blumargherita teşekkür ederim (:
1- ilk olarak kendinden bahseder misin?
Nerden başlayacağımı bilemedim kendimle ilgili lisa bir bilgi vereyim o zaman ilkin. 27 yaşındayım. Hemşireyim. Yazmayı çok seviyorum. Ama gerek mesleki zorluktan dolayı gerek dzel hayatın yoğunluğundan dolay eskisi gibi yazamıyorum. Başka neler söylemem gerekiyor bilemedim. İlk defa böyle bir şey yapıyorum. Sanırım tam olarak neyden bahsetmem gerektiğini bilmiyorum(:
2- Ya çok tatlısı içinden ne geliyorsa öyle devam et(: Yazmaya ne zaman ve nasıl başladı?
Yazmaya kendimi bildim bileli yazıyorum desem yalan olmaz. ilk okuldan başlayan günlük maceram orta okulda nefret ettiğim sınıf arkadaşlanmın. dedikodusunu yapıp kafamda kurduğum senaryolarla, cezalanını çektikleri bir yer haline gelişiyle hayatımda vazgeçilmez bir yer edindi Alışkanlıktan mi yoksa yazmayı bırakırsam en yakın arkadaşımı kaybedeceğim hissinden mi bilinmez lise yıllarıma kadar gizli saklı yanım yamalak yazılar yazdım hep Fakat lise de her genç kıza olduğu gibi bana da olanlar oldu ve matematik öğretmenime aşık oldum ondan sonra yazılar işlevini aşk hikayelerine bıraktı. Hala yanımdan ayırmadığım ilk aşkımın hazin yazıları bugün yazdığım hikayelerin temelini oluşturdu. Bazen geriye dönüp okurum yazdıklarım nedendir bilmiyorum ama o zaman ki satılan hep daha içten ve daha başanlı buluyorum.
3- Yazdığın bir çok kurgu hem dram hem romantik hemde dönem kokuyor bu türü seviyor olmalısın? Türleri demem lazim(:
Iflah olmaz bir yeşilçam tutkunu olduğumu söylemem lazım küçük yaşlarda bile eskiye duyduğum özlem (o yaşta ne yaşadım da eskiyi özlerdim bilmiyorum hala saçma geliyor hshshsh) Türkan Şoray hayranı ve Kadir İnanır aşığı olarak her filmlerini izlemiş ve repliklerine kadar ezberlemiş biriyim. Zaten hikayelerimde dikkat edilirse onların filmlerinde kullandıklan isimleri kullandığımı farkedebilirsiniz. Öte yandan çok fazla kitap okumam ve çok fazla film izlememin getirdiği şeyle farklı kurgular yazmayı da seviyorum. Psikolojiye olan ilgim de karakterleri yazarken kolaylık sağladı. Bu arada yazdıklarımın kötü sonla bittiğini söyleyenler için gunu söylemek istiyorum ben neredeyse her ay Fatma Girik'in Toprak Ana filmini izleyip ağlıyordum benden iç açıcı bir şeyler yazmamı nasıl beklerler))
4- En severek yazdigin kurgun hangisi peki?
Kesinlikle Acı Tütün. Çünkü hala yazdıklarıma olan inancim tazeydi o dönemler.
5-Yazdıklarıma olan inancım tazeydi. diyorsun şimdiki yazdığın kurgulardan memnun değil misin?
Memnun olmamak değil. Başladığım noktayla olduğum nokta arasındaki uçurum rahatsız ediyor. beni. Yazdıklarımdan eskisi gibi zevk alamıyorum. Belki bu platformdaki acımasız yorumlar soğuttu belki de beklediğim tepkileri almamış olmanın verdiği hayal kinkl Üretmeyi seviyorum. Hissederek yazmak ve aynı şekilde hissederek okumak önceliğim. Sanki şimdilerde yazdığım her satır hissetmekten ötede. Sanki, ne yazsam da beğenilse kaygısı taşıyor. Bilemiyorum. Öyle değil belki de. Fakat beni yazmaktan alıkoyan o his neyse biraz daha esiri edecek gibi.
6- Kötü yorumlar üzerindeki etkisi düşüyorsa iyi yorumlar sana ne gibi kazançlar sağlıyor?
Tabiki inanç katıyor. Daha fazla üretmeye ve daha fazla inanmaya. Bir çok arkadaş edindim buradan Kardeşim diyecek kadar sevdiğim bir arkadaşım var. Arada mesajlaştığım, bazen buluştuğum bazen de saatlerce telefonda konuştuğum dostluklar edindim. Şimdi beni ve yazdıklarımı bu kadar benimseyen insanların hayatıma katkisi elbette büyük.
