S256

162 21 6
                                    

Khamis pagi, rumah Jihyo

Jimin datang ke rumah Jihyo apabila wanita itu menelefonnya. Gelas air oren di letakkan di hadapan Jimin. Setelah itu, Jihyo duduk berhadapan Jimin.

"Aku setuju. Aku setuju buat rawatan tu esok"

 Aku setuju buat rawatan tu esok"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kata Jihyo. Jimin tersenyum gembira. Akhirnya, wanita itu mendengar kata.

"Tapi, aku tak nak Tae tahu pasal ni. Nanti dia sedih"

"Baik, aku tak akan bagitau dia. Aku ikut kau ke Russia. Kita flight ke sana pagi ni. Tiket aku beli online je"

Kata Jimin.

"Habis tu, Tae siapa nak jaga?"

"Mark ada. Lisa pun ada. Dorang boleh jagakan Tae. Kau tak percaya dekat dorang ke?"

Balas Jimin. Ramai boleh jagakan Tae.

"Bukan tak percaya. Aku cuma tak sedap hati je"

Kata Jihyo. Melihat riak wajah Jihyo yang gelisah, Jimin menghampiri Jihyo lalu duduk di sebelahnya.

"Shhss, takda apa. Semuanya akan okay. Sekarang ni, kau naik atas. Packing barang kau. Aku tunggu dekat bawah"

Jihyo mengangguk. Dia naik ke biliknya. Tae sedang leka bermain lego di atas katilnya.

"Tae, mummy kena pergi kerja dekat luar. Nanti Tae duduk dengan haraboji okay?"

Kata Jihyo.

"Tae nak ikut mummy juga. Jangan tinggalkan Tae"

"Mana ada mummy tinggalkan Tae. Mummy pergi sekejap je. Lepas habis kerja mummy balik la"

Balas Jihyo. Wajah Tae ditenung.

"Daddy Jimin?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Daddy Jimin?"

"Dad—daddy Jimin pun ikut sekali"

"Okayla. Tapi janji, mummy balik cepat dari work"

Jihyo mengangguk berjanji kepada Tae. Setelah itu, Tae turun ke bawah untuk berjumpa dengan Jimin. Jihyo pula mula mengemas barangnya.

"Daddy!"

Suara riang Tae memanggil Jimin membuatkan Jihyo tersenyum sedikit.

Setelah siap mengemas barangnya, Jihyo turun bersama bagasinya.

"Dah siap? Jom"

Kata Jimin. Bagasi Jihyo di ambil lalu diletakkan di dalam bonet kereta. Tae sudah berada di dalam kereta. Setelah selesai mengunci pintu barulah kereta Jimin bergerak keluar dari kawasan rumah.

..

Jumaat pagi, hospital Russia

Setelah hampir 22 jam di dalam kapal terbang. Mereka akhirnya tiba di Russia. Jimin terus membawa Jihyo ke hospital kerana sakit kepala Jihyo datang kembali dengan lebih sakit.

Jihyo terus di bawa ke dalam emergency room. Doktor Louis yang telah di cari oleh Jimin segera tiba di ER. Doktor Louis menghampiri Jimin dan berharap Jimin bertenang.

Jimin duduk di bangku besi di luar emergency room

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jimin duduk di bangku besi di luar emergency room. Dia mengabaikan kesejukkan dari bangku besi itu yang didudukinya. Entah mengapa, dia juga tidak sedap hati.

Jimin sekejap duduk, sekejap berdiri. Perutnya pula sudah berkeroncong hebat. Minta di isi. Jimin pergi ke cafe hospital untuk makan.

Pembedahan itu mengambil masa  sekurang-kurangnya 8 jam. Atau pun lebih.

Jimin duduk di kerusi cafe. Secangkir kopi panas dan roti. Cukupla untuk pagi ini. Petang nanti, makan lagi.

Sedang dia duduk menikmati makan paginya, baru dia teringat bagasi mereka masih di airport. Disebabkan terlalu panik dengan keadaan Jihyo yang sebaik sahaja sampai Russia dia pengsan, habis bagasi tertinggal.

Jimin minum kopi panas nya sedikit demi sedikit sebelum kopi itu tertumpah di atas bajunya.

"Kenapa aku rasa tak sedap hati ni? Selamatkan la Jihyo"

Kata Jimin perlahan. Bajunya pula di lap dengan tisu. Kesan kopi masih lagi melekat di bajunya.

International Russia Airport

Jimin menarik bagasi mereka setelah bagasi itu bertukar tangan. Dia kemudian menuju ke arah teksi.

"Risco Hotel, sir"

Pemandu teksi itu mengangguk faham lalu bergerak ke Risco's Hotel. Jimin memicit kepalanya sedikit. Sudah sejam pembedahan berlangsung. Tiada khabar lagi tentang Jihyo.

Jimin sudah memesan kepada Dr Louis untuk memberitahunya jika pembedahan selesai. Gambar Jihyo di belakang casing telefonnya di pandang. Berharap pembedahan berjalan dengan lancar.

Risco's Hotel

Taehyung, Heejin dan Winwin turun untuk breakfast. Dia ketawa mendengar cerita Winwin dan Heejin. Tawanya terhenti apabila dia terlihat seseorang.

"You pergi masuk dulu. I nak ke tandas sekejap"

Kata Taehyung. Heejin hanya mengangguk.

"Kaja Winwin"

Tangan Winwin di pegang oleh Heejin. 

"Jimin?"

Soal Taehyung bersendirian. Taehyung pula masih memerhati Jimin.

"Okay thank you"

Kata Jimin kepada pelayan hotel. Taehyung hanya memerhati Jimin dari jauh. Dia juga perasan bagasi Jihyo di tarik oleh Jimin naik ke lif untuk ke bilik.

Taehyung masuk ke dalam apabila kelibat Jimin telah hilang dari pandangan matanya. Persoalannya sekarang apa Jimin dan Jihyo buat disini? Bagaimana bagasi milik Jihyo ada bersama Jimin?. Telefonnya di bawa keluar, dan Taehyung menghantar message kepada Jihyo

Taehyung
Kau ada di mana?




















Tbc.

Pregnant By My Bully | Song Jihyo & Park Jimin [C]Where stories live. Discover now