"Gülbeyaz işe başladı yani!"
Kızlar akşam, evde buluştular. Bergüzar, günün özetini anlattı. Sude, dinlediği her şeyi hayretle karşıladı.
"İşten çıkıyorum. Kızım, ben asıl meseleleri kaçırıyorum ya! Off hafta sonu bizimkilerin yanına gideceğim. Hulki amcanın doğum günü. Koca adama da doğum günü yapılır mı?"
"Neden, yaşlandı diye onu insan sınıfından çıkarıyor musun? Şimdi onların anılmaya, özel günlerinin hatırlanmasına daha çok ihtiyaçları var! "
Bergüzarın sözü üzerine Sude bir süre düşündü.
"Bu yönden düşünmedim doğrusu! Anneme söyleyeyim de sürpriz parti hazırlayalım. Bu konularda annemin üzerine yoktur."
"Bergüzar, sen gidecek misin şimdi?"
"Sevgicim bu gün Gülbeyaz'ı tek başına bırakmak istemiyorum. Çocuklar yadırgaya bilir. Bir kaç parça bir şey alıp gideyim. Yarın akşam gelirim."
"Bence gelme, biraz kal çocuklarla. Babaları yokken sende rahatça onlara doyarsın. Hem eve de alış."
Bergüzar, Sude ye anlamsız gözlerle baktı.
"Bakma öyle, gidişattan, artık ömrünün kalan günlerini o evde çocuklarla mutlu mesut geçireceğin anlaşılıyor.
Bu adam seni bırakmayacak. Sende boş değilsin. Bergüzar, tamam acele etme ama hayatı da kaçırma derim.
Hayatımın hiç beklemediğim bir zamanında on sekiz ayım heba oldu. Kim böyle bir şeyi öngörebilir ki!"
Bergüzar bir şey söylemedi. Kapı çalındı.
"Sevgi, sevgilin geldi aç kapıyı."
Sevgi, Sude ye dil çıkardı ve kapıya koştu. Galip, sıkıca sarılınca karşılığını aldı.
"Her şey yolunda mı sevgim?"
"Evet. Neden sordun?"
"Bilmem, böyle karşılanmak hem hoşuma gitti, hem korktum açıkçası!"
"Gel içeri, seni özledim."
Galip, tek kaşını kaldırıp, Sevginin gözlerine baktı ve canının yanmamasına özen göstererek dudaklarına uzandı.
"O hoo, içeri gidinde bende geçeyim."
Galip, gülerek Bergüzarı öptü.
"Nereye bu saatte?"
"Bırak gitsin ben anlatırım."
Bergüzar fırladı, bulduğu ilk taksiyi çevirdi.
**** ****
"Maamii deldi, Maamii deldi."
Çocuklar, taksinin parasını ödemekte olan Bergüzarı karşılamak için evden fırladılar.
"Heey yavaş olun düşeceksiniz!" Gülbeyaz'ı dinleyen kim!
"Atlayın kucağıma."
Bergüzar, ikisine de sarıldı ve sağlı sollu kucağına aldı.
"Off ne çok yemek yiyorsunuz. Kollarım koptu, amma ağırsınız! "
Çocuklar kıkırdama başladılar.
"Maamii ben vay ya, bu kadar makayna yedim." Minik tombul kollarını açtı.
"Ben de, ben de yedim. Hem ben pötte de yedim. Yanında dodomes yedim. Ayyan bile içtim. Dimi Balım?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AĞLADIĞIMA BAKMAYIN (üç kadın)
Fiksi UmumÜç kadın, üç hikaye. "Tek seçeneğiniz var. Annen mi, doğmamış bebeğin mi?" Üçüncü kadın sordu. "İnsan kendi evladını satar mı?" Birinci kadın sordu. "Çok adice." İkinci kadın konuştu. "Sen hiç seçeneksiz kaldın mı ki?"