7- Hiç yazmayı bırakmayı, pes etmeyekarar verdin mi?
Yazmayı bırakmayı değilde yazdığım şeyi bırakmaya karar verdim. Beni yıpratıyorsa ve zevk almıyorsam yazmanın anlamı yok gibi geldi. Bu pes etmek ya da kaçmak olarak algılanmasın. Yazanlar olarak bu işi zevkle yapıyoruz ne zaman ki zevk almazsın ve yaptığın is seni rahatsız eder o zaman bırakman gerektiğini hissedersin. Kimisinden bu durum daha da hirs olarak geri dönerken benim gibi duygusal yapıda olan insanlar için kendini yıpratmadan birakma evresine ulaşır. Yine yazacağım hep yazacağım ama iyi hissetmedikten sonra lyi hissettiremezdim. Ruh halim yazdıklarımla doğru orantılı oluyor çoğu zaman. Aslamda hiç yazılmaması gereken bir sahneyi sirf mutsuzum diye o karakterlere yaşatmayı sevmiyorum. Amacından sağıydı o zaman kurgum. Ve ortaya zevksiz satırlar çıkıyor. Böyle olamaması adına bir süre uzaklaşıyorum diyelim. Umarım anlatabilmişimdir hislerimi.
8- Yaptığın işten zevk alman nelere bağlı?
Anlaşılmak benim için yaptığım şeyi daha da zevkli kılıyor. Ve tabiki okuyucu reaksiyonlan. Bazen yapılan yorumlar duygulandırıyorum bazen de güldürüyor Insanlarda bu etkiye sahip olmak inanılmaz iyi hissettiriyor. Hatta şunu da ekleyeyim. Şüride kitabımda çok fazla eleştiri aldim Birakma kararım oradaki beddualar değildi. Karakterle bağdaşınca ister istemez kızıp küfür ediyorsun bu da aslında yazdıklarımı ne kadar benimsediklerini gösteriyor. Ama iç me zaman ki özel. hayata geliyor benim de o zihniyette olduğumu iddia edip beddular bana çevriliyor. işte o zaman zevk kami yerini mutsuzluğa birakıyor. Orada yer alan Mustafa karakterine yapılan yaratıcı hakaretleri kimi zaman tebessümle okumuşluğum bile var. Hatta kendi yazdığım karaktere küsmüşlüğüm bile oluyor. Bunlar hep için zevk kismi. Ne kadar çok etkileşim olursa o kadar çok seviyorum bir nevi Ama bunu tamamiyen buna bağlamam. Yardımcı çok fazla etmen var. Ama en önemlisi satırlarımda kendimi özgür hissetmem sanırım.
9- Yazarken zorlandığını konular var mı?
Yazarken zorlandığım bir konu yok sadece sevmediğim bir kaç şey var o kadar.
10- Son olarak gelecekte kendini nerede ve nasal görmek istiyorsun diye sorsam?
Gelecekte kendimi nasıl ve nerde görüyorum diye düşünmedim dersem inanır mısın bilmiyorum. Şu an sadece gerçekleştirmek istediklerim var. Belki onlar gerçekleştirebilirsem bir gün o kısmı da düşünürüm. Ama Yaşar Kemal çok sevdiğim bir yazardır ilerde ondan esinlendi de yazdı derlerse çok mutlu olurum. Bir Toprak Ana klasiği ortaya koyabilirsem veya İz bırakan biri olmak isterdim kısacası.
Güzel bir düşünce umarım en güzel yerde en yüksekte olursun Hep yeni takılacağız diye bir şey yok insanlığın Yaşar Kemal'lere de ihtiyacı var ve sen yazdığın eserlerle bunu göstereceksin gibi(:
Çok teşekkür ederim bunu birilerinden duyduğum zaman başarmış oluyorum bence. Güzel sohbetin için teşekkür ederim.
Asıl ben bu tatlı ve hoş sohbetin için ve beni kırmayıp katıldığın için teşekkür ederim❤️
blumargherita buradan soru sorabilirsiniz.
Bol bol yorum ve oy istiyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YAZAR KÖŞESİ
Short StoryWattped üzerinde yazan yazarların bilinmeyenlerini soruyoruz... Hadi sende gel en sevdiğin kitabın yazarı hakkında bilmediğin şeyler öğren.