BAB 30

5.8K 232 3
                                    

"Abang, boleh Fiza tanya?" Aizat menoleh ke arah isterinya dan menganguk.

"Abang tetap sayangkan Fiza walaupun Fiza banyak kekurangan? I'm not as pretty as the girls out there." Tutur ku dengan suara sedikit mengendur.

"Sayang, if i love someone i will stay with her okeyh?" Aizat bingkas bangun mendekati ku yang berdiri dihadapan nya.

"I dont need a goodlooking to fight with other people. I just need girl with good heart. Sayang, semua yang Allah ciptakan semua sempurna."  Tangan kanan naik mengusap pipi gebu tu. Mata kelabu tu menatap sayang ke arah mata nya.

" Godlooking tak boleh bawa sampai ke tua pun. I need girl who always with me. Understand what i do." Tuturnya dengan pandangan mata ikhlas sayangkan Fiza.

Aku mendakap tubuh tu erat. Tersentuh dengan balasan dari sang suami. Aizat menunduk melihat isterinya di dada.

"Why sayang? Ada yang tak kena ke? Ada masalah? Nak share?" Digosok kepala Fiza perlahan.

"No tak ada." Didongakkan memandang wajah tampan suaminya. Aizat mengucup ubun ubun tu.

"Semalam kemain taknak peluk abang eh tup tup pagi ni peluk taknak lepas." Ditarik geram hidung tu. Cemberut wajah Fiza.

"Sakit lah abang." Aku pasang wajah tidak puas hati namun Aizat hanya tergelak..

"Marah tapi peluk abang. Macam mana tu sayang?" Memuncung bibir ku dan ingin melepaskan pelukkan namun Aizat menarik pinggang isterinya agar kembali memeluknya.

"I love you." Bisiknya dan disorokkan wajahnya di ceruk leher Fiza. Aku mengusap rambut lembut Aizat perlahan.

"Taknak balas ke?" Aku melepaskan ketawa kecil.

"Love you too my king." Tersengih Aizat yang masih menyorokkan wajah di ceruk leher si isteri.

"Rumah ni memang abang beli untuk kita dua ke?" Aizat menjarakkan dirinya dan menganguk.

"Yes, senang sikit nak sweet sweet dengan sayang tanpa ada yang menganggu." Katanya selamba sambil mengelilingi ku.

"Pening Fiza tengok abang." Aizat tersengih dan dikucup pipi kanan isterinya.

"Kenapa sayang cantik sangat bila tak pakai tudung? Pakai tudung nampak syomel." Memerah wajah ku mendengar pujian nya.

"Merah nya muka sayangg" usik Aizat. Aku menekup muka dengan kedua tapak tangan. Dapat didengari ketawa jejaka tu.

"My babygirl is blushing. Why so cute sayang." Aku mengetap bibir. Pipi nya memanas.

"Abang sudahlah. Tak baik tau." Aizat pandang ke arah ku dengan kening kanan ternaik.

"Usik isteri sendiri tak kan tak boleh sayang. Kang usik perempuan lain marah."aku mengecilkan mata memandang nya.

"Ada niat arh ni nak usik perempuan lain?" Jangan main main. Sudahlah aku ada overthinking ni.

"Eh tak sayang. Bukan gitu maksud abang. Apa ni overthinking ni." Digosok kepala Fiza perlahan dan gadis tu tersenyum kembali. Tahu lah dia yang si isteri suka digosok kepala.

"Gosok lah lagii. Fiza sukaa" Aizat kembali mengosok kepala isterinya lagi. Asalkan Fiza bahagia.

"Tengah hari nanti nak makan apa?" Dicubit pipi tu sekali.

"Hm tak tahuu. Rasa nak masak tapi tk tahu nak masak apa." Aizat menganguk faham dan diam seketika.

"Kita keluar makan dekat luar jelah." Kata Aizat dan aku menganguk sahaja.

SUAMIKU ENCIK COLD [C]Where stories live. Discover now