarken o çoktan evden çıktı. Kitapları düzenlemem iki saatımı aldı. Bu konuda hassastım. İmzalı olanları bir yere ayırıyordum ve yazarlara göre ayrıştırıyordum, Onlarda kendi aralarında tarihlerine göre ayrılıyordu. Kitap düzenleme işlemim bittikten sonra duşa girdim hem kitapları düzenlerken terlemiştim hem de anneme sinirlendiğim için. Uzun bir sürede duşta kaldıktan sonra çıktım. Aşağıdan sesler geliyordu. Abim gelmişti galiba. Bende aşağıya indim. Yağız abim mutfaktaydı. Güzel şeyler hazırladığına emin bir şekilde mutfağa girdim. Biraz basitti ama abimin sandviçleri güzel oluyordu. ''Benim en sevdiğim abim sandviç mi hazırlamış'' dedim ''annen gitmiş'' dedi. Konuşmuş olmalılar çünkü annem geldiğinde Yağız burada değildi ve o gelmeden gitmişti. ''Hıı hıı kitapları gördü'' dedim canım sıkılmış bir şekilde ''ev tozlu diye gitmiştir o yoksa kitaplara kızmaz'' dedi niye onu koruyor bilmiyorum.''neyse ya sen ne yaptın da gelmedin '' dedim ''ya işte bir erkek gecesi yapalım dedik'' deyince bir gülme tuttu. ''O ne ya kız gecesi gibi ne yaptınız pijama partisi falan mı?''diye dalga geçtim. ''Saçmalama ya hem sanane be '' dedi ''iyi tamam be '' diyerek sustum. Aslında ben nereden bilecektim pijama partisini daha doğru dürüst arkadaşım yoktu olmasında. Sadece ilk okulda vardı onlarla da pijama partisi yapmamıştık. Ben bunları düşünürken yağız bağırmaya başladı ''deeniiizz'' ''neee'' dedim aynı şekilde ''sandviç diyorum yetmediyse pizza söylüyorum ben hala açım'' onun söylemesiyle tabağıma baktım ne ara bitirmiştim ben onu ''çok iyi olur aslında'' dedim. Kısa bir süre sonra pizza gelmişti. Ben sandviç yememe rağmen öküz gibi pizza yemiştim. Daha sonrada kendimi çok yorgun hissettiğim için odama gittim ve anında uyudum. Sabah uyandığımda Yağız evde yoktu apar topar hazırlanıp taksiye bindim geç kaldığımı düşünerek hızla içeri giriyordum ki Emre'nin acı çığlığını duydum.

-Aras'dan

Sabahleyin okula biraz erken gelmiştik çünkü kahvaltı berbattı. Kantinde kahvaltı yaptıktan sonra lavaboya gittik. Emre fena sıkışmıştı tabi beş bardak çay içerse.. Emre tuvaletteyken ben saçımı düzeltiyordum. Bir anda güm diye bir ses geldi ben merakla '' ne oldu len tuvalete mi düştün '' dedim ve Emre bağırmaya başladı ''Aras, Aras'' diyerek ağlıyordu .''noldu lan'' dedim. Hıçkırarak ''telefonum deliğe düştü'' demesiyle kahkahamı bastıramadım. Hızlı adımlarla hizmetlinin yanına indim ''Kerim abi ya bu bizim saf Emre telefonu tuvalete düşürdü bir bakar mısın'' dedim ''tamam abim bakıyım sen gide koy'' dedi tuvalete gittiğimde Emre hala ağlıyordu. Tabi bende kendime engel olamadım ve tekrar gülmeye başlıdım. Emre ağlarken Kerim abi telefonu çıkarttı. Emre malı da eldiven giyerek hattını çıkartmıştı.''İyi bari almayı akıl ettin, la oğlum nasıl becerdin telefonu oraya düşürmeyi'' diye sorduğumda bana bağırmaya başladı. Kendimi tuttamadım ve gülerek kolidora çıktım. Karşımdaki Deniz ''ne oldu'' diye sordu. gülerek'' sorma Emre telefonunu tuvalete düşürdü'' dedim ve o da gülmeye başladı.

