HIS ANGEL 08

464 36 7
                                    

       WAJAH Zumi dilihat dengan baik. Tidak segar seperti hari pertama kami berjumpa. Hari ini
wajag dia nampak agak lesu. Dia sakit ke ?

       " Kau okay ke Zumi ? Pucat semacam jer aku tengok wajah kau nie " Soalku kepada Zumi .

       " Aunty Zumi okay ke ? Nak Ain bawa Aunty Zumi ke klinik ke ? " Ain bertanya kepada
Zumi .

       " Kau demam ke ? " Shira letak belakang tangan nya keatas dahi Zumi .

       " A-aku okay " Jawab Zumi ." Dekat dapur kau ada buah mangga tak Shira ? Aku craving lah , maklumlah dekat sana tak ada buah macam tue " Shira terus
mengangguk , berjalan kearah dapur .

      " Betul ke kau okay ? Aku tengok wajah kau nie dah macam orang nak pengsan , kalau
nak pengsan tue , pengsan jelah " Ujarku. Nanti kalau dia betul-betul pengsan macam mana ?

       " Haahaha , gila betul lah otak kau tue Reen , suruh Zumi pengsan pulak " Shira gelak walaupun tengah menghiris buah mangga didapur .

       " Reen ? Boleh tak kau buatkan aku sambal belacan campur kicap juga okay , sebab kalau buah mangga dicicah sambal belacan campur kicap , perghh sedap nya cenggini " Aku baru jer nak rehat , dah ada kerja baru buat
sambal .

       " Baiklerrr " Aku bangun malas dari kerusi , macam nak tak nak jer kerusi nie lepaskan aku .

       " Uwaa sedap nyaa , thanks tau Reen , Shira .. " Aku dan Shira mengangguk kepala jelah .

       " Shira ? Aku nak tanya sesuatu boleh ? Patung teddy bear besar - besar yang tengah duduk atas sofa ruang tamu kau tue , Ain punya ke ? Comei , besar sungguh " Mataku dari tadi melihat kearah patung teddy bear yang agak besar lah juga .

       " Bukan , tue dari Dean Zayden " Mataku membulat besar , serius lah dari ex husband kau ?!

       " Dari ex husband kau ek ? "

       " Dia bagi patung tue dekat kau atau Ain?"

       " Aku " Aku mengangguk kepala jelah .

        " Kenapa dia cari kau ? Macam mana dia tahu tempat tinggal kau nie ? " Tanya Zumi .

       " Hmm , tempoh hari aku terlupa ambil Ain dekat tadika , masa aku keluar dari rumah
baru teringat nak ambil Ain , aku terkaku melihat seorang lelaki berpegang tangan Ain , siapa lagi kalau bukan Dean "

       " Patung bear tue dia kirim pagi tadi , dekat kedai aku "

       " Dahtue aku marah pergi serang tempat dia , aku suruh dia bagi balik anak lelaki aku "

       " Dahtue dia jawab TAK NAK "

       " Dia TAK NAK sebab tue anak dia juga "

       " Tapi , serius lah , aku nak sangat jumpa anak lelaki aku tue "

       " Carnell Zayyan " Serta muka - mukanya sekali bercerita kisah Teddy bear tu. Tapi aku turut kesian dengan Shira. Apalah malang sangat hidup kau
Shira.

       " Semalam ada tetamu yang tak diundang datang kerumah aku . " Aku mula membuka cerita .

       " Siapa ? " Soal Shira .

       " Bekas suami kau lah . Dia kawan juga adik kepada suami aku , Fareed . Kau rasa ? Aku pun terkejut ! Tengok muka dia pun aku tengah tahan diri nak hempuk dia guna kuali semalam .

       " Ujarku . Geram. Aku mula membuka cerita kisah aku dan Dean bertemu tanpa sengaja semalam.

.
.
.
.
.

       Sekarang nie mata aku main peranan , asyik mengantuk dari tadi . Kalau aku letak kepala atas meja , nanti Madam Caroline tikam buku tebal kesukaan dia dekat aku pula . Seram.

