AQUAMAN

6.5K 169 16
                                    

Aquaman, dc comicsteki en güçlü karakterlerden biridir. Aquaman sarışın olduğu için 'curse of kordax' (kardox laneti) olabiliceğinden korkulan minik orin, tahtın varisi olamsına rağmen Atlantisliler tarafından terk edildi

GERÇEK ADI:Arthur CURRY atlantisteki adı Orin MARİUS

DÜŞMANLARI:Amiral STORM, AJan x-6,Black JACK ve bir çok

ÖZELLİKLERİ: Aquaman okyanusun dibinde, Atlantis'te yaşıyor. Her ne kadar şehir büyülü kalkanlarla okyanusun basıncından korunsa da Aquaman şehirden yüzerek çıkıyor, rahatlıkla basıncın altında hareket edebiliyor. Okyanusun dibinde, normal basıncın neredeyse 1000 katı olduğunu düşünürsek Aquaman son derece güçlü ve dayanıklı biri olmak zorunda. Hele bu basıncın altında, çok hızlı bir şekilde hareket edebildiği için karaya çıktığında bir Flash kadar olmasa da normalin çok üstünde bir hızda hareket etmesi gerekiyor.​

Süper Hız: Aquaman, tarihi boyunca sayısız torpido durdurmuş biri. NATO'nun elindeki en güçlü torpidonun saatte 370km hız ile gittiğini düşünürsek Aquaman'in de minimum o hızda yüzebildiğini görüyoruz

Süper Güç: Tankları havada savuran, denizaltılara yumruğuyla delik açan hatta çökmekte olan bir binayı uzun bir süre tek başına ayakta tutan Aquman'in fiziksel gücünün 100-150 ton arası olması gerek.

Dayanıklılık: Suyun altında 1000 ton basınçta balıklarla dans eden biri suyun üstünde de aynı fiziksel dayanıklılığa sahiptir. Tank topunu göğüsünde sektirip tanka geri fırlatmışlığı var.

Yetenek: atlentiste yaşayan tüm canlılara hükmedebilir ve okyanusu hareketlendirebilir.

HAYATI: Aquaman'in en büyük gücü esprilerinin de kaynağı olan marin canlılarıyla telepatik bağa sahip olması. Çizgi romanın o anki yazarına göre değişen bu gücün doruk noktası, Aquaman'n evrim teorisindeki ''hayat denizde başlamıştır'' noktasıyla karşısındaki insanlara zihinsel saldırı yapıp etkisiz hale getirmesi olmuştur. Aynı zamanda bu gücü Aquaman tarihinin en karizmatik anlarının baş kahramanıdır.​ quaman'in bu fantastik güçlerinin yanında Atlantis'in kralı olmasını da göz ardı edemeyiz. Teknolojik ve biyolojik olarak karadaki insanlardan ve ülkelerden ciddi anlamda güçlü olan Atlantis'in, muazzam bir ordusu vardır. Flashpoint ve Throne of Atlantis hikayelerinde başta Amazonlara olmak üzere tüm dünya ülkelerine kan kusturmuş bu ordu gerektiği zaman olaya dahil olmak üzere kralının ağızından çıkacak emri bekler.

Karısı, Atlantis'in Kraliçesi Mera da Aquaman kadar olmasa da son derece güçlü bir kahramandır. Tamamen kocasına olan aşk ile dövüşen Mera gerektiğinde Aquaman'in yanında alayına karşı duracaktır. Aynı şekilde Aquaman'in yardımcısı Aqualand de kralının yanında yer alacaktır.

Aquaman'in kudreti hakkında muhtemelen kafalarda soru işareti kalmamıştır. DC'nin en büyük isimlerine kafa tutabilen, zaman zaman döven son derece önemli bir karakter.

DC COMICS KARAKTERLERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin