HIS ANGEL 16

406 30 1
                                    

       Melihat wajah Dean yang terpaksa menghantar
Danish balik sangatlah kelakar. Daritadi wajahnya asyik cemberut.

       Maklumlah Danish tadi datang ke sini dengan GRAB .

       " Hmm , Reen ? " Shira panggil aku . Melihat wajahnya seolah hendak memberitahu sesuatu yang amat penting kepada ku .

       " Hmm , ingat tak kes Inayat ? " Aku mengangguk kepala , Shira nie dah kenapa buka kes lelaki tue pulak ?

       " Aku nak bagitahu , tapi Fareed suruh
tutup mulut " Kata Shira .

       " Fareed ? Kenapa dengan Fareed ? " Soalku.

       " Apa kata biar Fareed sahaja yang bagitahu benda nie dekat kau .. " Aduh , nielah malas nie .

       " Cerita jelah .. " Paksaku .

       " Okay , straight to the point lah kan , sebenar Miya nak perangkap Fareed , tetapi Inayat yang dituduh atas merogol. "

       " Miya bukan main lagi menangis weyh , dia fikir tue Fareed , rupanya Inayat .. "

       " Rupanya Miya dengan Fareed dah buat plan nak perangkap suami kau , Fareed "

       " Miya buat macam tue agar kau bersangka buruk dekat Fareed"

      " Kesian suami kau tau "

       Shira memberitahu apa yang dia tahu .

       " Aku dengan Danish ada dekat sana jugak .. " Hah ? Apa ?! Aku tidak bersuara , hanya diam . Biar mereka berdua bercerita dahulu ..

       " Zumi juga tahu , tapi Zumi tak ikut . Kau tahulah dengan perut Zumi tue "

       " Fareed , Dean juga ada dekat sana "

      " Danish tak sengaja terdengar perbualan antara Miya dengan Inayat dekat satu restoran nie , masa tue Danish dengan Bonda dia pergi makan dekat restoran tue juga . "

       " Hubungan Miya dengan Inayat adalah sepupu "

       " Danish dengar kalau Inayat yang buat plan tue "

       " Miya call Fareed nak minta tolong "

       " Fareed pun ikut jelah , and kami pun ikut Fareed dari belakang "

       Aku melihat Inayat pukul belakang Fareed , and yeah Fareed pengsan . "

       " Semasa Miya ke tandas , aku tutup lampu "

       " Dean pulak pergi settlekan si Inayat tue ,
dia letak Inayat atas katil , and bawa Fareed lari "

       " Kami pun buat panggilan polis dengan pakai telefon Miya , ada kes Rogol dekat hotel OYO "

      " Kalau kau nak tahu , rancangan kami nie
dari idea Fareed "Lancar sekali Shira nie cerita dekat aku .

       " Hebatkan suami aku ? " Aku tak terkesan pun dengan cerita tue , sebab aku tahu Fareed semestinya bijak macam aku juga .

      " Ehh ? Tue jer respon kau ? Aku ingatkankau akan marah dengan aku dan Zumi sebab rahsiakan benda nie " Kata Shira . Dia risau aku marah ke ?

       " My lovely cousin aku nie mana pernah marah melainkan kecewa " Sampuk Zumi pulak.

       " Pernah lah dia marah , sedikit jer " Kata Shira .

       " Tak pernah lah " Lawan Zumi .

My Sweet Shuben [ C ]Where stories live. Discover now