KathyCalanthe teşekkür ederim (:
1- KathyCalanthe kimdir?
KathyCalanthe, 2014 yılından beri wattpad'de yazan ve her daim gelişmeyi amaçlayan hayalperest bir kadının rumuzudur. Gerçek ismim Asena lakin insanlar beni Kathy ismiyle tanıyıp sevdiler, açıkçası bende kalemim ile bu ismi artık özdeşleşmiş görüyorum. Şu an 25 yaşındayım ve psikolog aynı zamanda cinsel terapistim. Uzun zamandır da amatör olarak yazarlık yapmaya çabalıyorum.
2- Yazmaya ne zaman ve nasıl bir olayla yazmaya başladın?
Küçüklüğümden beri yazardım. İlk günlük tutmakla sonra o günlükleri kısa denemeler yazmak ile başladım. Aynı zamanda çok kitap okurdum. 2013 yılında en yakın arkadaşım sayesinde wattpad'i öğrendim. İlk önce kitap okumak için kayıt oldum sonra yazmaya başladım. Benim için çok değerli olan bir insanı kaybettikten sonra da yazmak benim için birinci öncelik haline geldi çünkü kendimi bu şekilde ifade edebilmekte başladım.
3- Yazmak sana ne kazandırdı diye sorsam?
Yeni dünyalar, yeni insanlar... Bana bir sürü güzel okuyucu kazandırdı. Hepsi de ailem gibi oldu. Ayrıca yazmak kişisel anlamda gelişmemi ve kendimi bulmamı sağladı.
4- İyi yada kötü yorumların sende bıraktığı etki nedir?
İyi yorumlar beni fazlasıyla motive ediyor, kötü yorumlar ise yanlışlarımı düzeltmeme neden oluyor. Eleştiriye açık bir insanımdır. Hakaret boyutuna ulaşılmadığı sürece her yorumu dikkate alırım. Benim için iki türlüsü de oldukça yapıcıdır.
5- En başka olan kurgun hangisi diye sorsam?
Benim için hepsinin yeri çok ayrı ve hepsi fazlasıyla özel. Yine de Persona bana her daim daha farklı bir hava veriyor çünkü ona kendimden çok şey kattım. Biraz daha kişisel hissediyorum bu yüzden. Ama tabi evlat ayrımı yapılmaz, onlar benim canlarım.
6- Kurgularında yazarken dikkat etiğin unsurlar nelerdir?
Gerçekçiliği esas alırım. Fazla ütopikleşmeyi sevmiyorum. İnsanlar okurken kendinden ve günlük yaşamından bir parça bulabilmeli diye düşünüyorum. Ayrıca gereksizliktende hoşlanmam, her şeyin dozajında olması taraftarıyım. Abartıdan haz etmiyorum kısacası. Tabi bu dediklerim yazdığım tür için (psikolojik gerilim ve polisiye) geçerli.
7- En zorlandığın sahne hangisiydi?
Harzemşah'ta bir yüzleşme sahnesi vardı. O sahneyi yazarken çok fazla duyguyu bir arada yaşadığım için psikolojik olarak zorlanmıştım. Ve Persona'nın da bazı sahnelerinde aynı şekilde zorlandığım anlar oldu. Tabi bu zorlanmalar daha çok duygusal anlamdaydı. Mesela Persona'nın finalini yazacağım birkaç güne ve kendimi önce mental olarak hazırlamaya çalışıyorum ki daha çabuk atlatabileyim bazı şeyleri.
8- İdolüm dediğin bir yazar var mı?
Agatha Christie ile Dan Brown aşığıyım. İkisi de idolüm.
9- En başarılı olan kurgun HAZREMŞAH. Sence kitabın bu kadar ilgi görmesinde ki sebep ne?
Harzemşah yayınlandığı zamana göre değişik bir kurguydu. İçinde bolca beklenmedik olay, şaşırtmacalar ve gizemler vardı. O zamanın kurgularına göre de kadın karakter çok güçlüydü. Sanırım bunlar birleşince ortaya ilgi çekici bir kitap çıktı. Bu yüzden olabileceğine inanıyorum.
10- Son olarak gelecekteki hayalini ve kendini nerede görmek istediğini öğrenmek isteriz?
Gelecekteki hayalim, deniz kenarında bir evde sabahtan akşama kadar yazabilmek, keyif aldığım şeyleri icra edebilmek. Umuyorum ki ileride kitaplarım sadece bu platformda değil, ellerimin arasında da var olabilirler. Kendimi görmek istediğim yerlerde her daim benim ile olacak şeyler işim ve kitaplarım...
Umarım hayallerin, istediklerin en güzeli ile senin olur❤️ beni kırmayıp sorularıma cevap verdiğin için çok teşekkür ederim (:
asıl ben teşekkür ederim, tanıştığıma memnun oldum :) ❤️
Bende öyle ve rica ederim❤️✨️
KathyCalanthe yazarımıza buradan soru sorabilirsiniz.
Bol bol yorum ve oy istiyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YAZAR KÖŞESİ
Short StoryWattped üzerinde yazan yazarların bilinmeyenlerini soruyoruz... Hadi sende gel en sevdiğin kitabın yazarı hakkında bilmediğin şeyler öğren.