Luku.1 Metsässä

20 0 2
                                    

Katselin ympärilleni kun juoksin metsään ja huomasin auringon laskevan joten käperryin suojaisaan paikkaan. Kuuntelin metsän ääniä ja kuulin kuinka jonkin lähestyi minua. Huomasin vasta nyt kuinka pieni kokoinen olen. Kuuntelin kissojen tulemista luokseni ja hetken tarkkailtuaan ympäriinsä yksi heistä sanoi. "Tule ulos sieltä kolosta". En hievahtanutkaan. "Tule nyt ulos. Emme me sinulle pahaa halua. Emme vain ole nähneet sinua aiemmin täällä". Sanoi yksi kissoista. "Huisketassu vetäisitkö hänet ylös hännästä"? Kysyi yksi kissoista. "Selvä Kanimyrsky". Huisketassu vastasi ja veti minut ylös. Vapisin pelosta. "Hän hän on pentu vasta". Kanimyrsky huudahti. "Viemmekö hänet leiriin"? Huisketassu kysyi. Huomasin kuinka Kanimyrsky nyökkäsi. "Kuka oikein olet"? Kanimyrsky kysyi. "Elena". Vastasin. "Oletko kotikisu"? Huisketassu kysyi. "En". Kuiskasin. "No mistä sitten olet"? Huisketassu tiukkasi ja vaikenin saman tien. "No tulet joka tapauksessa leiriimme niin saat luvan kertoa Ruusutähdelle mikä oikein olet". Kanimyrsky sanoi ja nappasi minusta kiinni ja lähdimme kohti leiriä.

Kun tulimme heidän leiristään sisään huomasin kissojen kääntävän katseensa minuun. "Kuka tuo on"? He kyselivät ja supattivat ryhmissä. Huomasin kuinka kellertävä naaras asteli ulos pesästään aukiolle. "Kanimyrsky mitä tämä tarkoittaa"? Hän kysyi. "Löysimme tämän pennun metsästä yksin". Kanimyrsky selitti. "Jaahas". Ruusutähti sanoi. "Kuka hän on"? Hän kysyi. "Hän sanoi nimeksensä Elena". Kanimyrsky vastasi. "Hän on kotikisu". Huisketassu sanoi. "Kerran kotikisu aina kotikisu". Huisketassu sanoi. Ja toinen kolli yhtyi huutoon. "Kerran kotikisu aina kotikisu"! Hän ulvaisi. "Rauhoittukaa"! Ruusutähti ulvaisi kuuluvalla äänellä ja koko klaani vaikeni. *En kertoisi totuutta kuka oikeasti olen ainakaan heti*. Pohdin. "No Elena". Ruusutähti sanoi ja käänsin katseeni häneen. "Hyväksyn sinut klaaniin, mutta sinun tulee todistaa uskollisuutesi". Ruusutähti sanoi. "Nimitän sinulle mestarin ja hän katsoo, että oletko uskollinen". Ruusutähti selitti.  "Saapukoon jokainen oman riistansa metsästämään kykenevä suur kivelle klaanikokoukseen"! Ruusutähti ulvaisi ja kaikki loput tulivat paikalle. "Elena on halukas liittymään klaaniin joten tästä lähtien hänet tullaan tuntemaan Säihkytassuna. Säihkytassun mestari tulee olemaan Tuulihenki". Ruusutähti sanoi ja yritin etsiä mestariani katseella.  "Tuulihenki olet valmis saamaan kolmannen oppilaasi ja toivon, että siirrät kaiken tietosi ja taitosi tälle nuorelle oppilaalla"! Ruusutähti naukui kuuluvalla äänellä ja huomasin jonkun soturin nyökkäävän. *Varmaankin Tuulihenki*. Pohdin ja huomasin kollin astelevan luokseni ja koskettavan nenää kanssani ja vastasin kosketukseen hiukan epävarmasti. " Ei huolta sinusta tulee paras soturi mitä klaanissa on nähty". Mestari supatti korvaani. Sitten klaani alkoi hurraamaan. "Säihkytassu, Säihkytassu"! "Tule Säihkytassu"! Kuului ääni vähän matkan päästä. "Hei olen Mäntytassu". Musta naaras sanoi. "Hei minä olen Säihkytassu". Sanoin. "Voin näyttää sinulle oppilaiden pesän". Naaras sanoi kiepahtaen kannoillaan ja lähdin tämän perään vilkaisten mestarini huvittuneita kasvoja. "Aloitetaan huomenna auringonnousun aikaan". Tuulihenki huusi perääni ja kun saavuin Mäntytassun luokse. "Älä välitä Huisketassusta. Hän on kunnon kiusankappale ja kiusaa kaikkia muita kun klaaniin syntyneitä.  Ruostetomu on samanlainen". Mäntytassu selitti. "Onko hän se joka yhtyi huutoon"? Kysyin ja sain vastaukseksi nyökkäyksen. "Ruostetomu on Huisketassun isä ja tämän poika seuraa mielellään isänsä jalanjäljissä". Mäntytassu selitti. "Minun vieressäni on vapaa paikka. Voit mennä siihen jos haluat. Ilmatassu nukkuu myös täällä, koska parantajan pesässä on liian ahdasta sillä viheryskä on saanut aikaan jo kaksi sairastunutta joten jos tunnet olosi yhtään nuhaiseksi käy Ratamovarren luona hakemassa kissanminttua". Mäntytassu selitti. "Onneksi hiirenkorvan aika on pian". Tämä huokaisi ja sitten tämän keho alkoi kohoilla tasaiseen tahtiin nukahtamisen merkiksi. Vaivuin itsekin rauhattomaan uneen ja viimeiseksi ennen nukahtamista ajattelin millaista elämä klaanissa ja Mäntytassun kanssa mahtaisi olla.


//Toivottavasti piditte. Tää on mun ensimmäinen kunnon tarina joten virheitä saattaa olla. Niistä saa tulla huomauttamaan ja otan mielelläni palautetta vastaan ja ehdotuksia siitä miten voisin parantaa tarinaani ja mahdollisia ideoita.  



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 11, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Säihkyn kohtaloWhere stories live. Discover now