PART 3

86 9 0
                                    


Sejak satu sekolah tahu Jen dan Lim berpacaran. Sean hanya sibukkan dirinya dengan aktivit disekolah.Lagi beberapa bulan saja mereka akan meninggalkan sekolah dan melanjutkan studi di university.

Disaat jennie banyak menghabiskan masa dengan Lim dan membuat waktunya dengan Sean semakin sedikit dan membuat hubungan dengan Sean sedikit menjauh. Sean pulak hanya membiarkan itu berlaku kerana ia fikir ia hanya sebatas sahabat saja bagi jennie.

"Sean"tegur jisoo saat sean baru saja habis melatih junior bermain basketball.

"Oh jisoo ada apa"tanya Sean sambil mengelap peluh dimukanya.

"Hmm apa kau boleh menemaniku membeli hadiah buat adik lelakiku?"tanya jisoo pada sean dengan ragu.

"Baik tunggu sebentar aku tukar baju dulu"jawab sean lalu pergi ke bilik persalinan.

Sejak itu hubungan jisoo dan sean boleh dikatakan semakin rapat kerana hanya jisoo saja yang berani mendekati sean dan sean menunjukkan sikap yang sebaliknya dari sikapnya bila bersama jisoo.

"Ayuh jisoo,"ajak sean menuju keretanya.

Saat jisoo dan sean pergi, Jennie melihat mereka pergi bersama dan merasa ia sudah lama tidak menghabiskan masa bersama dengan sean.

"Sayang ayuh kuhantar pulang"tegur Lim

"Ne ayuh"sahut jen.

.
.
.
.

"Sean apa yang kau suka?"tanya jisoo setelah selesai membeli hadiah untuk adik lakinya.

"Wae ? kenape kau menanyakan padaku?"tanya sean sedikit heran.

"Ani, aku membeli jam buatmu sebagai tanda terima kasih kerana menemaniku harini."ucap jisoo lalu menarik tangan sean dan memakai jam rolex.

"Ini sangat mahal jisoo, dulu aku hanya memberimu hadiah yang biasa saja. Ini keterlaluan jisoo. Aku kurang senang menerimanya."ucap sean sedikit sopan.

Jisoo menghalang sean dari membuka jam ditangannya.

"Ani jangan sean aku ikhlas dan siapa kata hadiahmu biasa saja. Lihat ini aku memakainya apa kau tidak perasan ?"tanya jisoo lalu menunjuk rantai yang ada huruf J itu.

Sean tersenyum

"Aku perasan jisooyaa , Aku senang melihatnya kau nampak comel bila begini"ucap sean sambil mengusap rambut jisoo.

Jantung jisoo detak laju apabila sean mengusap rambutnya. Jisoo terus membelakangkan sean kerana mukanya sudah kemerahan.

Sean tersenyum melihat jisoo tersipu malu. Sean tahu jisoo menyukainya tapi buat masa sekarang sean taktahu apa perasaannya pada jisoo dan jennie sama.

"Ayuh pulang ini sudah malam. Mesti Tuan Kim mencari anak perempuan sekarang."ucap Sean lalu menarik tangan jisoo ke parkir.

"Akhhhhh seannnn aku tak mampu menahannya lagi. Aku benar2 mencintaimu"guman jisoo.

.
.
.

"SEAN" jerit jennie apabila melihat sean baru pulang.

Jennie berlari mendekati Sean dan memeluk Sean, entah perasaan jennie saat itu sangat merindui sahabatnya.

"Jennie"ucap sean sedikit menarik tubuh jennie

Jennie tersentak apa Sean tak ingin memeluknya lagi. Hati sedikit sedih apabila sean sedikit menolak untuk dipeluk.

"Jenn ini tak elok buatmu kau sudah berpunya aku taknak Lim salah faham jika ia lihat kau memelukku begini."jelas sean.

"Lim akan mengerti kerana kau orang penting dalam hidupku"ucap jennie yang taknak kalah dengan sean.

"Ani, Lim akan menjadi orang paling dalam hidupmu setelah ini aku mungkin akan menjadi milik orang lain. Mana ada orang akan rela miliknya dipeluk oleh orang lain. Aku rasa kau faham apa yang ku ingin sampaikan. Aku taknak jadi penghalang antara kalian."ucap sean

"Kau berubah sean"ucap jennie sedikit sedih

"Kau bukan aku kenal dulu. Aku ingin kau yang dulu selalu ada untukku. Kau seperti ingin menjauh dariku. Apa aku melakukan kesalahan sean ?"ucap jennie lalu meraih tangan sean.

Sean melihat mata jen yang sudah merah. Hatinya tidak suka melihat jennie sedih.

"Mian jennie, aku melakukan semua ini ada sebab dan aku tak boleh menyatakannya. Aku doakan kalian bahagia."ucap sean lalu melepaskan tangan jennie yang memegang tangannya.

"Sean hiks"ucap jennie.

.
.

Fate of Love (CHAENNIE)Where stories live. Discover now