Kini sudah sebulan pernikahan lia dan aryan berlangsung tetapi aryan tetap tidak berubah ia tetap dengan egonya dan lia tetap dengan kesabarannya.Dan sebulan juga lah lia tidak berkerja ia hanya duduk dirumah hanya menjalankan tugas seorang isteri.
Lia yang sudah menyelesaikan semua kerja rumah itu hanya duduk termenung di taman bungga dibelakang rumahnya itu apa yang ia pikirkan pun tidak ketahui.
'Kenapa hidup aku macam ni' getus hati lia seorang diri
'Kenapa semua jadi macam ni' getusnya lagi tanpa ia sedar setitis air matanya mengalir.sedang ia melayan perasaannya tanpa sengaja kenangan bersama irah kembali terlajah di kotak mindanya yang membuatkan ia mengalirkan air matanya tanpa henti.Lia yang melihat awan seperti mendung segera banggun dan masuk kedalam rumahnya.
Masuk sahaja dalam rumah baru satu langkah ia mahu menaiki tangga kedengaran bunyi kereta aryan memasuki ke pekarangan rumahnya lia yang mendengar bunyi kereta suaminya dengan segera menuju ke arah pintu untuk menyambut suaminya.
Aryan yang baru sahaja keluar dari kereta itu mengeluh apabila melihat lia yang sedang berdiri di depan pintu ia yang malas mahu ambil perduli dengan selamba ia masuk ke dalam rumah tanpa menyambut huluran tangan lia padanya.
Lia yang sudah terbiasa seperti itu dengan segera menutup pintu dan menuju ke atas mencari kelibat aryan lia yang melihat aryan yang sedang duduk sambil bermain telefonnya itu dengan perlahan ia melangkah mendekatinya.
"Emm awak" panggil lia perlahan.
"Hmm" dehem aryan yang masih mata melihat skrin telefonnya itu.
"Emm es..esokk sa..saya emm" kata lia yang ragu-ragu untuk meneruskan ayatnya.
"Saya apa" tanya aryan dengan malas.
"Emm esok saya nak balik rumah mummy boleh tak" pinta lia yang menundukkan pandangannya aryan yang mendengar permintaan lia itu dengan pantas ia mengangkat muka memandang lia dengan tajam lia yang melihat itu sudah bergetar seluruh tubuhnya apabila melihat aryan memandangnya sebegitu.
"Tak boleh" balas aryan singkat dan banggun untuk pergi kebawah baru satu langkah aryan menapak lia dengan pantas menarik tangan aryan dengan lembut aryan yang terkejut itu dengan secara kasar ia menghempas tangan lia yang membuatkan lia terduduk dihadapannya.
"Tak boleh ke saya balik rumah mummy saya" entah dimana keberanian yang ia dapat sampai soalan itu laju keluar dari mulutnya.
"Kau ni tak faham bahasa ke bodoh aku kata tak boleh tu tak boleh lah apa yang kau tak faham sangat ah" terhinjut bahu lia mendengar tengkingan aryan itu.
"ASAL KALAU KAU BALIK RUMAH MUMMY KAU SENANG KAU NAK CITE KAT MUMMY YANG AKU NI KASAR DENGAN KAU HA NAK NGANDU DENGAN MUMMY PASAL AKU" tengking aryan lagi yang membuat kan lia tergetar satu badannya memdengar tengkingan itu aryan yang melihat lia diam itu dengan pantas ia mencabut tali pingangnya dan melibas kearah lia yang terduduk dihadapanya itu lia yang mendapatkan libasan yang secara mengejut itu merintih kesakitan.
"Hikss awak sakit" rintih lia pada aryan aryan yang dikawal oleh perasaan amarahnya itu tidak memperdulikan rintihan lia dan ia meneruskan libasannya terhadap lia.
"Hikss awak saya minta maaf" kata lia yang menahan kesakitannya.
"Aw..awak hiks please stop hikss" rintih lia yang tidak kuat menahan kesakitannya aryan yang bagaikan baru tersedar itu menghempas tali pinggang yang telah ia gunakan itu dengan secara kasar dan terus berlalu keluar dari biliknya tanpa memperdulikan lia yang teresak menangis menahan kesakitan.Lia yang sudah reda menangis itu banggun dengan secara perlahan-lahan dan terus menatap dirinya di hadapan cermin yang dapat melihatkan kesan libasan yang suaminya berikan sebentar tadi.
YOU ARE READING
AKU YANG ENGKAU BENCI (C)
Fiksi RemajaTengku Aryan Mikael bin Tengku Adam ia tidak dapat menerima kenyataan yang sang isteri tercinta sudah pergi buat selamanya dan ia dipaksa untuk menerima kenyataan yang arwah sang isteri memberi wasiat untuk ia menikahi dengan kawan baik arwah isteri...