       Satu lagi , aku hairan kenapa Danish dari tadi pegang perut dia tue , dia sakit perut ke ? Ini mesti kes belum sarapan pagi ni.

       " Danish ? Kau kenapa ? Kau sakit perut ke ? Kalau kau sakit perut , pergilah tandas buang air besar " Bisik ku kepada Danish .

       " Atau kau tak sarapan pagi lagi ? " Tekaku. Maklumlah , aku ni bukannya kenal sehari dua.

       " A-aku tengah senggugut lah weyh , sakit macam nak beranak tahi , aku nak berdiri dan minta izin ke tandas pun macam takut apabila tengok wajah Madam Caroline . " Budak Danish nie dah kenapa ? Orang senggugut ada darah period , kau seorang jer yang ada senggugut keluar benda lain macam dah kenapa Danish ?

       Tak senonoh langsung budak nie . Dahlah kentut dari tadi tak henti - henti , kau ingat kentut kau tue wangi sangat ke ? HAH ?

       " Kenapa tahi kau tak naik balik selepas tengok wajah Madam Caroline ? Malah semakin nak turun " Kataku , kau nak melawak sangat kan ?

       " AWANG DANISH ! " Pantas kami berdua melihat kehadapan.

       " If you want to go to the toilet, you better go now, your fart is not perfume " Pfftt aku sekarang nie tengah menahan ketawa apabila Madam Caroline bersuara untuk Danish .

       Terus segar mata aku dibuatnya. Mengantuk pun hilang. Kena tembak terus oleh Madam Caroline. Kesian kau Danish.

       " Okay class ! Kelas sampai disini sahaja . Sebab I nak pergi meeting . Have a nice day " Sebaik sahaja kelas selesai, dari masukkan segala nota kedalam beg sampailah aku berjalan keluar dari kelas asyik ketawa.

       " Wah wah wah , ketawa lagi , sila ketawa sampai mulut kau terkoyak " Danish mula berang .

       " Ha ha ha " Ketawa tak ikhlas jelah .

       " Nashwa~~ tak baik tau ketawakan aku , jahat lah kau nie " Siapa yang suruh kau buat lawak dalam kelas Madam Caroline tadi ?

       " Perfume semula jadi HAHAHAH " Semakin senak perut aku bawa ketawa .

       " Apa yang terlalu lawak sampai first love saya nie ketawa tak ingat dunia ? " Ketawa ku
terus terhenti apabila melihat Inayat dihadapanku. Auto senyuman ku menurun
perlahan.

       " Kau ada kelas ke ? " Soal Danish. Dia sekadar mengganguk.

       " Awak tak jemput saya pun datang ke majlis kahwin awak ? " Banyak - banyak soalan , soalan tue juga dia tanya . Tapi dari mana pula dia tahu aku dah kahwin ? Wajah Danish dipandang. Danish menggeleng kepala.

       " Saya jemput orang yang terdekat jer " Jawabku .

       " Your husband name is Muhammad Fareed Aqash right ? Tumbukan dia padu , sampai membuatkan seminggu saya tak dapat datang kelas atas sebab wajah saya penuh dengan lebam " Mereka berdua bergaduh ke ?
Pernah bertemu ke ? Bila teringat balik , wajah Fareed pernah
lebam .

       " Hal abang dan DIA jer ? "

       " Takkan DIA tue awak ?! " Kataku sambil menunjuk kearah Inayat .

       " Awak nak apa lagi Inayat ? Kita takda hubungan special apa - apa pun sampai awak nak ganggu suami saya. "

       " Saya yang dulu suka dekat awak , tapi awak tak pandang saya satu kali pun , Qaireen "
Ujarnya.

       " Cuba awak ingat apa yang awak pernah buat dekat saya dahulu sampai saya tak sanggup nak tengok muka awak lagi. Sila imbas sekali ya , Inayat " Kataku. Terus pergi meninggalkan Inayat berdiri sendirian.

My Sweet Shuben [ C ]Where stories live. Discover now