HIS ANGEL 10

445 36 6
                                    

       TANGAN Zumi digenggam dengan erat. Kesian pulak Zumi dibebel oleh Shira. 

       " Dah sebulan kau sembunyikan anak didalam perut kau tue " Kata Shira . Aku tahu 
Shira sekarang nie tengah marah dekat lelaki yang membuatkan Zumi mengandung.

       " Bagitahu siapa lelaki tue Zumi , please" Mohon ku.

       " Mana tahu kita dapat keadilan selepas report polis ataupun kita upah peguam? " Ujarku. Nasib baik aku ada keluarga yang  bekerja sebagai peguam.

       Zumi mengeleng perlahan. Matanya merah. Mungkin bekas menangis tadi semasa kena bebel oleh Shira.

       " Tak , a-aku tak mengandung anak luar nikah " Dahiku mula berkerut , tak mengandung 
anak luar nikah ? Kalau betul , mana suami dia ?

       " Aku dah kahwin " Mulutku ternganga luas apabila mendengar apa yang disampaikan oleh Zumi . Tinggal nak suruh lalat masuk lagi 
saja.

       " Kau dah kahwin ?!!! Dengan siapa ?!!! Bila masa kau kahwin ?! Kenapa tak bagitahu aku dengan Reen ?!!!!! " Shira tinggikan suara . 
Aku tahu Shira sekarang nie tengah naik angin tapi janganlah buka volume besar sangat.

       " Shira , biarlah Zumi bagitahu apa dah terjadi sebenarnya " Kataku .

       " Sebenarnya , aku dah kahwin tiga bulan  yang yang lalu , dekat Turki . "Ujar Zumi .

       Mata aku terbeliak amatlah besar , macam tak sangka dekat Zumi , kahwin sembunyi? Tapi 
kenapa kena kahwin sembunyi ?

       " Siapa lelaki yang bergelar suami kau tue ? " Tanya Shira . " Aku tak nak bagitahu nama dia siapa , tapi aku nak bagitahu kalau sekarang nie aku tengah melarikan diri daripada dia "

       " Dia curang !" Nada suara Zumi sedikit tinggi , marah . Zumi menangis , aku memeluk Zumi dengan erat. Menangis untuk kali ketiga.

       " Kau baringlah , rehat " Suruh Shira. Walaupun bebel dia mengalahkan mak-mak , tapi aku tahu Shira sangat sayangkan kawan dia.

       " Haih ! Aku pun tak faham dengan sifat lelaki sekarang nie . Susah sangat ke nak setia ?! Tak cukup seorang ke ? " Aku , Shira , Zumi dan Ain lantas menoleh kearah empunya suara , siapa lagi kalau bukan mama aku.

       " Kalau mama tahu siapa lelaki tue , memang mama lempar dia dengan kawan dia dekat sungai. " Bebel mama sambil menuang 
kan bubur ayam kedalam mangkuk.

       " Biar dia berkawan dengan para buaya dalam sungai tu. Spesies dialah tue " Kalau 
mama aku bebel paling win.

       " Bagitahu mama apa alamat lelaki tue ? Nombor telefon dia pun mama sudi terima. Nanti mama ajar dia " Ujar mama , mangkuk yang berisikan bubur tadi dihulurkan kepada Zumi.

       " Tak apalah mama. Larikan diri daripada dia pun , Zumi dah bersyukur. Malaslah nak tengok muka control handsome dia tue " Jawab Zumi. Amboi bukan main dia mengata suami 
sendiri.

.
.
.
.
.

       Ini bukan masalah terbesar bagi aku. Wajah kacak Fareed dipandang. Semalam selepas balik 
dari hospital , dia memberikan aku kejutan. Kejutan pergi ke SEOUL ! Honeymoon ! Sweet nya suami aku.

       " Akhirnya , tercapai juga hasrat nak pergi dekat sini. " Ujarku. Senyuman teruja diukirkan daritadi.

       " How ? Best tak ? " Tanya Fareed . Gila tak best , ini adalah pertama kali aku ke sini.  Biasanya hanya mampu lihat dekat skrin tv. Lagi – lagi dalam drama korea.

       " Of course best " Jawab ku , habis awning tudung aku buruk kena tiup angin dekat sini .

       " Sayang ? Abang nak tanya something boleh ? " Soal Fareed .

        " Penting ke ? " Soalku .Fareed mengangguk .

       " Apa dia ? "

       " Sebenarnya , abang ni tak sempurna . " Ujar Fareed .

       " Macam mana tak sempurna 
pula " Ujarku .

       " Abang anak tanpa ayah. Abang anak haram "

       " Abang dilahirkan sebelum ayah dan ibu kahwin . Mama pun tahu hal nie jugak . " Ujar Fareed. 

       " Kenapa bagitahu Reen ? " Soalku .

       " Abang bagitahu awal , takut 
nanti Reen tak terima abang lagi " Ujarnya .

      " Setiap manusia ada kekurangannya . Tak semua manusia perfect . Faham ? Lagi pula kalau tanpa ayah pun , ibu abang pun boleh jadi ayah kepada Abang. " Ujarku .

       " Awak ? Reen nak tanya sesuatu boleh ? " Tanyaku .

       " Dean tue dia dah temu wife dia ke ? " Soalku .

       " Dean bagitahu dah jumpa , tapi Dean cakap kalau wife dia nak main sembunyi - sembunyi , dia on jer " Jawab Fareed .

       " Macam mana sayang kenal Dean ? " Soal Fareed. Lah , kena tanya balik lah pulak.

       " Dia tak cerita dekat awak ke ? Dialah penyebab Shira jadi janda . Dahtue rampas anak lelaki Shira . " Ujarku.

       " Dahtue kan lagi bang-"

       " Assalamualaikum Aqash " Siapa pula yang bagi salam dekat korea nie ? Potong line aku nak bercerita lah.

       Aku melihat kearah perempuan itu , siapa pula minah nie ? Sukati panggil nama suami
aku.

       Wow , seksi betul minah nie , tinggi pulak tue , kaki dia putih, badan kurus , rambut hitam , panjang sampai paras pinggang . Tak melayang ke kalau kena tiup oleh angin? Amboi mulut kau , Reen. Aku rasa badan dia nie , kalau kena tiup angin kuat , confirm dia ikut terbang sekali . 
HAHAH gurau saja bah.

       " Miya ? " Eh Fareed kenal ke dengan minah nie ? Ops aku lupa dia ada nama , bukan minah .

       " You buat apa dekat sini Qash ? "

       " And siapa pula perempuan 
yang berbalut kepala pakai kain nie ? "

       " Pakai serban eh? "

       Aku nak marah ke nak ketawa ni? Jangan sampai aku rugyah kau dekat sini.

       Astagfirullah perempuan nie dah kenapa ? Kepala aku nie tengah berbalut ke ? Aku pakai 
tudung okay , tak macam kau tue rambut minta ditarik.

       " Stop it Miya "

       " She is my wife , Qaireen Nashwa , gorgeous right? I rasa baik you pulang. Jangan 
ganggu I berbulan madu dengan isteri I " 

       Sedikit terkaku apabila Fareed memuji aku gorgeous dihadapan perempuan ni. Tak sangka aku cantik didepan mata orang yang 
tepat.

       " Ouhkay , Fine ! " Aik ? Marah ke ? Ke cemburu?

       " Gorgeous ke ? " Soalku.

       " Always " Jawab Fareed.

       " Isteri saya memang cantik sampai mata ni pun tak sanggup nak melirik kearah perempuan lain " Ujar Fareed. Melebih pulak dia ni. Nak buat aku blushing ke ?

My Sweet Shuben [ C ]Where stories live. Discover now