DARK MOTHER...
İlahi Anne ve onun insan çocukları arasındaki sevgisi eşsiz bir ilişkidir. Kali, Karanlık Anne, korkunç görünümüne rağmen adanmışların çok sevgi dolu ve samimi bir bağa sahip olduğu böyle bir tanrıçadır. Bu ilişkide tapan çocuk olur ve Kali her zaman şefkatli anne şeklini alır...
Kaali'yi kızdıracak olursanız, onun zulmüne maruz kalır cezasınızı ebedi bir şekilde çekersiniz... Tanrı Shiva'nın bile korktuğu ve ürperdiği bir tanrıçadır. Sonsuz sevgisiyle sizi kucaklar, ama öfkesi sizi yok etmeye yeter.
KALİ KİMDİR?
Kali, ana tanrıçanın korkulu ve vahşi şeklidir. O durga'nın alnından yaratılmıştır. (Bu sadece teorilerden bir tanesidir.) Efsaneye göre, savaşta Kali, öldürme çılgınlığına o kadar çok karışmıştı ki, kendini kaptırdı ve görünürdeki her şeyi yok etmeye başladı. Onu durdurmak için Lord Shiva kendini onun ayaklarının altına attı. Bu manzara karşısında şok olan Kali, şaşkınlıkla dilini dışarı çıkardı ve onun canice öfkesine son verdi. Bu nedenle Kali'nin ortak görüntüsü onu yakın dövüş modunda, bir ayağı Shiva'nın göğsünde, devasa dilini dışarı çıkarmış olarak gösterir... Dört kolu vardır, bir elinde kılıç diğer elinde ise iblisin başı. Diğer iki eli ise ona tapanları kutsar. Takıları ise (kolye yüzük küpe) Öldürdüğü iblislerin başından yapmıştır... Öfkelendiğinde ise dili her zaman dışarı çıkar. Yüzü ve gözleri, göğüsleri kan içindedir.
Siyah teni, her şeyi kucaklayan ve aşkın doğasını sembolize ediyor. (Bazı kitaplar da ise ten rengi mavi olarak da geçiyor.)
Mahanirvana Tantra şöyle der : "Siyahta tüm renkler nasıl kaybolursa, aynı şekilde tüm isimler ve formlar da onun içinde kaybolur".Çıplaklığı, Doğa gibi ilkel, temel ve şeffaftır. Gökyüzü, denizi ve dünya. Kali'nin Sanskrit alfabesinin elli harfini temsil eden elli insan başlı çelengi, sonsuz bilgiyi sembolize eder....
Beyaz dişleri içsel saflığını gösterir ve kırmızı, sarkık dili, her yerde yaşayan doğasını gösterir. Kılıcı yanlış bilincin ve bizi bağlayan sekiz bağın yok edicisidir. Ve en önemlisi de, üç gözü geçmişi, şimdiyi ve geleceği temsil eder...Şimdilik bu bölümde kaali hakkında, bu kadar bilgi verebildim. Diğer bölümde devamı gelecek.... :)
Son olarak da kaali'nin en sevdiğim mantrasını ekledim. Umarım beğenerek dinlersiniz.