@scaroftheocean

367 19 2
                                    

scaroftheocean teşekkür ederim (:

1- İlk olarak bize kendinden bahseder misin?

Adım Melek, 20 yaşındayım, iç mimarlık okuyorum. Yaklaşık 7 yıldır Wattpad'de kitap yazıyorum ve basılmış bir deneme kitabım var. Adı Kuş ve Balık.

2- Ne zaman ve nasıl bir olayla yazmaya başladın Melek?

Aslında çocukluğumdan beri küçük küçük öyküler yazıyordum günlüğüme. Serüvenim günlük yazmakla başladı, ben küçükken ablam bir bebek kaybetmişti, bu olayın etkisinde kalmış; günlük yazmaya başlamıştım. Sonra günlüğün içine küçük küçük öyküler sığdırmaya başladım. Yedinci sınıfta Wattpad'i keşfettim ve şimdi de buradayım.

3- Hangi kitabın seni daha çok yansıtıyor?

Kendimi bir kitaptaki kalıba sokamıyorum maalesef. Her bir özelliğim bir karakterimde soluk alıyor. Depresif yanım Lâden adlı kitabımdaki Lâin'de var mesela, eğlenceli yanım başka bir karakterde, cömert yanım başka bir karakterde. Bütün kitaplarım benden parçaları yansıtıyor, aksi olsaydı yazamazdım zaten. Ben bir beden olsam, onlar da organlarım olurdu.

4- Yazdığın kurgularda dikkat etiğin şeyler nelerdir?

Erkek karakterlerin söylemlerine çok dikkat ediyorum, bir kadını kırmadan, onun onurunu incitmeden konuşmalarına odaklanıyorum. Karşılarındaki kadın ana karakter olsun, kötü biri olsun, hiç fark etmez, daima nazik davranmalarını istiyorum. Kadın karakterlerin ekonomik özgürlüğe sahip olmalarını ya da bunun için çabalamalarını seviyorum, buna dikkat ediyorum. Bunun dışında özgün olmaya çalışıyorum, sürekli araştırma yapıyor, belki saatlerce oturup kurgu planı oluşturuyorum.

5- İyi/kötü yorumların senin üzerindeki etkisi peki nelerdir?

İyi yorumlar elbette motive ediyor, yazma isteğimi arttırıyor. Kötü yorumları genelde görmezden geliyorum ancak bazen her sahada olduğu gibi burada da çok ileriye giden kişiler oluyor. Onlara kendimi tutamadan tepki gösteriyorum, kırgın hissediyorum çoğu zaman.

6- Yazarken nasıl bir ortam gerekir sana?

Ortam değil, hissetmek önemli oluyor benim için. Bazen karanlıkta, bazen gündüz, kalabalıkta, tenhada, fark etmiyor. Hissettiğim zaman, aklıma güzel bir sahne geldiğinde bir otobüste oturup okula giderken bile yazabiliyorum.

7- En başarılı bulduğun kurgun?

Şu an yayında olanlar arasında en başarılı bulduğum kurgum Lâden ancak ileride yayınlayacağım çok daha sağlam kurgular var.

8- Soracağım soru bununla ilgili gelsin. Bizim bilip bilmediğimiz toplam kaç kurgun var?

Şu an üç kurgum yayında ancak buz dağının görünmeyen kısmında 30'dan fazla kurgu var. Bir de anonim hesaptan 3 kitaplık bir seri yayınlıyorum. Sanırım toplasak 40'ı bulur.

9- Anonim dedin ama bize ismin söyleyebilir misin? Yada kitaplar hakkında spoiler verir misin?

İsim söylemek istemiyorum çünkü bu hesabı arkadaşlarım, ailem, herkes biliyor. Utandığım, utanacağım hiçbir şey yapmıyorum ancak o hesapta beni kimse bilmediği için daha özgür hissediyorum. Kitaplardan biraz bahsedebilirim, böyle müthiş yakışıklı erkekler, onun peşinde ilerleyen kadınlar yok. Bilim insanı olan bir kadın, belki de dönüp yüzüne baktığımız zaman yeniden bakmaya korkacağımız bir adamın hikayesi var. Çirkin bir kadının hikayesi var. Kötü karakterlerin hikayesi var.

10- Aklıma bir kaç kitap geldi ama onların yazarları da anonim değil(: Gelelim son sorumuza gelecekte nerede olmak ve kendini nerelerde görmek istersin diye sorsam?

Yurt dışında, iyi bir iç mimar olmak istiyorum. Kariyerinde iyi bir yere gelmiş bir iç mimar olarak ofisimde kahvemi yudumlamak istiyorum.

Umarım istediğin her şey gönlünce senin olur(: Beni kırmayıp sorularıma cevap verdiğin için çok teşekkür(:

Rica ederim, çok keyif aldım. Ben de teşekkür ederim.

scaroftheocean yazarımıza buradan soru sorabilirsiniz

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

scaroftheocean yazarımıza buradan soru sorabilirsiniz.

Bol bol yorum ve oy istiyorum(:

YAZAR KÖŞESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin