Sejak kebelakangan ini, kak Mona sudah ada pelanggan baru. Hampir setiap hari dia datang, kalau tidak pagi petang. Suka sangat dia dengan nasi lemak yang kak Mona buat. Jika sampai tidak dapat, kelihatan dia begitu kecewa sekali. Kerana ini pernah terjadi, bila dia datang, kak Mona telah menutup warungnya lebih awal kerana barang jualan sudah pun habis awal. Berlari dia ketika melihat kak Mona sedang mengemas ngemas warung sebelum di tutup. Kelihatan wajahnya berubah, bila kak Mona memberitahunya, bahawa warung sudah tutup kerana nasi lemak sudah habis.
Dia adalah seorang pemuda berketurunan Afrika, yang merupakan seorang pelajar di salah sebuah university tempatan yang berdekatan dengan warung, di mana kak Mona berjualan nasi lemaknya. Namanya Mugabe, berusia dua puluh dua tahun. Walaupun masih muda, tetapi kelihatan tubuhnya lebih besar dan lebih tinggi jika berbanding dengan usianya itu. Memang nampak sangat berbeza apalagi dengan orang orang tempatan, selain kulitnya yang memang gelap.
Tetapi Mugabe ini kelihatan lebih kacak, jika di bandingkan pula dengan teman teman lain yang senegara dengannya. Orangnya pun peramah, dialah dulu yang mula bertegur sapa dengan kak Mona. Dia juga seorang yang suka berbual. Ada ada sahaja perkara yang telah di jadikan modal untuk dia perbualkan. Mulanya kak Mona tidak begitu layan juga, tetapi lama kelamaan dia menjadi suka pula bila melihat Mugabe yang tidak jemu jemu berceloteh. Selain itu dia juga suka dan pandai berjenaka. walaupun adakalanya kak Mona sebenarnya tidak faham apa yang Mugabe perkatakan, tetapi dia tetap juga ketawa.
Untuk Mugabe, Kak Mona sanggup menyimpan jualannya, yang sepatutnya sudah habis untuk di jual. Kerana Mugabe juga dia sanggup untuk balik lewat, walaupun barang jualannya, sudah pun habis awal. Entah mengapa dia boleh tertarik pula dengan pemuda negro yang seorang ini. Tetapi yang bagusnya dengan Mugabe ini, dia tahu kak Mona telah balik lewat di sebabkan oleh dirinya, maka dia pun turut membantu dengan mengemas warung, walaupun kak Mona sudah ada dua orang pembantu. dan sejak akhir akhir ini telah membantu nya hingga sampai ke rumah pula.
Mulanya kak Mona pun tidak mahu, kerana di rumah kakak kak Mona, kak Sara sudah ada untuk membantu. Tetapi Mugabe begitu beriya iya benar untuk membantunya. Dari sekali menjadi dua kali, dari dua menjadi tiga, dari tiga menjadi empat dan begitulah seterusnya, hingga berkali kali kali, dan akhirnya sudah menjadi biasa. Hingga Mugabe bukan sahaja rapat dan mesra dengan kak Mona dan kak Sara sahaja, tetapi turut dengan pembantu pembantunya juga. Terutama dengan kak Birah, yang suka sangat dia melayan Mugabe.
Mugabe pun apa lagi, semakin bersemangatlah dia kerana ada orang yang telah melayannya. Dari hanya sekali sekala, kini sudah semakin kerap pula. Terutama pada hari hari cuti. Kadang kala hingga sampai sehari suntuk, kerana telah turut membantunya di warung. Kerana ramahnya dia, hingga membuat pelanggan pelanggan kak Mona juga suka padanya. Ada ada sahaja gurau dan celotehnya, yang telah membuat orang tersenyum dan tergelak. Adakalanya hanya baru melihat wajahnya sahaja, mereka sudah tersenyum senyum sendiri.
Tetapi pada satu hari itu Mugabe tidak datang, walaupun hari tersebut cuti. Mungkin kerana dia tidak sihat, fikir kak Mona. Hingga ada pelanggan pelanggan yang sudah biasa dengannya, telah bertanya tanya tentang dia. Begitulah terkenalnya Mugabe ini di kalangan pelanggan pelanggan kak Mona. Terutama kepada pelanggan pelanggan perempuan, hingga adakalanya kak Mona merasa cemburu juga melihatnya. Tetapi walau bagai mana pun pelanggan mesti diutamakan. Sekurang kurang nya kak Mona bersyukur juga. Kerana dengan adanya Mugabe, pelanggannya kini semakin bertambah ramai. Hingga lebih sekali ganda dari yang biasa.
Pada hari itu sahaja, tidak sempat sampai ke petang, menjelang tengahari sahaja jualannya sudah habis, walhal telah di lebihkan lagi barang jualannya hingga satu setengah kali ganda. Tetapi mungkin kerana hari itu adalah hari cuti, mereka hanya hendak duduk bersantai santai sahaja, tidak mahu untuk memasak masak. Jadi mereka lebih senang membeli sahaja, walaupun sekadar hanya nasi lemak. Habis sahaja jualan, kak Mona pun meminta pembantunya untuk membersih serta mengemaskan warung, sebelum dia menutup nya dan meninggalkan warung tersebut.
YOU ARE READING
Azab tapi sedap
Short StoryKesah pengalaman melakukan seks dengan pemuda negro, walaupun azab tapi sedap. Isteri orang dan janda pun menderita dalam kenikmatan, jika anak dara lagi tak tahulah macamana?