HIS ANGEL 17

403 35 1
                                    

       Angin harinie tak bawa main - main . Nyaman
pula kena tiup . Nasib baik badan aku tak kurus
sangat . Kalau kurus sangat , auto terbang ikut
arah angin .

       " AAA "

       " Ain ! " Aku memanggil nama Ain dan berlari mendapatkan nya .

       " Ain okay ke ? " Tanyaku , Ain terjatuh saat tengah berlari bersama anak - anak yang
lain .

       " Ain okay mama Reen , cuma pedih sebab ada luka dekat lutut " Jawab Ain .

       " Ouh , are you okay dear ? " Seseorang menegur dengan lembut dari belakang , aku menoleh .

      " Ini anak you ke ? Sorry tau sebab buat anak you terluka , nanti I marahkan anak lelaki Iye .. " Aku kenal perempuan yang berdiri dihadapan ku sekarang .

       " Nell ? Cepat minta maaf dengan anak Aunty nie ! " Macam tue jer dia panggil ? Garang betul .

       Aku melihat kearah budak lelaki itu , wajahnya sedikit iras dengan Ain . Tapi aku tidak boleh menafikan adakah ini anak Shira atau bukan .

       " Eh , kenapa wajah anak you dengan anak I sama eh ?"

      " I dengarkan , kalau wajah lelaki tue dengan perempuan tue sama , maksudnya jodoh tau " Banyak pulak perempuan nie bercakap , tak berbuih ke mulut kau tue sundal ! Dahlah rampas suami Shira , sekarang nie kau rampas anak lelaki dia nie pulak ?

       Nasib baik perempuan nie tak tahu kalau Shira beranak anak kembar . Kalau tak , kemungkinan Ain kena rampas juga .

       " Ouh , tak pa , kami pergi dulu lah yer , tak payah marah dengan anak lelaki you nie , kasihan dia .. masih budak kot " Kataku . Aku dengan Ain terus pergi meninggalkan mereka berdua .

       Rasa berat pula hati ini mahu meninggalkan budak lelaki itu .

       " Stop ! " Kakiku berhenti.

       " Kita pernah berjumpa ke sebelum nie ? "
Soalnya.
      
       " Tak. " Jawabku.

       " Sebab I macam familiar lah pulak. "

        " Mungkin you salah orang ? Lagi pula
manusia dalam bumi nie ada tujuh orang dengan
berwajah yang sama. "

       " Okay , kalau macam tue , I minta diri
dulu ye. "

.
.
.
.
.

       AKU menceritakan apa yang semua yang aku
lihat dan apa yang berlaku dekat taman sebentar
tadi kepada Shira.

       " Are you serious Reen ? Kau jumpa perempuan tue dekat taman ? " Aku melihat ke wajah Shira , Shira bagaikan tak percaya kalau aku terjumpa dengan SUNDAL tue .

       " Dia sihat ke ? " Tanya Shira .

       " Sihat jer aku tengok , cuma aku macam kasihan lah tengok dia , dia macam ikut jer apa yang diminta oleh perempuan tue " Kataku .

       " Tapi aku tak boleh menafikan itu anak lelaki kau , Shira . Mana tahu tue anak perempuan tue dengan bekas suami kau ?

       " Kataku lagi .

       " Dahtue kan mummy , aunty tue pernah
pukul budak lelaki tue ~ " Eh ?? Sejak bila pulak
Ain nie timbul ?

       " Pukul macam mana ? " Soal Shira .

       " Ain tengok dekat taman , dia pukul pakai tangan , Ain tak tahu kenapa , selepas tue Ain sambung bermain dan Ain terjatuh sebab kena langgar budak yang main dekat situ " Jelas Ain .

       " Ain kenal lelaki tue siapa ? " Tanya Shira .

       Ain menggeleng .

       " Ain , Ain ada abang , abang kembar " Shira bagitahu kepada Ain .

       " Ain ada abang ??? " Ain bagaikan tidak percaya kalau dirinya mempunyai seorang abang kembar .Shira mengganguk .

       " Budak lelaki yang Ain jumpa tadi ialah abang kembar Ain " Kataku .

       " Tapi mama Reen tak boleh nafikan itu abang Ain . Sebab dalam dunia nie kan ada tujuhmuka yang sama " Kataku .

       " Uwaaa , patutlah abang tadi handsome macam Ain yang cantik nie " Wah wah , bukan main penuh keyakinan kau ye Ain .

       " Tapikan mummy , kenapa abang tak tinggal dengan kita mommy ? " Tanya Ain .

       " Nantilah Ain tahu kalau Ain dah besar .. " Jawab Shira .

       "Ala , mummy doakan Ain cepatlah tumbuh besar ya .. " Kata Ain .

.
.
.
.
.

       Kaki kanan ku terasa sakit , semua nie salah meja , kenapalah meja tue ada dekat sana , tahu tak kaki aku sakit sebab terlanggar kau , MEJA .

       " auchh sakit amat .. " Aku menyepak meja itu kembali , siapa suruh yang mula dulu ?

       " Sayang nie dah kenapa ? Kenapa sepak meja tue ?"Eh ? Tak perasan lah pulak Fareed dah pulang dari kerja .

       " Nie , meja nie sepak saya , kaki saya kesakitan jadi saya pun sepak lah balik .. " kataku .

       " HAHAHAHA buat apalah sepak balik ? Baik buang jer .. " Betul jugak eh apa yang dikatakan oleh Fareed , baik aku buang jer meja nie .

       " Abang gurau jer tadi sayang ... jangan diambil serius .. dah dah abang nak pergi mandi dulu .. "

       Lah shuben nie , aku ingatkan dia sokong aku , aku baru jer nak buang , rupanya dia gurau jerrrr ???

       " kenapa tengok abang macam tue ? Sayang nak mandi sama abang ke ? " Soal Fareed . Senyuman nakalnya diukir .

       " Eh ? nak ke mandi sama saya ? tapi saya
tak nak mandi sama shuhen ... bye "Aku terus larikan diri daripada Fareed , tetapi tangannya sempat mencapai pergelangan tangan ku . Aku ditarik , dibawa ke bilik mandi , disitulah aku tak dapat melepaskan diri . OMG ,
mama , tolong Reen !!

.
.
.
.
.

       " Shuben ? nak beli tue boleh ? Sang bidadari
abang nie cravinglah nak makan sushi tue
      
       " Disebabkan Fareed minta cuti harinie , aku pun
mintalah dia temankan aku shopping .

       " Bukannya sayang tak suka makan sushi ke ? "

       " hmmm , nak sushi tue .. please .. " Mohonku . Serius aku nak sangat makan benda tue.

       " Assalamualaikum , anak papa ? " Aku mengenali empunya suara itu , sekarang dia dihadapan ku .

       " Waalaikumsalam " Jawab ku , disebabkan aku masih hormat dia sebagai papa kandungku , aku akan tetap menyalami tangannya , walaupun aku benci ditinggal dari kecil .

       " Anak papa apa khabar ? Sihat ? " Tanya papaku , aku mengangguk kepala jer . Mata ku beralih kearah STEPMOTHER ku . Dia tersenyum kepadaku , tetapi semestinya aku tak balas balik senyuman itu .

       " Reen sihat jer papa , papa sihat ? " Baik aku menoleh tengok papa aje , aku perasan perempuan itu memandangku .

       " Alhamdulillah , papa sihat "

My Sweet Shuben [ C ]Where stories live. Discover now