-Deniz'den

Biz ikimiz gülerken Emre ağlayarak dışarı çıktı ve bana sarıldı ''kanka gitti,gitti güzelim, aşkım, bebeğim'' dedi ''kanka nasıl becerdin allah aşkına'' dedim ''popo cepimdeydi bir anda düştü işte gitti Iphone 5s gitti ya daha yeni almıştım'' dedi ''kanka olan olmuş hattını alsaydınız bari'' dedim ''aldım kanka çıkartım hattımı gidiyorum ben '' dedi ve ağlayarak gitti. ''Allahım ben ne yaptım da bunu başıma verdin'' dedi Aras acı bir şekilde ben sadece gülmekle kalmıştım. Sınıfa gittiğimizde bütün sınıf Emre'yi konuşuyordu. Sırama oturmuş telefonumla ilgilenirken Emre ağlayarak sınıfa girdi. Emre'ye baktığımda atleti dışarı çıkmıştı.''Emre şu belini toplasana'' dedim ağlamasını keserek bana döndü''yiğitin malı meydanda olur Deniz sus'' dedi ve ağlamaya devam etti.''Hey Allah'ım'' dedim gülerek. Bu çoçukta bir şey vardı gerçekten. Sabah ola olaylardan sora dört saatin nasıl geçtiğini anlayamamıştım. Saate baktığımda beş dakika sonra zilin çalacağını gördüm. Yeter bu kadar ders dinlemek diyerek sınıfa bakmaya başladım. Gözlerim istemsiz olarak Aras'a kaymıştı O da benim gibi dersten sıkılmıştı sanırım.O da bana mı bakıyordu yoksa arkamdaki Emre'ye mi anlayamadım zaten kafasını hemen çevirdi.Her neyse dedim kendime. Zilin çalmasıyla sınıftan iki kız yanıma geldi ''Deniz'' dedi adının Ayşe olduğunu hatırladığım kız. ''Efendim'' diye karşılık verdim. ''Biz bugün kızlarla dışarıda yemek yiyeceğiz sende gelsene''deyince bir anda şaşırdım ama kabul etmeyecektim ''bilmiyorum sanırım olmaz ben hem...''diye saçmalamaya başlayınca O da ''ya lütfen bir kerelik hem kaç senedir hiç bir yere gelmedin bu defa gel lütfen'' deyince kıramadım ''tamam peki'' dedim. Onlarda samimi bir şekilde gülümseyerek dışarı çıktılar. Acaba nasıl olacaktı ben şu ana kadar hiç yeni sınıfımdaki arkadaşlarımla bir şeyler yapmamıştım. Cüzdanımı alarak kızlarla birlikte okuldan çıktık . Bir saat kadar kaffe de durduktan sonra okula gitmek için kalktık. Ben her zaman ki gibi konuşmadan yürüyordum okulun arka tarafında yanımızdan geçen iki, üç tane apacı yanımdaki Zeynep'e laf atınca O da onlara dönüp ''kimse bana laf atamaz'' diye öyle bir bağırdı ki ne olduğunu anlayamadan gülmeye başladık tabi biz gülerken Zeynep önden koşuyordu.

-Emre'den

''ya baba niye bana salak diyorsun sanki bilerek düşürdüm'' ayy canımda nasıl pizza çekti şimdim. ''tamam baba görüşürüz iyi pizzalar ayy günler'' diyerek telefonu kapattım. Aras telefonu cebine sokarken bana da söyleniyordu neymiş ben gereksiz bir insanmışım. nerem gereksiz benim hem ben olmasam o pizzaları kim yiyecek? kendimce kendimi savunurken yoldaki taşa takılarak düşme tehlikesi geçirdim. Tabi Aras tutmasa düşerdim de. ''Allahım beni niye bu salakla sınıyorsun ben ne yaptım allahım'' dedi Aras ''kanka niye öyle diyorsun küserim bak '' dedim''küsersen küs mal '' diye her zaman ki dediği şeyi tekrarladı

————-

Aras'la akşam yemeğinden sonra odada oturmuş bir şeylerle uğraşıyordum . Aras'da telefonuyla uğraşıyordu ''ayy acayip acıktım acaba kantinden tost mu yesem'' dedim ''Oha cüş daha daha yarım saat oldu'' dedi Aras ''olamaz mı benim midem hızlı eritiyor'' diye kendimi savunmaya geçmiştim ki Arasın telefonunun çalması ve yere düşmesi bir oldu eğilip telefonu yerden aldığımda Deniz arıyordu...

SON KEZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin